SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nu e jag riktigt grinig på försäkringsbolagen

• Detta ämne har 12 svar, 1,090 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av hogmark.
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Imp
    Deltagare

gämförde precis min Gt99 mot lite andra bilar bla wrx wrxsti och Evo6 tme. gissa vilken som var dyrast? jo nog fan va det gt:n alltid. sti som va näst dyrast va 1000kr billigare per år wrx ca 1100kr billigare men hör å häpna.. evo6 tme 00 va hela 5000kr billigare å detta va på samma försäkringsbolag med samma rilläg osv osv.. hur i h#%%¤&/ kan detta vara möjligt?

ska tillägga att detta gäller wrx sti och wrx 03 wrx sti 02 va bara 50kr billigare en min gt

Imp
      Deltagare

såg nu dessutom att det skull ekosta mig 66k om året att försäkra en viper så en sådan köper jag aldrig he he

Niklas
        Deltagare

Imp: Anledning är väl att det finns många fler Imprezor som är med i olyckor än EVOsar? Jag lovar dig att det tar ett bra tag innan EVOn blivit billigare än Imprezan då man gör service var 500 mil (om jag inte minns helt fel) och bilen kostar regält mycket mer.

Lefty
          Deltagare

Menar du att man gör service var 500e mil enligt service bok eller att man gör service var 500e mil själv ?
            Du får nog ta och tänka om det där :+
            Det är väl ganska många här som gör ”service” var 500e mil ? 😉

Och vilken Impreza jämför du med ? GTn ?

Men visst tusan är EVOn dyrare 🙂

Imp
            Deltagare

gämmför han med wrx sti är det ju mer eller mindre bara en marginell pris skillnad mot en evo. nypris dvs

SecretAgentMan
              Deltagare

Först en pekpinne till Äljen – regält stavas rejält. Vi tog det offline tidigare, men det verkade inte bita. 😀 😀 😀 och en stor 😉

Försäkringar baseras till stor del på statistik, vilket inte är GT:ns starka kort kan jag tänka…det har naturligtvis till viss del att göra med inköpspris, biltyp, effekt, hur stjärnorna står etc…

Men jag lider inte av extremt farliga kostnader….runt 6 ink extra allt på Silverpilen – 2000 mil/ år.

Men jag är ju snart gammal (30) med egen villa i en liten stad (by)och har bilen i låst garage och hagelbrakare innanför dörren. 😉

Ung man, storstad och busbil är saker som får röda flaggor att poppa upp lite varstans hos våra kära försäkringsbolag. :+

/J

Imp
                Deltagare

tycker det e lite sjukt dock. jag anser inte mig själv som ung grabb längre (25 om ett par dagar) visserligen e jag inte gammal heller men jag borde endå klassas som gammal nog att vara ansvarsfull nog att äga en ”bus”bil utan att behöva betala sveriges bnp i försäkring.

convoy
                  Deltagare

SAM det är ok att säga det rakt ut….

-”EVO ägarna kör som tjejen” (har jag hört) 😀 😀

/byrådirektörn

>Först en pekpinne till Äljen – regält stavas rejält. Vi tog
                    >det offline tidigare, men det verkade inte bita. 😀 😀 😀 och
                    >en stor 😉
                    >
                    >Försäkringar baseras till stor del på statistik, vilket inte
                    >är GT:ns starka kort kan jag tänka…det har naturligtvis till
                    >viss del att göra med inköpspris, biltyp, effekt, hur
                    >stjärnorna står etc…
                    >
                    >Men jag lider inte av extremt farliga kostnader….runt 6 ink
                    >extra allt på Silverpilen – 2000 mil/ år.
                    >
                    >Men jag är ju snart gammal (30) med egen villa i en liten
                    >stad (by)och har bilen i låst garage och hagelbrakare innanför
                    >dörren. 😉
                    >
                    >Ung man, storstad och busbil är saker som får röda flaggor
                    >att poppa upp lite varstans hos våra kära försäkringsbolag.
                    >:+
                    >
                    >/J

Imp
                    Deltagare

men om vi då alla som är med i klubben helt enkelt låvar varandra att vi aldrig ska krocka pga våra egna misstag borde inte försäkringarna kunna gå ner då?:)

SecretAgentMan
                      Deltagare

>SAM det är ok att säga det rakt ut….
                        >
                        >-”EVO ägarna kör som tjejen” (har jag hört) 😀 😀
                        >
                        >/byrådirektörn
                        >

Convoy – Men kör tjejen som det sägs att din tillika bättre hälft gör, då skulle det väl vara än jävligare? 😀
                        Hur gick det i torsdags?

Imp – 24, på väg att bli 25 är garanterat ett stort varningstecken hos försäkringsbolagen, oavsett om du tycker att du är gammal och förståndig. För fasen, jag är snart lika gammal som OzO var för 5 år sedan (räknar på fingrarna…stämmer det OzO?), inte fasen hjälper det – jag gör dumma grejer ibland ändå! 😉

/J

Niklas
                        Deltagare

REGÄLT!!!

convoy
                          Deltagare

>>SAM det är ok att säga det rakt ut….
                            >>
                            >>-”EVO ägarna kör som tjejen” (har jag hört) 😀 😀
                            >>
                            >>/byrådirektörn
                            >>
                            >
                            >Convoy – Men kör tjejen som det sägs att din tillika bättre
                            >hälft gör, då skulle det väl vara än jävligare? 😀
                            >Hur gick det i torsdags?
                            >
                            >Imp – 24, på väg att bli 25 är garanterat ett stort
                            >varningstecken hos försäkringsbolagen, oavsett om du tycker
                            >att du är gammal och förståndig. För fasen, jag är snart lika
                            >gammal som OzO var för 5 år sedan (räknar på
                            >fingrarna…stämmer det OzO?), inte fasen hjälper det – jag
                            >gör dumma grejer ibland ändå! 😉
                            >
                            >/J

SAM – De skulle egentligen vart ”tjejer” och inte tjejen (vart nått fel med den där IT’n :D).

I torsdags gick det goooottt!! Sitter och väntar på sådana där skyltar som jag åkt omkring utan ett tag nu. Sedan är det väl bara att betala en sån där-inga försäkring och börja åka. Har ju läst om hur billiga de skall vara nu….

På tal om bättre hälft. Vi skall på kärlekssemester till Idre på torsdag, för att köra hennes TT Quattro på Idresjön i tre dagar. Dé é kääääärlek det 😀 😀
                            A,a,a,a,.. Audi Club Schweden hette nog de som arrangerade :+

hogmark
                            Deltagare

Äljen regerar regält ?!

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.