SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Nu har bakaxeln min rasat med…..

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

…och quaife har mig veterligen fortfarande ingen diff som passar klockrent, det passar inte med våra drivaxlar riktigt. 🙂

Kolla först, köp sen…subaru har fipplat rätt mycket med hur det fungerar med splines, längder på axelstumpar och vart låsclipset sitter…

/J

volvosnubbe
      Deltagare

…och quaife har mig veterligen fortfarande ingen diff som passar klockrent, det passar inte med våra drivaxlar riktigt. :)Kolla först, köp sen…subaru har fipplat rätt mycket med hur det fungerar med splines, längder på axelstumpar och vart låsclipset sitter…/J

Nu känner ja att ja inte riktigt hänger med. Är väl för trög eller nått 😀
        Med andra ord går de inte justera in diffen i huset utan de finns ett läge bara ?
        Låsklips?
        Känns som ja får lämna bort klumpen till nån som gjort det innan…

SecretAgentMan
        Deltagare

Du har ju nyss skruvat isär bakaxeln?

Ta dig en titt i lugn och ro hur bitarna sitter ihop, hur drivaxlarna sätts ihop med bakdiffen – och läs igen vad jag skriver så kanske det klarnar.

/J

volvosnubbe
          Deltagare

Har nu kommit på att det är plattor/brickorna på sidan man justerar spelet med. Dock kan man inte justera in med hjälp av tex bladmått(?) utan man får väl justera på känn då de e vanliga lager i sidorna på klumpen. Altså ska klumpen sitta lika hårt som ett koniskt hjullager typ..
            Detta e som ja fattat det.. kanske e fel inte vet ja ..

Har skickat mejl iaf till quife och till ravspeconline.com

/Dennis -Verkar som ja svarat mig själv i de sissta inlägget..

volvosnubbe
            Deltagare

man får altså köpa ett gäng plattor/brickor o måtta in själv. lika mängd/tjocklek på varje sidan om jag fattat de rätt

volvosnubbe
              Deltagare

nu e ja trött på att ingen firma som ja mejlat ang lamelldiffarna svarar. kan itne ringa dem heller!
                Så nu köper ja en bakklump på skroten så länge!
                Passar WRX 2002 diffklump? står iaf :

A
                W10
                B

på min och på WRX: en

volvosnubbe
                Deltagare

kollar på bildeslabasen o de verkar finnas en jäkla massa olika diffar till GT -00

Står att dem har diffspärr oxå vilket ja tycker e konstigt .. finns väl inte ?

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.