› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Nu är det min tur att ha motorproblem!
- Detta ämne har 24 svar, 1,841 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Sternborn.
-
FörfattareInlägg
-
29 juni, 2010 kl. 23:51 #204250
specialized
DeltagareVad ska vara dom första tecknen på att LMM har gett upp? vad jag vet är svajjande tomgång, laddet går ner på 0,5 för att skona motorn? men om man har dawes så funkar inte det antar jag?
Vilka mer tecken?
Ett ganska hett tips kan ju vara att lära sig hur grejerna (dawes`n) funkar, innan man moterar dem 😉
Med dawes har ecu`n INGEN möjlighet att reglera ned laddet.
Du har ju pluggat slangen till solenoiden, och Ecu`n har därmed ingen möjlighet att sänka laddet som den normalt gör om den går i nödprogrammet…Kan mycket väl vara LMM även i detta fallet 🙂
30 juni, 2010 kl. 00:20 #204249Ångan
DeltagareHmm, känns som om jag får börja hålla hårt i min LMM snart :-p
Hoppas det bara är nåt litet skitfel som är lätt och billigt att fixa.
Annars får du skaffa dig en blå subaru, dom verkar hålla bra 😉30 juni, 2010 kl. 05:54 #204265Snofi
DeltagareEtt ganska hett tips kan ju vara att lära sig hur grejerna (dawes`n) funkar, innan man moterar dem 😉
Med dawes har ecu`n INGEN möjlighet att reglera ned laddet.
Du har ju pluggat slangen till solenoiden, och Ecu`n har därmed ingen möjlighet att sänka laddet som den normalt gör om den går i nödprogrammet…Kan mycket väl vara LMM även i detta fallet 🙂
Ok, men jag åker iad till Mumin idag och kör bilen utan att ladda nått, för att inte fresta på sakerna.
30 juni, 2010 kl. 18:07 #204247Manor
DeltagareOk, men jag åker iad till Mumin idag och kör bilen utan att ladda nått, för att inte fresta på sakerna.
Hur gick det?
Kunde Mumin hitta felet?30 juni, 2010 kl. 18:17 #204266Snofi
DeltagareNu är lmm bytt och bilen går som en klocka igen 😉 tackar Mumintrollet 😉
30 juni, 2010 kl. 18:22 #204258Fricke.w
DeltagareHärligt 🙂
Också fick man lära sig nå nyt också, har alltid trot at dawes koplas in i mellan wastegate och magnet ventil, men så var inte fallet tydligen30 juni, 2010 kl. 20:10 #204252Mumin
DeltagareJa Snofis bil funkar och min står på lyften.. KANON BYTE VA?? haha sak samma får en ny imorgon hoppas jag.. annars snor jag tillbaka min LMM 😀
Så nu åker man Hyundai i10 igen… känns som om jag håller på att byta motor igen 🙂30 juni, 2010 kl. 20:45 #204267Snofi
DeltagareJa Snofis bil funkar och min står på lyften.. KANON BYTE VA?? haha sak samma får en ny imorgon hoppas jag.. annars snor jag tillbaka min LMM 😀
Så nu åker man Hyundai i10 igen… känns som om jag håller på att byta motor igen 🙂Haha nu ska du inte vara bitter ;P jag kommer ju med saker till din bil imorgon!
30 juni, 2010 kl. 20:49 #204248Kvarnis
DeltagareHärligt 🙂
Också fick man lära sig nå nyt också, har alltid trot at dawes koplas in i mellan wastegate och magnet ventil, men så var inte fallet tydligenLOL, nä det vore bra dumt 😉 😀
Den sitter alltid mellan wg’n ochen tryck källa,dvs turbon.
30 juni, 2010 kl. 21:34 #204253Sternborn
DeltagareNu är lmm bytt och bilen går som en klocka igen 😉 tackar Mumintrollet 😉
Vad var det jag sa till dig igår 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.