Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 69 totalt)
  • Författare
    Perra
    Deltagare

>Sen har väl majoriteten av landets unga bilägare som monterar
      >färgglatt ljus under bilen gjort detta för att tex se coola ut
      >på parkeringarna och det är väl en form av show?

Ja men då har man ju köpt fel bil! Imprezan är ingen posörbil där man glider med kromarmbåge utanför sidorutan! Det ska vara bur, respons o riktiga fjäderben! DET är coolt! Inte neon. Och låt mig lägga till innan du skriver det; har man inte råd med det så köper man inte neon ISTÄLLET för nåt av detta utan då skiter man i neon o sparar tills man har råd med feta fjäderben o en schysst ECU!

/P

Niklas
      Deltagare

>Det är inte tillåtet att styla en bil på fel sätt! Har du
        >inte förstått det? 😀

Nope. 🙂

>Dem kan ju köa en bil som inte är en klassiker på något sätt
        >och där det inte gör nåt om “ryktet” förstörs.

Jag ser inte Imprezan som en klassiker…än, däremot har den ett rykte som rallybil…ja, men jag tycker inte att neon förstör detta.

Så länge man inte förstör karaktären på bilen så är jag glad. Vill inte se en Impreza utan scoop, utan vanlig (orginal, Prodrive, 22B eller STI) vinge, utan extraljus eller utan sina orginal strålkastare. Sånt tycker jag förstör mer av bilens själ än vad neonljus gör.

X3000
        Deltagare

Hehe.. Jag får väl hoppa in å säga vad jag tycker.. (Lite tråkigt att ingen har hjälpt mig i neon tråden jag la upp men men).

Jag älskar Imprezan å har gjort d länge.. (Låter som jag är gammal men det är jag ej) 😉 Jag är inte särskilt kunnig i motorer.. Inte särskilt intresserad av trimning å sånt heller.. Visst vill jag ha en bil som drar allt å alla men min uppfattning när det gäller trimmning är att det förr lr senare går sönder.. Då jag inte är bra på att laga motorer så står jag heller över trimmningen (Än så länge).. Tycker att prestandan räcker till gott och väl.. (Än så länge 2) Men man kan ju ändra sig..

Neon å Lexus å annan skit som ni kallar det, gillar jag starkt.. Jag vill att min bil skall se ut som en TFTF bil.. Vad ni tycker om d skiter jag i :+
          Att jag har en av dom mest bevarade -00 har ju inte nåt med saken å göra.. Jag förstör ju inte bilen för att jag sätter på neon å annat.. Skulle den gå sönder?? 😉

Jag gillar inte rally stuket- stylingen på subban.. 555 dekaler å annat.. Jag tycker att subban hör hemma på gatan.. Sen kan man ju köra som f-n ibland.. Men jag gör inte det på en grusväg..

Visst vill jag att Imprezan skall bemöten med respekt.. Inte försöker jag förstöra för oss IMpreza ägare..

Nu har jag sagt vad jag tycker å tänker.. Jag läser å respekterar allt ni säger.. Det jag tycker idag kanske jag inte tycker i morgon.. Därför försöker jag lära mig av allt ni gamla Impreza rävar skriver..

Blir nån upprörd av vad jag skriver, tycker, tänker så säg d.. Jag kanske lär mig nåt av d ni säger.. Jag kan ändra mig……

OzO
          Deltagare

>Sen har väl majoriteten av landets unga bilägare som monterar
            >färgglatt ljus under bilen gjort detta för att tex se coola ut
            >på parkeringarna och det är väl en form av show?

Fast show på gatan och show i en mässhall är 2 skilda saker. 🙂 Jag menade endast mässutställning. Neon kan förgylla/förbättra en monter, ge lite liv åt bilen. Däremot på gatan gäller annan lag… Gene Simmons går ej sminkad på stan! 😀

_______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

SecretAgentMan
            Deltagare

Den är inte en klassiker än Äljen, men den blir det om vi ser till att bevara den…

Det är precis mitt mål med hela detta tjötet.

Inte är det så svårt att förstå va?

/J

Niklas
              Deltagare

>Ja men då har man ju köpt fel bil! Imprezan är ingen posörbil
                >där man glider med kromarmbåge utanför sidorutan! Det ska vara
                >bur, respons o riktiga fjäderben! DET är coolt! Inte neon. Och
                >låt mig lägga till innan du skriver det; har man inte råd med
                >det så köper man inte neon ISTÄLLET för nåt av detta utan då
                >skiter man i neon o sparar tills man har råd med feta
                >fjäderben o en schysst ECU!

Kromade backspeglar och M3-backspeglar är andra grejor som du borde gråta dig till sömns över då? Tips, titta inte i SSI-galleriet! 😀

Men jag håller med dig, det skall vara rallystuk, hårt och rejält! Inget krom och inget toning av rutor. Stenskott i lacken skall vara där, möjligtvis lite taffligt fixat med lackstift med darrig hand.
                – Rätt väg att gå enligt mig!

