SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nattrace i Sthlm – allvarliga olyckor…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 46 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Det är så man funderar över om folk har gett sig fan på att verkligen se till att bilintresset skall förbli jämställt med barnamördande i allmänhetens ögon?

Nyligen har det varit nattrace i våran kungliga huvudstad, där det är tidtagning, mellan checkpunkter…i vanlig trafik. 😮

Problemet med denna typen av aktiviteter är att folk inte verkar kunna behärska sig, känna till sina egna begränsningar, och framför allt – ingen verkar förstå problemet med att man inte är själv på vägen…

Jag har bara gått och väntat på att det skall hända något otäckt runt denna typen av aktiviteter, och mycket riktigt det var bara en tidsfråga.
      Denna gången kraschades, och voltades det friskt, och räddningspersonal fick klippa ut folk ur en bil, en annan verkar bara ha blivit ramsned.
      Det var flera tillbud på samma körning, där det är solklart att folk verkligen riskerat allt för att jaga sekunder i en tävling – vilket bevisar att (yngre) grabbar har jävligt taskigt omdöme, och noll konsekvenstänk.

…och att dessutom se diverse imprezachaufförer – sådana jag aldrig sett göra några fantomkörningar när det är bankörningar under säkra förhållanden – gör att man blir än mer irriterad.
      Jag vill då FAN inte bli kopplad till denna typen av aktiviteter, bara för att man har den typen av bil DIVERSE ÄRKEFLÄPPON väljer att stup i ett visa sig på styva linan med! x(

(reality check som det heter – myndigheter och privatpersoner är precis lika fördomsfulla som gemene man i allmänhet, har du en bil som sticker utanför normerna så är det klart som fan att du är en ligist…så är det, jag har själv blivit bemött på det sättet av lagens långa arm).

Fy fan…jävla pack, jag saknar uttryck som går att sätta i pränt att beskriva vad jag tycker. x(

/J

Strat
      Deltagare

Läste eftersnackstråden jag också och kan bara hålla med. Man blir ju helt mörkrädd, bokstavligt talat. Känns som att det går åt helt fel håll… En sak de borde få göra är att betala alla räddningsinsatser ur egen ficka. Det värsta är ju naturligtvis att de utsätter andra för fara. Och trots krascher så tänker de göra det nästa år igen. Ingen ånger även fast de bevisligen kör som grisar…

/Claes, som funderar på att radera zatzykontot…

simo
        Deltagare

Men jösses, vad håller idioterna på med… x( x(

/U

b20mannen
          Deltagare

Mycket bra skrivet Jerry!

Håller med till 100%.

Det har ylats en hel del om GIS-filmerna, och den körning som visas i de filmerna.

Men här har några ärkenötter äntligen visat att verkligheten kan överträffa filmen med råge.

Vad är det som är så roligt med att köra så långt över sin förmåga, och att i så hög grad riskera inte bara sin bil, utan sitt och andras liv?

Varför sparkar dom inte sina bilar utför ett stup med en gång? Dom verkar ju inte bry sig om att köra skiten ur bilarna? Sen kan dom ju hoppa efter själva också, för den ultimata kicken. Så slipper allmänheten vara orolig över att drabbas av deras psykotiska, självförbrännande beteende.

Jag älskar rally, bilorientering och streetracing. Men under ordnade former, och med förare som har lite vett i skallen.

Nog för att man är gasglad. Och nog för att man älskar hästkrafter och hårig körning. Men man är ju långt ifrån lika galen som dessa psykotiska mördare. Som verkar ha tappat greppet helt och hållet. x(

Pasi_k
            Deltagare

Hoppas verkligen ingen gjort reklam för SSI med körningen där…
              Var ju endel Subbor på plats tydligen..

Tävling på oavlysta vägar är såå JÄVLAR korkat att jag inte finner några ORD…

pannan
              Deltagare

Njae det där är inte riktigt hela sanningen. Ledningen uppmuntrar inte till att köra som svin utan det hela är en bilorientering därr många ekipage håller sig till hastigheten. Sedan att det finns rötägg som kör över sina begränsningar hittar man i vardagstrafiken också.

Strat
                Deltagare

Hur uppmuntrar man inte då det är tidtagning? Snabbast vinner va?

/Claes

pannan
                  Deltagare

Hur uppmuntrar man inte då det är tidtagning? Snabbast vinner va?/Claes

Är ju upp till deltagarna att besluta hur de skall köra. Var kartläsare förra året och inget jag kommer göra om. Men ledningen gjorde ingen som helst uppmuntran till att bryta mot lagar, utan man bestämmer sin takt själv.

Detta är ju precis lika farligt som t ex Highway challenge, och det loppet som Aliendice anordnade förut. Då var det inget gnäll vill jag minnas….men det kördes som svin.

