SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor ni som fundera på att köpa metal katalysator

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    b20mannen
    Deltagare

En möjlig orsak till utrensning är läckor på avgassystemet innan katten.

Minsta lilla, lilla luftläcka gör att det blir samma verkan som en skärbrännare genom katten. Därför som det är viktigt att ha packningar på avgassystemet före katten.

Hulken
      Deltagare

Menar ni att katten inte ska sitta så nära turbon som möjligt? Jag har precis köpt en racekat som jag tänkte sätta ganska högt upp på downpipen……kan den pajja då? 🙁 ;(

Hulken
        Deltagare

Blev väldigt orolig nu! Har sagt åt min svetsare att sätta den så lånt upp på downpipen som möjligt…..är inte detta nå bra? Tror den hamnar ca 2dm från turbon! 🙁

Digits
          Deltagare

Blev väldigt orolig nu! Har sagt åt min svetsare att sätta den så lånt upp på downpipen som möjligt…..är inte detta nå bra? Tror den hamnar ca 2dm från turbon! 🙁

Det ar nog ingen fara… PPP till Impreza STI i England har t.ex en sport kisse i down-pipen och de ska halla, tydligen

Hulken
            Deltagare

Okay, men det finns inte någon chans att jag kommer blåsa ut den som på bilden bara för att den sitter för nära turbon?

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.