- Detta ämne har 8 svar, 1,205 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 5 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
30 juni, 2007 kl. 12:16 #15803SilverminkenDeltagare
Tjena !
Har en WRX 41-edition. Ska men behålla den original? Funderar på att lacka sidokjolarna samt tona rutorna.
Synpunkter önskas…
1 juli, 2007 kl. 10:50 #161562NiklasDeltagareSolfilm från Biltema funkar kalas och blir du trött på det så är det borta på mindre än 5 minuter.
Nedlackning är inget som någon kommer störa sig på. Kommer bara att se mer komplett ut.
Go go go!
1 juli, 2007 kl. 18:49 #161561.zipDeltagareDet som kan vara svårt för en ovan hand när det gäller solfilm är bakrutan. Eftersom den är konkav/böjd så vill det gärna bli veck på solfilmen.
//.zip
2 juli, 2007 kl. 18:06 #161563NiklasDeltagare.zip: Beror på hur du monterar. Om du försöker montera en solfilm på hela rutan är du körd på förhand vill jag säga. Men om du istället gör 10cm höga “streamers” som du sätter kant i kant så blir resultatet riktigt bra. Håller på med familjebilen nu och sätter solfilm överallt där man får och även lite där man inte får. 🙂
EDIT: Så länge rutan är böjd i en riktning är det inga problem, det är när den är böjd i två riktningar (sidled och höjdled) som det blir skit med en stor dekal…
För er som inte förstår, ta ett A4-papper och vik det runt ett äpple. Klarar du av att vika utan att få ett ena väck i pappret så får du ett pris av mig. 😉
…Men bryter du upp ytan i flera bitar så är det inga problem. För bakrutan är oftast inte så hemskt böjd i höjdled men tillräckligt för att det skall bli problem. Så med 10cm sektioner går det finfint. Varjefall på en Opel Zafira. 😉4 juli, 2007 kl. 08:07 #161559PalmDeltagareGår det att verkligen få tätt mellan bitana så det inte glipar någonstanns för man får väll inte lägga dom om lott för då blir det lika knas med “svarta” strimor va?
4 juli, 2007 kl. 18:21 #161564NiklasDeltagareKorrekt, glipar det så syns det utifrån (man ser in mellan bitarna). Ligger det omlott syns det inifrån (dubbelt så mörkt där det ligger dubbelt). Ett sätt man kan lösa det på är att köpa smala solfilmsbitar. Biltema har streamers till framrutan som är typ 15-20cm höga skulle jag gissa. De kanske också funkar.
Själv är jag inte så kräsen på min familjebil. Det blir några små bubblor här och ett veck där. På bakrutan är det inte perfekt i skarven mellan bitarna (det ligger aningens omlott men inte synbart mer än om du stirrar bakåt i backspegeln eller sitter och tittar bakåt). Vill man ha det perfekt åker man till en firma som gör jobbet åt dig och betalar ett antal tusen. Men nöjer du dig med bra så kan du komma undan med typ 100-200kr. Var på Biltema och köpte två nya rullar idag, 109kr för tillräckligt för en bil om man inte gör fel.
4 juli, 2007 kl. 20:17 #161565NiklasDeltagareSlängde på några dekaler på familjebilen idag och passade på att ta kort. På korten ser man solfilmen som jag hunnit montera än så länge. I bakrutan ser man en skarv mellan de två bitarna som en svag grå linje. Men jag har hellre det än bubblor och andra fuligheter samt pengar kvar att köpa blöjor till barnen… 😉
http://www.teardown.se/dekalmontering/zafira1.jpg
http://www.teardown.se/dekalmontering/zafira2.jpg
Kvar att göra – solfilm på bakdörrarna och nedre delen av bakrutan. Måste vara klart i mitten av nästa vecka…pewh. 😛
5 juli, 2007 kl. 08:12 #161560BlockenDeltagareSlängde på några dekaler på familjebilen idag och passade på att ta kort. På korten ser man solfilmen som jag hunnit montera än så länge. I bakrutan ser man en skarv mellan de två bitarna som en svag grå linje. Men jag har hellre det än bubblor och andra fuligheter samt pengar kvar att köpa blöjor till barnen… 😉http://www.teardown.se/dekalmontering/zafira1.jpghttp://www.teardown.se/dekalmontering/zafira2.jpgKvar att göra – solfilm på bakdörrarna och nedre delen av bakrutan. Måste vara klart i mitten av nästa vecka…pewh. 😛
Ett par feta 20-tummare och en ordentlig sänkning skulle sitta som en smäck på familjekärran :7
/AB
5 juli, 2007 kl. 09:20 #161566NiklasDeltagareJepp! :7
Fast man vill inte behöva oroa sig för att en bil till skall få “oväntat besök”. 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.