SecretAgentMan
                    Deltagare

Njae det där är inte riktigt hela sanningen. Ledningen uppmuntrar inte till att köra som svin utan det hela är en bilorientering därr många ekipage håller sig till hastigheten. Sedan att det finns rötägg som kör över sina begränsningar hittar man i vardagstrafiken också.

Tror du på det där själv? Jag är rätt övertygad om att det gick över tillåtna hastigheter i precis varenda ekipage…

/J

pannan
                      Deltagare

Tror du på det där själv? Jag är rätt övertygad om att det gick över tillåtna hastigheter i precis varenda ekipage…/J

Jag skall inte säga för mycket men det fanns bilar som inte körde för fort ja. Varför kommenterar ingen de andra arrangemangen som gjorts tidigare fast de hetat annorlunda? Var väl en del Subaru ekipage som deltog i bl a älgens arrangemang?

Förstår liksom inte varför man skall särskilja de olika för. Jag uppmuntrar inte till sådana här arrangemang, men detta år var faktiskt bättre än förra om man ser rent säkerhetsmässigt. Sedan att olyckor händer är otroligt tråkigt. Sedan förstår jag inte varför folk dömer ut Zatzy? Är ju inte dom som anordnade det hela, men många av ekipagen håller till på det forumet.

pannan
                        Deltagare

Sedan en annan sak, vill inte vara dryg eller något sådant. De Subaru träffar som var förra året där det vart lite körning efteråt dvs våra månadsträffar osv. Vad tyckte ni om det? Vet att jag och Arne bl a höll oss i ledet sist p g a av att det gasades som svin i täten och en hel del idiotomkörningar. Kan bara ta Bogesundsvägen som ett exempel och körningarna Norr om Sthlm. Vad tycker folk om detta? Är det annorlunda bara för att det var en Subaru träff, kan Subaru folk köra bättre?

Bara en fundering iom att folk verkar spy galla rätt fort utan att sätta sig in i sammanhanget.

Blocken
                          Deltagare

…och att dessutom se diverse imprezachaufförer – sådana jag aldrig sett göra några fantomkörningar när det är bankörningar under säkra förhållanden – gör att man blir än mer irriterad

Helt rätt Jerry – ska ni gasa, gör det med klubben på bana under ordnade former, det är inte första gången vi diskuterar sådant här…

Jag har inte läst tråden på Zatzy, men hoppas att ingen blandar in/gör reklam för varken Subaru eller SSI.

mvh Blocken

BVS-Robban
                            Deltagare

Kan inte annat än att hålla med Pannan. Man ska inte kasta glas i stenhus. Många ggr när det är träffar ”utanför” subarus märkesträffas klankas det ofta ner, man kan inte köra 402m det är för folk som sitter ner och kissa, man ska bara svänga, vi har en lördagsträff och åker krokiga vägar (laglig hastighet ?), JA jag gillar både nattliga övningar om det hålls någorlunda arrangerat, JA jag gillar konbana och övrig bana och självklart tycker jag det är riktigt kul att köra rakt fram. Tyvärr är det så att det alltid kommer finnas idiotiska träffar som man kan tycka uppmanar ´till ordentligt hastighetsöverträdelse MEN det har väl alla gjort mer eller mindre. Det kanske handlade om en missbedömning olyckor händer så enkelt är det.
                              Jag är inte insatt i vad som hände i sthlm och det är det sista jag försvarar det jag menar är att det ofta ligger galla på detta forum.
                              Zatzy har väl inget att köra med detta ?

Strat
                              Deltagare

Att köra bilorientering på tid är jag mycket skeptisk till, men det värsta är ju de muppar som ställer upp. I och med reglerna tror de att de får/kan köra hur fort som helst, och gör det också. Det rullas och brakas in i räcken och ”alla på zatzy” tycker att det är asballt! Det är nästan det värsta, att ingen protesterar?

Det är attityden på zatzy som gör att jag funderar på vad jag egentligen gör där. Men det är samma sak som med aftonbladet… Man vet att man blir dummare av att läsa skitblaskan, men lik förbannat åker man dit hela tiden…

(Ja det har körts Outrun, men jag tror att jag och OzO var 1:a och 2:a från slutet…)

/Claes

LegacyLarsa
                                Keymaster

iden med bilorienteringen var bra, men det utfördes på fel sätt.
                                  De bilorientering jag varit med på(som kartläsare) har man haft 2 olika sträckor oftast runt 30-35km, med 3timmar på varje sträcka, alltså god tid på sig, och även ett manöverprov på varje sträcka. sedan ska man även hitta uppemot 15 bokstäver utsatta någonstans på denna sträcka, givetvis finns några utmärkta på platser som man ska hitta.
                                  Och den som vinner är den som missat minst, och gjort bäst ifrån sig på manöverproven.
                                  Det är iallafall vad jag menar vad bilorientering är..

/Lars

Om någon skulle vilja läsa, så finns reglerna här:
                                  http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=8

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 46 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.