SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nu ere dax!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
  • Författare
    griml0ck
    Deltagare

Ne nu ere fan (!) dax o planera in lite is åka hära 😉 (tar i me hårdhandskarna). Mr block la in blocken för o snacka is i säljes tråden så jag gör en ny tråd 😛

Så va e is rapporterna från sura/övik/sad banan? SAD banan var nog de roligaste jag körde förra året, och den upplever jag gärna igen om möjligheten presenterar sig! :9 Banan i lycksele verkar vara fin men de är en bit dit o man bör kunna övernatta i närheten. Dock ere enda banan jag vet me säkerhet man kan åka på, så får jag inte reda på nån annan åker jag faen dit 😉
      Fast en riktigt ssi träff skulle ju slå allt. En förträff inför den stora kvarnIS träffen som vi hoppas blir av i mars.

Någon mer som är sjukt sugen på lite is åka i februari? Efter svenska e väl alla laddade 😀

// snögubben

Tallen
      Deltagare

Själv har jag inte haft tid att kolla isarna runt Västerås/Sura/Kolsva än då jag skruvar Legacy turbo mest hela dagarna just nu, och gör jag inte det så är jag i Umeå hos tjejen. Jag har dock fått rapport om från Marie att det är 2 decimeter is på en sjö som heter Gryten och den ligger i Lisjö skogarna strax utanför Surahammar! Men har inte kunnat verifiera den uppgiften. Sedan måste ju ha nån som plogar också…

Det finns en sjö strax utanför Umeå (2 mil) som det ska vara en bana på. Byn heter Tavelsjö och själva sjön heter Trehörningen.

/Tallen, som är rejält sugen på att sladda is!

LegacyLarsa
        Keymaster

eventuellt isar nordväst om Falun(bjursås) har en jobbarkompis som bor där. han ska kolla upp saken, om det är ok, så blir defentivt isåka i helgen(fastän det är svenska).

/Lars

griml0ck
          Deltagare

Du får rapportera hur banan är larsa. Jag kommer inte kunna åka i helgen men helgen efter o helgen efter de är jag grymt PÅ! Skönt me lite is snack. Känns som man väntat för länge detta år, eller ere vädrets fel? Bilen saknar mappning? Plastkjolarna är olackade? Kanske haft svårt o bestämma färg på växelspaksknoppen… ja spekulera kan man.

Dom hade iaf -30 i lule imorse så kylan ere väl inge fel på i norr :+ Blire nå datum spikat för kvarnIS i år? Så man kan boka ledighet på jobbe 😀

// J – med batterierna på laddning

Mats
            Deltagare

Vi här nere i götet är också toksugna på isåka!
              Dock känns lycksele och Umeå lite vääl långt o åka.

Kolla upp isen i Surahammars omnejd o häll i lite extra frysmedel i sjön så kommer jag o säkert några till upp o kör.

Raggar-Mats
              Regionsansvarig Göteborg

Yonaz
              Deltagare

Hur är isen hemma hos Spike? 🙂

SPiKE
                Deltagare

Jag har faktiskt pratat med han som brukar ploga ”våran” sjö idag och han visste inte dagsaktuellt isdjup men någonstans kring 15 cm trodde han. Jag tänkte åka ut och provborra imorgon efter jobbet, det är ju trots allt 7 minus här nu (men så ligger det oxå 1-2 dm snö på isen som isolerar rätt bra.)

Janne S.A.D.
                  Deltagare

Hej

S.A.D banan är givetvis plogad och klar, dock 150 meter förlängd till detta år.
                    Har väl redan gjort ca 200 varv,grymt kul.
                    Forrester Turbo
                    Legacy 3,0
                    Volvo 240
                    Hondaj (hihi)
                    BMW X3 -07 snabb garanteras.

Tyvärr lite gräs framme nu, skulle behövas 0-grader och snöfall.

Det går att åka men dock inte fulldubb än.

Däremot är jag borta till den 2007-02-22.
                    Är i Jukkasjärvi (Icehotel) och kör utbildningar åt Saab.

S.A.D Janne som numera heter Sund i efternamn.

Surbarbro
                    Deltagare

Hallåba alla vänner!!!

Här finns en till som är toksugen på att köra.
                      Gasar runt lite på Flottans parkering, men det är inte samma sak.

Ser bara fram mot att köra.

Får ta servicebilen. Har ju inte däck till den andra, men skam till den som ger sig.

HIHI!!!!:-) 🙂 😀

Kallare ute, är just nu-4,3.

Fler minus tack. Eldar gärna lite extra i kakelugnen.

/ Catrine;-)

griml0ck
                      Deltagare

Så läget är alltså att vi behöver mer snö på sad banan, mer is kring spike, och snabbare landväg till lycksele 😉 Är bana larsa ska köra på bra så åker jag gärna dit om man kan. Fler som är sugna o köra helgen efter svenska?

Är vi verkligen så få som vill köra is? trodde fler va sugna…

// grim som trånar efter fulldubb o is hela dagarna :9

Mats
                        Deltagare

Sugen e man som f*n men 42 mil enkel väg me R kokarn… njaaa.
                          Se till o fixa is i Suuura nu Jerry!

Mats GBG
                          Regionsansvarig Göteborg

SPiKE
                          Deltagare

Nu har jag varit och provborrat, 17-18 cm och det är ju lite för klent. Det är 5 minus nu och inte mer än knappt 10 cm snö på isen, om det håller i sig med kylan så kanske det finns lite ljus i tunneln
                            🙂

SecretAgentMan
                            Deltagare

Sugen e man som f*n men 42 mil enkel väg me R kokarn… njaaa.Se till o fixa is i Suuura nu Jerry!Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Haha…hää, isläggning har vi inte tid med, det är köksrenoveringar, kokare upp över öronen och jobbet går på högvarv – jag behöver paraplygroggar på en sandstrand just nu mer än kokare, hur knepigt det än må låta. 😀

/J

griml0ck
                              Deltagare

Sugen e man som f*n men 42 mil enkel väg me R kokarn… njaaa.Se till o fixa is i Suuura nu Jerry!Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

42 mil he ju bah runt knuten, lycksele ligger ju 72 mil bort från stockholm 😉 Men he ju klart de är ju närmre te suuura.

Har du fått nån israpport än larsa?

// J – som köpt hörselskydd för långfärd :+

Mats
                                Deltagare

Haha…hää, isläggning har vi inte tid med, det är köksrenoveringar, kokare upp över öronen och jobbet går på högvarv – jag behöver paraplygroggar på en sandstrand just nu mer än kokare, hur knepigt det än må låta. :D/J

Fixar du isen så fixar jag paraplygroggarna. Ja lovar!! 😀
                                  Mats GBG
                                  Regionsansvarig Göteborg

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.