SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nöjd !!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Är det TS Motorsport som gett dig siffrorna? 😀

Perra
      Deltagare

Claes har helt rätt. Det är alltså 175kW=238hk på hjulen. Delar man det med 0,8 (20% förlust) vilket är rimligt så blir det 297hk på veven. Det innebär inte att man hänger med en E55 AMG för det låter otroligt men det innebär att bilen går bra. 🙂 Grattis till ett bra resultat!

Jag tror inte en sekund på att killen i Mercan höll fullt men kul för dig ändå.

Mvh Perra

MDE
        Deltagare

finns personer som mappat org.bil hos trollspeed som fått 260hp på hjulen. och org.turbon lämnar max 275hp eller kan det va så att den klarar över 300hp i så fall behöver knappast byta för att trimma.

hursomhelst så får jag inte ihop det här:D

/MDE

SecretAgentMan
          Deltagare

Är det siffror från Trollspeed så stämmer säkert de, och då är det inte en vanlig td04 på den bilen.

En standard 04:a lämnar inte 300 kusar hos Trollspeed.

/J

pannan
            Deltagare

>är helt säker på att det är den modellen med 475hk och vet
              >mycke väl hur sen ser ut för min farsa har en fast en e-200 då
              >:P jag tappade efter mycket lite från 200-220 men det va när
              >jag växla till 5an , tappade kanske 50 meter sen höll jag det
              >avståndet till 250

Du känner igen den nya versionen lättast om den har 4 st avgasrör. Är det den äldre E55:an så ligger effekten på ca 356 hkr. Dock går de motorerna förbannat bra uppe i fart. De nyare E55:orna är det faktiskt inte många som hänger på uppe i fart. Så föraren kan inte ha gett fullt om det nu var den nya versionen.

jeppe
              Deltagare

Glöm inte att det kanske
                skiljer 600 kg mellan bilarna 😮

subaru_daniel2
                Deltagare

jag tror iof inte en sekund på att mbn INTE gasade fullt… han körde som en dåre genom stan innan och hängde därav på han och följde med ut på motorvägen där han håller 120km/h i en ganska lång kurva och efter det gasar vi båda på max.. kan inte tänka mig att han då lösar på gasen eftersom han innan märte att jag hängde på han. men men man vet ju aldrig 😉 ska kolla upp exakt vad det är för snurra

Kvarnis
                  Deltagare

Suabru brukar ha ~50-65Bhp i drivline förluster som vid det nämmda effekten.

Det skulle betyda 284-299Bhp…det verkar som det sitter ett större hjul i den snurran… du har inte grenrör på din lr ?

Sen måste jag fråga.. 65K…fick du det på försäkring lr…lr betalade du det själv 😮

Kan säga att det var hysat bra betalt… vad hade rasat i motorn ?,
                    Vad byte dom ?

subaru_daniel2
                    Deltagare

det fick ja betala ur egen plånbok och dom bytte hela satans motorn.. dvs allt…. inte typ insug och sånt men block,kolvar,vevstake.. allt sånt men inte turbon för den köpte jag av en kille i malmö men den ska vara orginal. den ser iaf ut exakt som min förra. Grenröret är orginal fast jag har portat det vid anslutningarna mot blocken

Kvarnis
                      Deltagare

Hmm 65 var MYCKET pengar…

Har för mig att Autotec västerås tog ~40K för samma problem…
                        En beggat motor kostar ca 15-25K sen jobbet max 10K

subaru_daniel2
                        Deltagare

dom tyckte att en beg motor kosta 45 tusen eller mer så fick jag en prisoffert på typ 52tusen + renovering av toppar osv och då blev det helt plötsligt 65 tusen. fick lägga ytterligare 20tusen på en motor som ja köpte av en kille här på forumet som kallar sig HKS men den höll 2 mil och sen gick den knappt frammåt längre..

p_ilis
                          Deltagare

>dom tyckte att en beg motor kosta 45 tusen eller mer så fick
                            >jag en prisoffert på typ 52tusen + renovering av toppar osv
                            >och då blev det helt plötsligt 65 tusen. fick lägga
                            >ytterligare 20tusen på en motor som ja köpte av en kille här
                            >på forumet som kallar sig HKS men den höll 2 mil och sen gick
                            >den knappt frammåt längre..

Lite ot. men fick du mitt pm? 🙂

Perra
                            Deltagare

>dom tyckte att en beg motor kosta 45 tusen eller mer så fick
                              >jag en prisoffert på typ 52tusen + renovering av toppar osv
                              >och då blev det helt plötsligt 65 tusen. fick lägga
                              >ytterligare 20tusen på en motor som ja köpte av en kille här
                              >på forumet som kallar sig HKS men den höll 2 mil och sen gick
                              >den knappt frammåt längre..

Ursäkta men fattar jag rätt att du har betalat 85.000kr för motorn sammanlagt? 😮 Eller köpte du först en motor av ”HKS” för 20k och sen en annan som MDS fixade fram för 65k?

/P

subaru_daniel2
                              Deltagare

2st motorer ja. den jag köpte först för 20k gick till skroten typ…

SecretAgentMan
                                Deltagare

😮

Jag hade kontaktat den lokala 81:an jag…

/J

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.