Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 69 totalt)
  • Författare
    Strat
    Deltagare

Jag måste vara äldst då jag håller mig ifrån den här tråden…

Ja, ok, nu postade jag iofs, men… äh.

Assazel
      Deltagare

>Det var väll i denna tråden vi skulle ventilera våra
        >åsikter?
        >Neon tips får väll X3000 i sin egna tråd.
        >
        >/Tallen, somhartjötatfärdigt

Precis skriv då inte (citerar följande):
        “Jag tror att du, X3000 visste mycket väl att det skulle bli just en sådan här disskusion på din förfrågan om neon. ”

dryyygt detta blev.

OzO
        Deltagare

Kan vi höja nivån lite om vi skall fortsätta? Eller?

_______________________________________________________________________________
          ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

convoy
          Deltagare

Om man jämför med bröderna eller kusinerna i EVO klubben så verkar det här med neon väldigt avlägset…

Undrar just varför :+ :+ :+ :+

/M – som kommer att färga håret blått den dagen han vill ha mer uppmärksamhet, hur som helst tänker han inte straffa sin bil…

Niklas
            Deltagare

convoy: Konstigt? Jag tycker jag ser att det är en väldigt tydlig åldersfråga hurvida man är ok eller kanske rent av gillar neon och om man tycker det är fruktansvärt. Anledningen till att det inte har varit så mycket neondiskussioner i EVO-klubben är då troligen för att den genomsnittliga åldern för medlemmarna där är högre än vad den här här. Varför? Tja, kanske för att färre unga har råd med en dubbelt så dyr bil. Men nu börjar där bli många nya ägare i EVO-klubben som kör runt i EVO1-3 så du kan nog vänta lite till så skall du se att det dyker upp neontrådar även där och troligen kommer de äldre i klubben protestera exakt lika mycket (om inte mer) som det görs här…för det är väl inget lokalt fenomen får jag hoppas…

PS: Färga håret blått? Före eller efter du lackat bilen gul?

SecretAgentMan
              Deltagare

Äljen har hittat spikskallen.

Klart det är en ålders/mognadsfråga det vi har här – det är bara att ta en sväng på stan och kika hur bilarna ser ut hos nyblivna, unga bilägare – det sitter neonspolare på 9 av 10 bilar.

Samma trend finns på min favoritö – men betydligt längre gången, och det finns inget tvivel om saken – vi kommer att hamna där med, och det är precis därför jag vevade igång denna diskussion.

Men som sagt – allt handlar bara om hur vi vill att allmänheten skall se på en Impreza om 10 år….vill vi att smågrabbarna som fått sin första prenumeration på Bilsport skall tindra med ögonen som en annan gjorde (och gör) när man såg en Delta, eller skall de få se neonprydda gamla lytta Imprezor i annonssidorna?

Det är inget annat jag är ute efter, ni som vill pryda era bilar med lysrör – gör det. 🙂

/J

christopher
                Deltagare

Huga! Vilket brännhett ämne x( 😀 😀 😀 😀 😀

Mycket viljor, intressen och sätt att se på saker och ting. Alla har ju olika bakrund och referenser. Själv är man född i rallyskogen och har svårt för gat/bilsterostuket men låt dom hållas. Ju mer man försöker rätta vissa så blir det väl bara mer neon 🙂 på bilarna.

Finns en viss poäng med det där med att bevara något tex Urquattron, Lancia mfl. Tänk en Renault alpin med neon, hehe eller porsche 911….

Men tänk om alla tyckte lika!! Vad tråkit… sti5 vinge, vita blinkisar, rally stänkor, dimkåpor m.m…..humm låter likt bilen i garaget, over and out/fraSSe

john john
                  Deltagare

X3000: Om du köper lexus bakljus ljus så kan jag köpa dina sti 😉 😛
                    //JOHN

X3000
                    Deltagare

>X3000 och Assazel, det är väll inte så konstigt att ni får
                      >kraftiga reaktioner när ni mest verkar vara ute efter att
                      >provocera..
                      >
                      >Jag tror att du, X3000 visste mycket väl att det skulle bli
                      >just en sådan här disskusion på din förfrågan om neon.
                      >Att du och Assazel sedan postar en massa provocerande goja
                      >när andra försöker föra (så gott der går) en “bra” diskussion,
                      >påvisar bara att du och din neon kompis inte är torra bakom
                      >öronen. x(

Jag undrar hur f-n du kan anklaga mig för en massa provocerande saker.. Vad grundar du det på???
                      Ja det är sant att jag visste att det skulle bli reaktioner.. Men om du läste min första tråd så skulle du se att jag skrev att jag ville ha hjälp med montering.. Är det att provocera??? Hmm..

