SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nu ere dax!

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Författare
    alrik
    Deltagare

Isarna verkar vara lite kassa än så länge,det är 2 traktorer som gått igenom här(orsasjön,runn) 🙁 De mindre sjöarna har inte blivit plogat än, dock kan du ju komma upp och åka lite gokart med ot-dubb den 24e../Lars

Samma i trakterna här. Första sidan i den lokala blaskan här var fylld till bredden att en traktor hade gått igenom isen på Storsjön i Möklinta. Att det var förstasides stoff var pga. att han som körde traktorn har vunnit amatörtravtränaretiteln några år i rad eller nått sånt. Vanliga fall så är det katter som sprungit upp i träd eller Greta som fått punka på rullatorn.

Förövrigt så är Storsjön den sjön som det brukas köras is på.

/Mikael

griml0ck
      Deltagare

Isarna verkar vara lite kassa än så länge,det är 2 traktorer som gått igenom här(orsasjön,runn) 🙁 De mindre sjöarna har inte blivit plogat än, dock kan du ju komma upp och åka lite gokart med ot-dubb den 24e../Lars

Borra dom inte innan dom lät traktorn åka ut?

gokart duger inte. Då får man bara söka sig mer norrut då 🙂 Om de inte blir nå i helgen funderar jag på o dra mig norrut nästa helg. Lycksele banan är väl ett säkert kort verkar de ju som iaf.

griml0ck
        Deltagare

En polare sa att det är 50cm is på Garnsviken i Åkersberga (ca 3mil norr om sthlm).Jag ska förbi i helgen och kolla om det verkar stämma. Vet inte hur det är med bana osv.//Anders

vare nå is där? Jag har hört rykten älgsjön i gävle e plogad o dom har kört där nyligt. PO ska kolla upp de åt mig i veckan iaf 🙂

LegacyLarsa
          Keymaster

Bra!
            Hör av dig i så fall!

/Lars

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.