› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Nöjda med Tein sänkfjädrar / Vem monterar i Gbg trakten?
- Detta ämne har 14 svar, 1,369 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
Fisherman.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2005 kl. 10:20 #4777
Fisherman
DeltagareDet verkar som om det är ett gäng här som kör med Tein sänkfjädrar och alla är nöjda, eller?!?
Vill ha lite hårdare fjädrar, kränger som ett skepp nu med R888:orna monterade. Dessutom blir det ju mycket snyggare!!! Vill inte lägga pengar på nya fjäderben just nu.
Någon som har några bilder med fjädrarna monterade?Och till följdfrågan: Vem monterar sänkfjädrar i göteborgstrakten, har inte verktyg till att göra det själv.
Mvh Fisherman
14 juni, 2005 kl. 11:00 #67823SecretAgentMan
DeltagareKrängningen kommer inte att bli någon större förbättring på – det går åt betydligt värre grejer för att lösa det.
Styvare krängare är en bra idé på gamla GT:n, men jag har inte sett det diskuterats (alls) runt nya sti:n.
Att byta fjädrar på standardbenen är 90% estetik… 😀
/J
14 juni, 2005 kl. 12:06 #67828pannan
DeltagareJag är kalasnöjd efter bytet. Bilen ligger ännu bättre på vägen och som sagt estetiskt sett går det inte att jämföra med original.
Dock som SAM säger så får du satsa på värre doningar för att få bort understyrningen på de äldre STI:erna dvs 04 och äldre.
14 juni, 2005 kl. 12:19 #67824SecretAgentMan
DeltagareUmm…jag pratar om krängning, inte understyrning Pannan. 🙂
/J
14 juni, 2005 kl. 12:25 #67829pannan
DeltagareUmm…jag pratar om krängning, inte understyrning Pannan. :)/J
Både krängning och understyrning vill man inte ha 😉
14 juni, 2005 kl. 12:29 #67832Fisherman
DeltagareHärligt att höra att du är nöjd, har bara hört prodrive killarna innan.
Att det vore bättre med nya fjäderben är väl ingen som betvivlar men då blir prislappen en helt annan. Jag kör inte på bana, ännu iallafall, så jag vill inte ha den helt utan komfort heller så sänkfjädrar känns lagom just nu iallafall. Får väl fundera på det med styvare krängare som nästa steg isåfall.Understyrning tycker jag inte är något problem, går att åka väldigt brett i kurvorna om man vill. Kanske är 35/65 drivningen på PSE som gör det.
14 juni, 2005 kl. 12:57 #67825SecretAgentMan
DeltagareUmm…jag pratar om krängning, inte understyrning Pannan. :)/J
Både krängning och understyrning vill man inte ha 😉
Krängning är inte alltid fel faktiskt…speciellt inte på våra allroundmaskiner. 🙂
Rena racemaskiner som går på slät bana är en annan sak.
/J
14 juni, 2005 kl. 19:17 #67826Blocken
DeltagareÅker själv med Prodrivefjädrar, funkar kalaskalas med standarddämparna. Kränger en del visst, men den understyrningen en del pratar om beror nog på avsaknad av attack 😉
Ta mera, helt enkelt!
/Black
14 juni, 2005 kl. 19:31 #67830rallymarkus
DeltagareSjälv så har jag planer på att ev testa med styvare krängningshämmare för att slippa den värsta krängningen.
men rent allmänt så tycker jag fjädringen är bra vid vanlig körning, det är ju bara som vid tex konbanor banköning o likn den kränger nåt kopiöst.
understyrning vad är det? :+15 juni, 2005 kl. 11:48 #67833Fisherman
DeltagareNu kunde jag inte hålla mig längre, har beställt S.TECH TEIN fjädrar på SpeedWorks.
Kommer förmodligen på fredag så nu väntar man med spänning. 🙂MEN, fråga två kvarstår dock:
Vem monterar sänkfjädrar i göteborgstrakten???20 juni, 2005 kl. 07:28 #67827Krigge
DeltagareMH styling gör det för drygt 2000:-.
25 juni, 2005 kl. 22:49 #67834Fisherman
DeltagareRingde till MH Styling men dom hade inte tid.
Kikade lite på nätet och kom fram till att det inte verkade så svår att byta själv så så fick det bli. Byte fram igår och bak idag, gick riktigt lätt. 😉Det känns som den kränger mindre nu men jag har inte velat pressa den ännu. Ska göra 4-hjulsinställningen på fredag så jag får väl känna på den riktigt nästa helg. Utseendemässigt blev det riktigt bra i alla fall så än så länge är jag riktigt nöjd.:)
Mvh Fisherman
26 juni, 2005 kl. 18:40 #67831Putte GT
DeltagareVar har du tänkt att göra 4-hjuls inställningen?
26 juni, 2005 kl. 21:26 #67835Fisherman
DeltagareHar beställt tid på NDF Däck & Fälg i mölndal, lät som om han visste vad det handlade om.
Ska gå och jobba imorgon så nu får pärlan vila tills på fredag.Mvh Fisherman.
18 juli, 2005 kl. 23:18 #67836Fisherman
Deltagare🙂 Fixat hjulvinklarna nu och kan bara säga att jag är mer än nöjd!!! 🙂
Har hunnit lägga några mil nu och jag tycker att fjädrarna är alldeles ”lagom”. Det kränger betydligt mindre nu och håller i ännu bättre i kurvorna, känns att däcken har bättre anläggningsvinkel när det svänger.
Tycker inte att den har blivit speciellt mycket stötigare heller, absolut inget som stör iallafall.Utseendet är ju som natt och dag så där är jag fortfarande jätte nöjd.
Kör med max camber fram, ca -1°20′, och O° toe fram och bak.
Kollade toe-vinklarna i instruktionsboken, Han inte/gömde kolla ”prodrive vinklarna” innan.
Gör det stor skillnad med lite toe in bak, -0°06’, som rekommenderas?Mvh Fisherman
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.