SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nu behöver jag verkligen er hjälp……

• Detta ämne har 10 svar, 1,444 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Desen.
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Amit
    Deltagare

För ett tag sedan skrev jag hur illa jag blivit behandlat utav ett företag…

Nu var jag tvungen att ta kontakt med dem igen, Jag fick inga kvitton på jobb som de utfört… Jag har tjatat på dem i ca 5 veckor och fått noll respons..

Vad i helsike kan jag göra åt detta ??
      Jag har gång på gång skrivit att jag inte vill börja tjafsa utan bara vill ha mina kvitton. sist jag fick mail av dem så sa dem att dom skulle be sin revisor plocka fram det och sen skicka dett till mig… ( ca 4 veckor sen) har även förklarat att det är brått efterssom jag har köpare på vissa av grejerna……

Mvh

Amit

;(

syke
      Blockerad

Ta kontakt med din konsumentvägledare i kommunen och hör vad de säger? Alt. ring till skatteverket och säg att ett företag inte får fram kvittot på jobbet de utfört åt dig, då vill de nog undersöka närmare 😉

Sasse
        Deltagare

Kontakta konsumentverket och förklara situationen. Dom kan säkert hjälpa dig med dina problem.
          Som kund har man alltid full rätt till kvitto på produkter och även tjänster.
          Att ordna fram ett kvitto är ju inget helhelgs-jobb direkt. Har dom på något sätt inte bokfört eller registrerat köpet får dom helt enkelt handskriva ett kvitto.

Hoppas det löser sig Amit!

STIred
          Deltagare

Konsumetverket har dessutom jurister har jag för mig, som hjälper mer än gärna så håller med Sasse ta kontakt med dem så kommer det lösa sig. Dessutom hota företag som inte sköter sig med konsumentverket brukar ha bra effekt 😉 Har även kört med finnansinspektionen men då har det handlat om andra typer av frågor.

/r

[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
            I can live with the despair, it’s the hope that kills me
            ————————————————————————————————————————————-
            I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
            ————————————————————————————————————————————-
            I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
            ——————————————————————————————–

rödSTI

Amit
            Deltagare

Ringde konsumentverket idag…

Det finns inget att göra åt saken enl dem, finns tydligen ingen lag som säger att man måste lämna kvitton på jobb(!!??)
              Antingen får man en faktura eller ett kvitto vid betalning..

Jag fick inget..ville bara ha bilen och dessutom betalade jag i förskott..
              Och jag har tjatat och tjatat…

snälla hjälp mig
              Amit ;(

syke
              Blockerad

Ring och hör med skatteverket. Jag läste för inte så länge sedan om ett lagförslag som innebar att om man inte såg till att få ett kvitto av den man handlade av så kunde man få böter. Därför antar jag att de borde vara intresserade av att du får ett kvitto.

Artikeln om lagförslaget:
                http://www.e24.se/dynamiskt/skatterdeklarationer/did_14422559.asp

Niklas
                Deltagare

Men vad skall vi hjälpa till med? Om de säger som du skrev så finns det ju inget att be om. Mer än att du lyckas övertyga företaget om att lämna ut ett kvitto.

Vad handlar det om för prylar och vem är det som skall köpa? Det jag menar är, jag har köpt många begagnade prylar utan att ta kvittot från säljaren. Fälgar, vinge, gälar, läpp, dimljuslock, STI bakljus, slutburk 1, slutburk 2, downpipe, …

Fast om det handlar om dyrare grejor för några 10kkr så kanske man vill ha kvitto. Hur mycket garanti är det kvar på grejorna?

Sasse
                  Deltagare

Om dom sa: ”Antingen får man en faktura eller ett kvitto vid betalning” så förstår jag inte hur dom kan säga att man inte kan kräva ett kvitto.
                    Du fick inget kvitto vid betalning, men du vill ha ett nu. Kan man lämna ett vid betalning kan man väl lämna ett nu?

Jag förstår egentligen inte problemet från början heller. ENDA anledningen att ett företag inte vill lämna ut ett kvitto är ju ganska självklart, förstår inte Konsumentverket det är det ju katastrof.

Amit
                    Deltagare

Men vad skall vi hjälpa till med? Om de säger som du skrev så finns det ju inget att be om. Mer än att du lyckas övertyga företaget om att lämna ut ett kvitto.Vad handlar det om för prylar och vem är det som skall köpa? Det jag menar är, jag har köpt många begagnade prylar utan att ta kvittot från säljaren. Fälgar, vinge, gälar, läpp, dimljuslock, STI bakljus, slutburk 1, slutburk 2, downpipe, …Fast om det handlar om dyrare grejor för några 10kkr så kanske man vill ha kvitto. Hur mycket garanti är det kvar på grejorna?

Det handlar om ca 50.000:-

Och jag behöver hjälp med tips, är det för mycket begärt ?

Amit

Niklas
                      Deltagare

Amit: Ta det inte på fel sätt, men jag menar när du bett myndigheterna om hjälp och de sagt nej så tvivlar jag på att SSI kan hjälpa till. Nog för att vi är jävligt snygga och kör med världens bästa bil men trolla är vi dåliga på. 😀

Om Vägverket säger att jag inte får ha en liten regskylt på bilen så tror jag inte att någon på SSI har tips på hur jag kan få det ändå. 🙂 På ett lagligt sätt då. 😉

Men kolla upp det där som Syke snackar om, kanske kan vara en hjälp.

50.000kr är ju en summa hög nog för att köparen vill ha kvitto. Helt rätt.

Desen
                        Deltagare

Amit, skriv ett välformulerat mail om det hela och skicka synliga kopior till skatteverket,konsumentombudsmannen, sverker olofsson och till firman det gäller. Kanske även en kopia till någon lokal tidning.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                          300 st posters av Block 1250kr
                          1st porrfilm 199kr
                          2st öl 28kr
                          Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.