- Detta ämne har 13 svar, 1,912 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 9 månader sedan av Turbovin.
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2015 kl. 15:42 #33365kinugawaDeltagare3 februari, 2015 kl. 16:13 #274909Fricke.wDeltagare
Största missen Ford gjorde, var att slopa 4wd på RS MK2, de är min åsikt i alla fall 🙂
Tror dom hade varit ett svår slaget koncept då, med permanent 4wd och en vrålande 5a.Största missen dom gör nu kan jag tänka (utan att fördjupa mig allt för mycket) är att sätta i en tråkig 4a, är just de enligt min mening som gör subaru till en bil med själ, ut över dom andra ,de anorlunda rumbel in the djungel ljudet, som bara en pannkaks motor från Fuji kan göra 😀
3 februari, 2015 kl. 16:22 #274911IggeDeltagareFast nya STi har väl inte det typiska “boxerljudet”?
3 februari, 2015 kl. 17:09 #274907TurbovinDeltagareLjudet hänger ju nästan uteslutande på (felaktig) grenrörsdesign.
3 februari, 2015 kl. 17:45 #274912IggeDeltagareLjudet hänger ju nästan uteslutande på (felaktig) grenrörsdesign.
exakt, och nya har väl equal original, eller ströks det från förproduktionssnacket?
Kommer ihåg kusinens polare som försökte bygga extraktor men misslyckades och fick sin volvo att låta lite som en subaru 😛
3 februari, 2015 kl. 18:20 #274917BubuDeltagareEn Subaru är ändå en Subaru. Det kan inte jämföras med någon annan bil, Sti är en kategori i sig (tidigare var Evo den andra bilen i samma kategori, men tyvärr finns den inte längre). Man kan välja snabbare, starkare bilar, men man får inte den klassiska råheten även om man väljer Audi, Ford, eller BMW.
Ingen Fård på våran gård! 😀
3 februari, 2015 kl. 19:16 #274910t1heroDeltagareForden blir nog häftig, men Subarun rostar iallafall inte innan den lämnat bilhandlarn.
4 februari, 2015 kl. 18:26 #274913IggeDeltagareInte till en vettig peng åtminstone
4 februari, 2015 kl. 22:40 #274915SvulloDeltagareForden blir nog häftig, men Subarun rostar iallafall inte innan den lämnat bilhandlarn.
Hmm.. Subarus rost skydd är nog inget att skryta med 😀
4 februari, 2015 kl. 22:58 #274916SvulloDeltagareSubaru har redan svarat. Tyvärr… Ingen motor uppgradering i nya STIn.10 år gammal motor…
5 februari, 2015 kl. 12:25 #274906abacusDeltagareDärför får man väl uppgradera lite saker, just till Subaru finns det en uppsjö av saker att plocka på. Nu är jag dålig på andra bilmärken men just Subaru och den före detta evon är väl speciellt lätta att skrämma upp lite. Bara min uppfattning….
5 februari, 2015 kl. 12:30 #274914IggeDeltagareSenaste imprezan väger ju över ett 1,5 ton, de har ju helt lämnat konceptet med en liten lätt och kvick bil med mycket körglädje och endast det nödvändiga i lullull till att göra stora lyxsedaner typ m5, bara att de glömde matcha motorn till vikten.
Nu får du kanske lugna dig lite, en ny m5 har 365kg/23% högre tjänstevikt än en impreza.
Jämför hellre med m3 isf, som förvisso har 130 hästar mer, dock inte fyrkrafsAngående trimning har det ju varit ganska lätt att plocka ur lite extra effekt. Standard är ju byta till downpipe med högre flöde, en soppapump som kan leverera och sedan ställa upp laddtrycket.
Dock kan man ju fråga sig om man törs göra detta med 2,5ans skadade rykte, innan garantin gått ut.
14 februari, 2015 kl. 09:45 #274905-L-DeltagareDärför får man väl uppgradera lite saker, just till Subaru finns det en uppsjö av saker att plocka på. Nu är jag dålig på andra bilmärken men just Subaru och den före detta evon är väl speciellt lätta att skrämma upp lite. Bara min uppfattning….
Med tanke på att det är samma motor som sitter i Mustangen så kommer det inte vara någon brist på eftermarknadsdelar för Forden.
14 februari, 2015 kl. 15:50 #274908TurbovinDeltagareDet som nog är lurigt är att grenröret är gjutet i topplocket så frågan är hur mycket den lösningen flödar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.