SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor "Ninja Downpipe with Fast flow Cat"?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Jocke.T
    Deltagare

Tjena!

Jag är sugen på att köpa en 3″ downpipe med kisse.
      Saken är att jag är inte helt hundra på om denna, Ninja Downpipe with Fast flow Cat klarar besiktningen.
      Och en grej till, på min bil nu (SE SIGN) så sitter där ett Invidia cat-backsystem, måste jag ha något mellanrör eller så mellan downpipen och cat-backsystemet? Eller är downpipen såpass lång att den bara är att bulta på det som sitter där?

Mvh Jocke

Ubbe
      Deltagare

Ninja downpipe går väl ner till 2.5″ i ansludningen till mellanröret? Bättre att köpa en invidia downpipe då och få 3″ hela vägen. Invidia DP med katalysator går iaf igenom besiktningen – jag och flera andra kör med denna.

Jocke.T
        Deltagare

Sounds good. Vart köpte du din Invidia DP? Jag har letat som en galning men inte hittat någon som säljer dom 🙁
          Behövde du något mellanrör?

Snofi
          Deltagare

Jag har ninja DP på min och den har gått igenom bes när den satt på den tidigare bilen. Jag har min bil på pallbockar just nu men hoppas att få ut den snart och då vet jag om den funkar tillsammans med bes =)

Mvh Stoffe

Jocke.T
            Deltagare

Okey 🙂 Det är ju bra!
              Men som sagt… Hur är det med sånt ”mellanrör”??? Vore ju minst sagt surt om jag beställer ny DP och inser att jag har missat ett rör 😛

Fricke.w
              Deltagare

om du har dit 3″ system fäst vid förtsa katten sätt bakifrån nu, så räcker den ninja downpipe du länkat till nu, för annars slutar dom korta downpiparna direkt efter böjen nere.

Dena räcker så långt du behöver, samt att grejerna brukar vara frame på 3-4 dagar 😉
                http://www.extremepsi.com/store/customer/product.php?productid=21010&cat=256&page=1&veh=Subaru WRX/STi 02-07

Ubbe
                Deltagare

eller här, dyrare men från Sverige: http://www.streetpower.se/Details.aspx?cid=244&pid=73

Jocke.T
                  Deltagare

Tack för det 🙂 Blir nog att beställa från Staterna.

Snofi
                    Deltagare

Bumpar denna då jag har en fråga om denna DP som jag har ;P
                      Vet någon hur flänsen ser ut från denna mot Catback? är det rakt eller kona?

Om ingen vet får jag ta och riva min men tyckte det var lättast att fråga här först.

Mvh Kristofer

Lirkus
                      Deltagare

Om du har Ninja DP så ska det vara kona då man ska kunna byta ut den rakt av mot det övriga systemet. Ja har kona på min ninja DP, utan Kisse då.

Snofi
                        Deltagare

ok för jag får det inte tätt mot mitt Blitz nur spec, dock går den igenom besiktning med fina värden med feting läcka.
                          Ska jag använda vanliga bultar eller fortfarande köra med den fjäderbelastade skiten?

/stoffe

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.