SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Nu är det min tur att ha motorproblem!

• Detta ämne har 24 svar, 1,841 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Sternborn.
Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    specialized
    Deltagare

Vad ska vara dom första tecknen på att LMM har gett upp? vad jag vet är svajjande tomgång, laddet går ner på 0,5 för att skona motorn? men om man har dawes så funkar inte det antar jag?

Vilka mer tecken?

Ett ganska hett tips kan ju vara att lära sig hur grejerna (dawes`n) funkar, innan man moterar dem 😉

Med dawes har ecu`n INGEN möjlighet att reglera ned laddet.
      Du har ju pluggat slangen till solenoiden, och Ecu`n har därmed ingen möjlighet att sänka laddet som den normalt gör om den går i nödprogrammet…

Kan mycket väl vara LMM även i detta fallet 🙂

Ångan
      Deltagare

Hmm, känns som om jag får börja hålla hårt i min LMM snart :-p
        Hoppas det bara är nåt litet skitfel som är lätt och billigt att fixa.
        Annars får du skaffa dig en blå subaru, dom verkar hålla bra 😉

Snofi
        Deltagare

Ett ganska hett tips kan ju vara att lära sig hur grejerna (dawes`n) funkar, innan man moterar dem 😉

Med dawes har ecu`n INGEN möjlighet att reglera ned laddet.
          Du har ju pluggat slangen till solenoiden, och Ecu`n har därmed ingen möjlighet att sänka laddet som den normalt gör om den går i nödprogrammet…

Kan mycket väl vara LMM även i detta fallet 🙂

Ok, men jag åker iad till Mumin idag och kör bilen utan att ladda nått, för att inte fresta på sakerna.

Manor
          Deltagare

Ok, men jag åker iad till Mumin idag och kör bilen utan att ladda nått, för att inte fresta på sakerna.

Hur gick det?
            Kunde Mumin hitta felet?

Snofi
            Deltagare

Nu är lmm bytt och bilen går som en klocka igen 😉 tackar Mumintrollet 😉

Fricke.w
              Deltagare

Härligt 🙂
                Också fick man lära sig nå nyt också, har alltid trot at dawes koplas in i mellan wastegate och magnet ventil, men så var inte fallet tydligen

Mumin
                Deltagare

Ja Snofis bil funkar och min står på lyften.. KANON BYTE VA?? haha sak samma får en ny imorgon hoppas jag.. annars snor jag tillbaka min LMM 😀
                  Så nu åker man Hyundai i10 igen… känns som om jag håller på att byta motor igen 🙂

Snofi
                  Deltagare

Ja Snofis bil funkar och min står på lyften.. KANON BYTE VA?? haha sak samma får en ny imorgon hoppas jag.. annars snor jag tillbaka min LMM 😀
                    Så nu åker man Hyundai i10 igen… känns som om jag håller på att byta motor igen 🙂

Haha nu ska du inte vara bitter ;P jag kommer ju med saker till din bil imorgon!

Kvarnis
                    Deltagare

Härligt 🙂
                      Också fick man lära sig nå nyt också, har alltid trot at dawes koplas in i mellan wastegate och magnet ventil, men så var inte fallet tydligen

LOL, nä det vore bra dumt 😉 😀

Den sitter alltid mellan wg’n ochen tryck källa,dvs turbon.

Sternborn
                      Deltagare

Nu är lmm bytt och bilen går som en klocka igen 😉 tackar Mumintrollet 😉

Vad var det jag sa till dig igår 😉

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.