› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Nu har jag shoppat!
- Detta ämne har 17 svar, 1,141 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
C.Barrow.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2005 kl. 06:19 #97395
C.Barrow
DeltagareIdag var dagarnas dag helt klart!
Införskaffade mig en blå GT MY00.
4600 mil, ferrita 3-tums, nedlackad, fjäderbensstag, dawes device och lite annat smått och gott!Helt klart min drömbil! Hade EXAKT just dem sakerna och den utrustningen jag ville ha!
Om ni inte kopplat ännu så var det christopher (frasse) som hade bilen innan… Lider med dig frasse!
Tyvärr bor jag ju rätt nära så du kanske får stå ut med att se bilen ibland 😀
Ska söka medlemsskap i klubben nu också, så man får träffa lite annat imprezafolk också!
Nu avslutar jag med presentationen. Glömde troligtvis att presentera mig först i all iver att ösa ur mig glädjen :9
Jag heter Jimmy och är snart 22 år gammal. Bor i tyresö tillsammans med min flickvän (som är förstående nog…)
Imprezan blir min tredje bil. Som första bil hade jag en bmw 520i -89. Efter lumpen och lite jobb så blev det en bmw 328 coupé -95, och nu till sist, bilarnas bil, SUBARU IMPREZA! Har velat ha en i över 2 år, men inte haft råd, så nu känns det skönt!
Tycker föresten inte att det är så störande vindbrus och oljud när man kör. Tror det är mer vindbrus i min gamla 328…Nu hoppas jag att vi ses på lite sammankomster framöver!
MVH
Jimmy19 december, 2005 kl. 06:19 #97396C.Barrow
DeltagareTackar tackar!
Var ute och körde en liten runda ikväll på 17 mil…
Märkte nu att om man ligger på tredje, fjärde eller femte växeln nånstans mellan 1400-2300 rpm, så tvekar och rycker den lite när man ger försiktig gas. Är det normalt? Kanske är så simpelt att det är ”på” eller ”av” som gäller på gasen för att den ska gå som bäst 😀
Har ingen erfarenhet sen tidigare av turbobilar.
19 december, 2005 kl. 06:19 #97397C.Barrow
Deltagare>Hej !
>
>Det är ingen idé att ligga och segdra på de högre växlarna.
>Håll dig över 2000 varv åtminstone, så blir det lite mindre
>ryckigt. Man kan väl säga att ”tveka och ryck” är en av
>Imprezans egenskaper på lägre varv…som man vänjer sig vid
>:).
>
>mvh Mats NIdag när jag var ute och körde en sväng så såg jag till att ligga på 2500 rpm+ då var det inget mysko alls.
Tankade igår eftermiddag, och idag tankade jag igen. 28 mil på 43 liter kom jag. Inte alltför hög förbrukning tycker jag. Bättre än vad jag trott eftersom jag ”kände” rätt friskt på bilen igår. Nu ska jag ”normal”köra en tank och se var förbrukningen hamnar.Kanon med detta forum där man kan få svar på i stort sett all av kunniga och insatta personer!
MVH
Jimmy -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.