SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Nu har jag fan sett allt.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    thorlake
    Deltagare

Denna dag trodde jag ALDRIG skulle komma…
      Undrans hur mycket de fick i ”sponsring” för det här reportaget??? 🙂

http://www.automotorsport.se/nyhetsbrev/test-fiat-bravo-mot-subaru-impreza/13859

Nya Prezan e död för mig i detta ögonblick.
      Det finns vissa modeller man ALDRIG skall ta stryk emot.
      Oavsett motor etc mm.

x(

STIred
      Deltagare

Denna var väl lite o ta i ”Fiat Bravo drar mindre bensin, är en sjujäkla raket med plattan i mattan…” 😀

Sen frågan är om inte bravon är nästan snyggare än imprezan 😀 …. sorgligt….

Iofs det var bara sugversionen de testa här men ändå…

/r

Strat
        Deltagare

Nä, den växer inge vidare den nya… Sti’n verkar ju piska evon prestandamässigt, men det är också allt. 🙁

/Claes

jooohan
          Deltagare

Detta gillade inte jag: ”Fjädringskomforten är en punkt där Impreza skärpt sig ordentligt. Från osofistikerad rally-wannabe till bekväm kryssare.” När dom väl hade nåt bra att säga så var det egentligen inget bra alls. Rally-wannabe? Om dom kollar på tidiga modeller av Impreza så kan dem nog inte kalla dom för ”rally-wannabe”. Sen så är jag visserligen inte heller nån stor fan av den nya Imprezan, men de äldre älskar jag.

garaget.org/johaaan

Vio
            Deltagare

Det här är ju bara ännu ett puckat tidningsreportage..

Att jämför en 150 hk sugmotor med en 150 hk turbomotor kommer ju aldrig vara rättvist.. Alla bilar utan turbo känns ju slöa.. Eller?

Att prislappen är densamma tycker inte jag spelar någon roll, bilarna har ju inte ens liknande motorer..

Nej.. Det här läggs bara i högen ”skit där folk inte tänker” som btw börjar bli ganska stor nu.. 😛

Manor
              Deltagare

Har ni sett denna duell?
                http://www.automotorsport.se/tv/?m=15967
                …hoppas att länken fungerar åtminstone.

Jag väljer Subarun alla dagar om året…Mittzubitchin 😉 ser ju för bövelen ut som en fult style:ad Volvo S40.

migu
                Deltagare

Fast å andra sidan: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=115102

Ärligt talat får jag nog säga att jag gärna skulle byta ut min GT -99 som gått drygt 19000 mil mot en: (:trumvirvel) Ny gt 99-00 om dom fortfarande tillverkats! Jag har svårt att se att vare sig Subaru eller Mushibushi tillverkat något som pris/prestandamässigt slår gt:n (ja, jag är tämligen partisk).
                  Faktum är att jag håller mig kvar vid min gt trots att jag egentligen inte gillar att ha en gammal bil (med alla problem det medför), framför allt för att jag inte lyckats hitta ett bra alternativ.

/Micke

Har ni sett denna duell?http://www.automotorsport.se/tv/?m=15967…hoppas att länken fungerar åtminstone.Jag väljer Subarun alla dagar om året…Mittzubitchin 😉 ser ju för bövelen ut som en fult style:ad Volvo S40.

Manor
                  Deltagare

Fast å andra sidan: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=115102Ärligt talat får jag nog säga att jag gärna skulle byta ut min GT -99 som gått drygt 19000 mil mot en: (:trumvirvel) Ny gt 99-00 om dom fortfarande tillverkats! Jag har svårt att se att vare sig Subaru eller Mushibushi tillverkat något som pris/prestandamässigt slår gt:n (ja, jag är tämligen partisk).Faktum är att jag håller mig kvar vid min gt trots att jag egentligen inte gillar att ha en gammal bil (med alla problem det medför), framför allt för att jag inte lyckats hitta ett bra alternativ./Micke

Samma/lika gäller även mig.
                    Snart dags för 20000-mila service. Extra olje- och filterbyten görs fortfarande var 625 mil.

Det härliga är ju att det är en helt bekymmersfri bil, den bara går och går. Visst knirrar och knarrar den en del…men det gjorde den ju redan från början. Den ser fortfarande riktigt cool ut om man jämför med Volvo S40/V40 och Saab 900/9.3 och många andra bilar från samma period.

Pris/prestanda är ju helt överlägset :-).

Dock så gillar jag den nya STi:n, och skulle inte ha emot att ha en. Prislappen är dock helt fel…åtminstone för mig…så jag kör väl vidare med GT-kombi-raketen.

Kanske kan den nya Legacyn bli något. Den släpps väl i höst, tror jag.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.