Är vi inte torra bakom öronen för att vi har en annan åsikt?? Lr va menar du??? Vad gör jag som gör att ni inte kan föra en diskussion?? Vad är provocerande goja??? Blev både upprörd å grinig när man blir anklagad för en massa skit..

Som jag har skrivit innan kan jag ta kritik å ändra min uppfattning… Men däremot tål jag inte att ta skit från dig på detta sätt…

X3000
                      Deltagare

>X3000: Om du köper lexus bakljus ljus så kan jag köpa dina
                        >sti 😉 😛
                        >//JOHN

Vet ej om man vågar köpa Lexus efter den skit man har fått av vissa.. ;(

convoy
                        Deltagare

>convoy: Konstigt? Jag tycker jag ser att det är en väldigt
                          >tydlig åldersfråga hurvida man är ok eller kanske rent av
                          >gillar neon och om man tycker det är fruktansvärt. Anledningen
                          >till att det inte har varit så mycket neondiskussioner i
                          >EVO-klubben är då troligen för att den genomsnittliga åldern
                          >för medlemmarna där är högre än vad den här här. Varför? Tja,
                          >kanske för att färre unga har råd med en dubbelt så dyr bil.
                          >Men nu börjar där bli många nya ägare i EVO-klubben som kör
                          >runt i EVO1-3 så du kan nog vänta lite till så skall du se att
                          >det dyker upp neontrådar även där och troligen kommer de äldre
                          >i klubben protestera exakt lika mycket (om inte mer) som det
                          >görs här…för det är väl inget lokalt fenomen får jag
                          >hoppas…
                          >
                          >PS: Färga håret blått? Före eller efter du lackat bilen
                          >gul?

Alien:

Tror att du har en poäng med tankarna kring åldersskillnad. Vi skall för lugnets skull inte dyka djupare i detta 😉 .

Du får en hel hög med poäng för skämtet med billackeringen 😀 😀 :D.
                          Det tog mig en stund, men nu har myntet trillat ned.

/M

23.3t
                          Deltagare

jösses….

hellebjork
                            Deltagare

Jag tycker ni verkar lite insnöade, låt var och en modifiera sin egen bil efter eget tycke istället.

Pedersen
                              Deltagare

Oskar90: Grattis till nytt klubbrekord i trådlyft. Det lär bli svårslaget 😀

Jag tycker dock inte att Jerrys farhågor slog in riktigt… Den värsta TFATF klingade av rätt fort och nuförtiden tycker jag de flesta byggen är relativt “sansade”. Visst finns det bilar som man tycker kunde se snyggare ut men det är ju trots allt en fråga om smak. Hitta 300 personer som tycker likadant om någonting och jag kommer att påpeka att du står på en kyrkogård.

Att ämnet är så infekterat beror nog i mångt och mycket på att för oss gamlingar (30+) så är Imprezan en stenhård rallybil och inget annat medan de lite yngre ser den mer som en streetracer. Det finns naturligtvis undantag åt båda hållen. Men i princip så.

Klubbens “uppgift” i samanhanget borde vara att hjälpa dem som vill förändra sina bilar så att det görs på ett så bra sätt som möjligt rent teknisk. Typ “Nej, jag skulle inte rekomendera fransk träskruv till monteringen av just det där kjolpaketet.” Vill personen ifråga däremot ha smakråd som får man nog acceptera att det slår åt båda hållen. Tänk på hur ni uttrycker bara, det är inte helt enkelt att vara tydlig på ett forum speciellt om man inte kännar varann “på riktigt”.

Ut i garaget med er nu så syns vi 2009, ny-trimmat eller ny-stylat sk*ter jag i 😀

PS. Men jag kan hålla med om att just lexuslysen inte passar så himla bra på en GT… DS.

grevtech
                                Deltagare

litet inlägg från en som inte var med på den tiden då den här diskussionen var aktuell: Imprezan är en rallybil. men visst tycker man om lexuslampor, så fine sätt på det(har det själv), tycker om man neon så fine. men kom ihåg att bilen ska gå att använads på det sättet den är byggd för dvs hårt piskades efter småvägarna. har man stylat på det viset att bilen inte går att användas så var är det då för menig med att äga en impreza?
                                  over and out.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 69 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.