SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Newage-fälgar på en gt?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Som topic indikerar så undrar jag hur det passar med newage-fälgar på en gt. Har jag förstått det rätt så är det et53 på de fälgarna likt en gt’s fälgar, men de är en halv tum bredare. Fälgarna jag kollar på har 225-sulor.

Någon som har erfarenhet som säger antingen att den kombinationen funkar eller att det tar i skärmkant eller något på insidan?

Tack på förhand

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Adam K
      Deltagare

Vanliga WRX-fälgar, 5*2 spoke 17″ är 7″ breda, samma offset, inga problem.
        Och jag har hitills inte sett någon ’STi-fälg’ som bevisats vara 7,5″ bred. Men även det går at klämma in, däcksbredden kan vara viktigare än fälgbredden.

andreaswrx
        Deltagare

Bultcirkel skiljer från 05-

Igge
          Deltagare

Hur går det med däckbredden då?

Var det från 05 de frångick 5 ekerpar?

Adam K
            Deltagare

Klumpigt skrivet av mig.
              De 17″ dubbelekerfäglar jag sett har alla varit 7″ breda även om jag sett folk sälja fälgar som utåt sett exakt likadan ut som 7,5″ breda STi-fälgar. Vilket jag alltså faktiskt är tveksam till att de är.
              Men de har 100*5 iallafall.
              När de gick till 114,5*5 så bytte de till enkel-ekrade fälgar. Oavsett vilket år det var! (Och de är bredare än 7″.)

Däcksbredden är som sagt mer kritisk, 215 borde funka utan rullade hjulhus bak, 225 kan börja bli tveksamt. Beroende på fälgarna offset. Det är inte helt enkelt att svara på. Det kan också skilja på olika fjäderben, och hur mycket negativ camber du kan ha.

Hur går det med däckbredden då?

Var det från 05 de frångick 5 ekerpar?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.