Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    andreaswrx
    Deltagare

hallå alla ni som har bytt stolar i era bilar till typ tävlingsstolar typ omp sparco recaro!
      hur har ni monterat dom??
      andreas

SecretAgentMan
      Deltagare

Med bult och mutter. 😀

/J

badlynx
        Deltagare

Ock brickor

MVH JOCKE

PS: Bilder är på g

andreaswrx
          Deltagare

haha:-) har ni använt orginal fästpunkter och skruvat sidofästena som det så fint heter eller har ni använd orginal stolarnas underreden och byggt om?
            Andreas

andreaswrx
            Deltagare

haha:-) har ni använt orginal fästpunkter och skruvat sidofästena som det så fint heter eller har ni använd orginal stolarnas underreden och byggt om?
              Andreas

badlynx
              Deltagare

Jag gjorde som så att jag köpte OMP underreden och OMP sidomonteringar och skruvade fast dem, på det viset har jag orginalstolarna med underreden kvar ifall att. Det finns alltså undereden som passar rakt på orginalhålen i golvet.

Skall ta lite foton på det men man är ju inte så snabb.

MVH Jocke

SVARTEN
                Deltagare

Köpte Sparcos glidskenor och slaktade mina originalfästen, gjorde en del;) modifikationer och svetsade ihop dom. Inga nya hål behövdes och ny kan stolarna justeras precis som originalstolarna….

/C

nisse
                  Deltagare

sitter du högre eller lägre än i dom gamla stolarna?

SVARTEN
                    Deltagare

Jag sitter på samma höjd, hade jag valt att borra nya hål och bulta den direkt i golvet hade jag iof suttit ngt lägre….

/C

OzO
                      Deltagare

>Jag gjorde som så att jag köpte OMP underreden och OMP
                        >sidomonteringar och skruvade fast dem, på det viset har jag
                        >orginalstolarna med underreden kvar ifall att. Det finns
                        >alltså undereden som passar rakt på orginalhålen i golvet.

Jocke, sitter du lägre, på samma höjd eller högre än i orginalstolarna?

_______________________________________________________________________________
                        ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

badlynx
                        Deltagare

Jag tror det blev rätt så lika faktiskt. Nackdelen med min lösning är väl att det inte går att få stolarna långt bakåt, men det går att göra fler hål. Besiktningen med stolarna gick bra. Med Sparco ratten i det lägsta läget och stolarna så känns det ”rally” och ser bra ut. Ratten kom ju närmare stolen. Jag ska fixa lite bilder när som helst eller så dyker jag väl upp på nån träff.

MVH Jocke (som skall på rally i Finland den 19:e)

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.