SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ni som bytt downpipe och uppipe på era WRX:er

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Plura
    Deltagare

Hej,

Jag har en WRX my04, just nu kör jag med ett catback system. Jag har funderingar på en downpipe och en uppipe. Det kommer att bli mappning men kanske inte den närmaste tiden.
      Ni som bytt hur har ni gjort? Har ni bytt i samband med mappning så ni slipper laddspikar, och att checkengine lampan lyser om man kör katt löst.
      Eller har ni bytt utan mapp och klarat er utan dom problemen?
      Har ni andvänt en dawes eller liknande om ni fått laddspikar?
      Om checkengine lampan tänds hur har ni löst det det finns ju lite olika CEL fixar att välja mellan.

Det blev lite frågor men jag hoppas någon kan hjälpa mig

Mvh Pelle

2ny
      Deltagare

Tja!

http://www.gruppe-s.com har det du behöver för lampan. och sen kan du även köra med en dawes eller en elektronisk boostcontroller. om du tänkte använda dawes så se till att ha en laddtrycksmätare som antingen är av kolllad mot en dator eller av bättre kvalitet.:D

maxzat
        Deltagare

Detta låter nog illa men jag frågar ändå: Vad spelar det för roll att man måste ha en mätare av bra kvalitet? Kan det verkligen skilja så mycket att man riskerar motorn? Undrar därför att jag själv har en eminent autogaUge ladd mätare 🙂 (och nä, jag blev inte nöjd första gången jag såg en annons där dom sålde just en sån mätare och skriver ’OBS vill du ha en kvalitets mätare köp ej denna 🙂 )

MVH
          Micke

Plura
          Deltagare

Tja!http://www.gruppe-s.com har det du behöver för lampan. och sen kan du även köra med en dawes eller en elektronisk boostcontroller. om du tänkte använda dawes så se till att ha en laddtrycksmätare som antingen är av kolllad mot en dator eller av bättre kvalitet.:D

Det jag ville veta var om någon kör med liknande CEL-fix, och hur det funkar. Vad är det som händer när man kopplar en CEL-fix på lamdasonden (vad jag förstår är det bara ett motstånd)? Går motorn som den ska eller händer det något med bensin/luft blandningen. Farliga grejer det där om det inte funkar som det ska. Eller är det bara mappning som gäller i samband med byte. Klarar man ens inte köra till JRM utan problem (i mitt fall ca 50 mil)?

Klart man har lite mätare i bilen som funkar som dom ska.

/Pelle

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.