SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nintendo-frågor

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    AudiAnders
    Deltagare

Hej,

Min fru gnäller.
      Hon är van vid de ”gamla hederliga” TV-spelen. Hon tycker Xbox-kontrollen är för stor och ger henne kramp i händerna och mina speltitlar (racing eller våld, alt. våld och racing) lockar inte alls. Hon vill ha Mario och grejjer.

Som varandes hyfsat höggravid kommer det snart också en period av dötid. Därför har jag inför hennes födelsedag shoppat loss på en SNES (Super Nintendo) från Tradera som jag i skrivandes stund sitter och väntar på att Posten skall leverera.

Nu är frågan, har ni goa Subaruvänner koll på det här med SNES? Vilka spel MÅSTE man ha? (själv är jag rookie, jag kör som sagt Forza Motorsport 2 eller nåt våldsamt med vapen o krig som jag lånar av Alien)

Jag har fattat att Super Mario Kart är en given titel. Den ligger här bredvid mig nu.

Hur är det med Donkey Kong Country? Ska man ha Donkey Kong Country 2 istället? Är Super Mario World bättre att skaffa eller är det Super Mario Allstars som är ”the ####”? Vilket sportspel är bäst – ska man satsa på NHLP Hockey eller Super Tennis?

Några andra SNES-tips som jag bör veta om?

Tacksam för alla tips.

/Anders

tendency
      Deltagare

Jag har inte spelat SNES speciellt mkt. Men ett spel jag tyckte var riktigt underhållande var Super Mario World 2: Yoshi’s Island. Så det rekommenderar jag dig att inhandla!

Edit: http://www.blocket.se/vi/16692612.htm?ca=9_s

Imprezan i garaget
        Capricen i garaget

Manor
        Deltagare

Tjenare Anders !

Slå till på ett nytt Nintendo Wii vars kontroller är väldigt smidiga. Satsa sen på Mario-titlar, som alltid har hållit en hög kvalitet. På Wii:n kan du även spela GameCube spelen med dess smidiga kontroller.

En annan variant är ett Playstation 2 som går att köpa nya för under 1000-lappen. Det finns drösvis billiga och roliga spel till den konsollen.

På SNES var det väl Mario och Zelda som gällde…precis som till alla andra Nintendo-konsoler.

Jag måste ju bara slå ett slag för Nintendo 64 som måste vara den bästa (och hållbaraste) konollen av alla. Mario 64 och Mario Kart är titlar som fortfarande håller en väldigt hög klass.

AudiAnders
          Deltagare

Tack för svar! Bra annons där Tendency! Jag har ju som sagt redan köpt en konsoll, och Street Fighter 2 Turbo ingick. (ett spel som jag minns ”från förr” och gillar.

Har Yoshi’s Island på ”komihåglistan”, ska se om det lyckas på Tradera.

Mats, hon har gjort klart att hon inte vill ha Wii eller PS2. Det är en ”retro-konsoll” hon vill ha (knepig tjej), och via Zatzy kom jag fram till att det bästa var SNES, även om N64 togs upp till diskussion också, som en bra variant.

Jag budar på så får vi se hur det går.

/a.

.zip
            Deltagare

Själv har man ett X-box (den äldre) med både Nintende/SNES emulator och ca 500 spel 🙂
              Alltid roligt att få drömma sig tillbaka till den goá tiden.

//.zip

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.