…men jag är ödmjuk nog att acceptera att andra inte har samma åsikt och kan se det som intressant att titta på deras bilar också trots osthyvel på bagageluckan och neonfärger under kärran. När jag tittat på dessa bilar går jag tillbaka till min rallykärra, sätter mig i den och njuter av att ha en tuffare bil än dem. :7

OzO
                Deltagare

>Nu har jag sagt vad jag tycker å tänker.. Jag läser å
                  >respekterar allt ni säger.. Det jag tycker idag kanske jag
                  >inte tycker i morgon.. Därför försöker jag lära mig av allt ni
                  >gamla Impreza rävar skriver..
                  —-

Exaktemundo! Är precis därför Jerry postade det han postade som inlägg nummer ett. Läs igen och sedan får du ha precis vilken åsikt du vill, bara du förstår var andra kommer ifrån… och det är inte för att vi är elaka.

_______________________________________________________________________________
                  ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Niklas
                  Deltagare

>Den är inte en klassiker än Äljen, men den blir det om vi ser
                    >till att bevara den…

Med tanke på att majoriteten INTE tänker slänga på neon under bilen så ser jag inte hur några få kan “förstöra” stämpeln av att vara klassiker. Tycker du oroar dig lite väl mycket, var istället glad över de som inte tänker neonisera sina bilar.

Bara för att någon kissar i havet så anser jag inte att det inte går att bada där för att det nu blivit en stor pool av urin. 🙂

X3000
                    Deltagare

>Exaktemundo! Är precis därför Jerry postade det han postade
                      >som inlägg nummer ett. Läs igen och sedan får du ha precis
                      >vilken åsikt du vill, bara du förstår var andra kommer
                      >ifrån… och det är inte för att vi är elaka.

Jag förstår att alla har olika osikter.. Bara kul d.. Respekterar ni mig respekterar jag er..

Vill fortafarande ha hjälp med monteringen av neonet men vet ej om jag vågar fråga igen.. :* 😉 x(

SecretAgentMan
                      Deltagare

>>Den är inte en klassiker än Äljen, men den blir det om vi
                        >ser
                        >>till att bevara den…
                        >
                        >Med tanke på att majoriteten INTE tänker slänga på neon under
                        >bilen så ser jag inte hur några få kan “förstöra” stämpeln av
                        >att vara klassiker. Tycker du oroar dig lite väl mycket, var
                        >istället glad över de som inte tänker neonisera sina bilar.
                        >
                        >Bara för att någon kissar i havet så anser jag inte att det
                        >inte går att bada där för att det nu blivit en stor pool av
                        >urin. 🙂

Äljen, en bil med neon blir lätt flera…och grabbar som nyligen åkt rostig celica med neonförsedda spolarmunstycken har snart råd att köpa sig en Impreza…

Till och med du borde se varthän det barkar när våra nyblivna ägare utmärker sig på löpande band?

Men som tur är finns det faktiskt hopp om framtiden i form av grabbar som Grimlock & broder…även om det är väl mycket drifting i just Grim själv. 😀

/J

SecretAgentMan
                        Deltagare

>Vill fortafarande ha hjälp med monteringen av neonet men vet
                          >ej om jag vågar fråga igen.. :* 😉 x(

Klart du vågar fråga, och SJÄLVKLART så vågar du dyka upp på träffarna, vi är betydligt trevligare än vi kan låta ibland.

/J

OzO
                          Deltagare

Sedan gällande anrika företaget (Scoobysport) i UK som har gått under så blir man lite ledsen då detta företaget är själva anledningen till att mitt intresse fick liv en gång i tiden.

Deras utbud borde ha passat Imprezaägare som en handske. Men tydligen inte pga nedläggning (<- obs! min gissning!). Stylingföretag ligger numera steget före... pga rådande trend. 🙁 _______________________________________________________________________________ ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

X3000
                            Deltagare

>Till och med du borde se varthän det barkar när våra nyblivna
                              >ägare utmärker sig på löpande band?
                              >
                              >Men som tur är finns det faktiskt hopp om framtiden i form av
                              >grabbar som Grimlock & broder…även om det är väl mycket
                              >drifting i just Grim själv. 😀

Oj va välkomnad man känner sig nu.. Sån otur att det inte finns några framtidshopp för mig å andra som delar min uppfattning.. Lr har jag missuppfattat d????

Assazel
                              Deltagare

Visst är det skönt X3000 att folk som Perra förklarar hur din impreza skall se ut? Inga krux med vad du själv tycker är snyggt eller fult utan bara slå honom en signal och be honom coacha dig.

Perra: kan inte du slå Subaru i Japan en signal och förklara hur 05:an skall se ut. Jag är lite sugen på vita blinkers överallt.

//S – som själv har ångrat sig ang neon på bilen men tycker folk bestämmer själv om hur DERAS bil skall se ut.

X3000
                                Deltagare

>>Vill fortafarande ha hjälp med monteringen av neonet men
                                  >vet
                                  >>ej om jag vågar fråga igen.. :* 😉 x(
                                  >
                                  >Klart du vågar fråga, och SJÄLVKLART så vågar du dyka upp på
                                  >träffarna, vi är betydligt trevligare än vi kan låta ibland.

Det va ju skönt å höra..

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 69 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.