SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nu kan det vara dags…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Vectorm12
    Deltagare

Har hittat en S201:a i Japan nu. Ett visningsexemplar med 48km:o på mätaren och enligt säljaren absolut toppskick $39,900. Så nu måste man börja härja runt med VV för att vara säker på att jag får köra den i sverige. 🙁

Nu kommer en fråga, var inte strålkastarna som satt på Electra One tillvalsutrustning på S201:an?

edit: kom att tänka på om S201:an tillverkades både som coupé och sedan eller bara som coupé. Har googlat funt lite men inte lyckats hitta någon information om detta.

Janne248
      Deltagare

>Så nu måste man börja härja runt med VV för att vara
        >säker på att jag får köra den i sverige. 🙁

Det blir säkert problem med vingen. Jag har ju samma och har forskat lite. Vad jag förstår får det inte vara Aluminium blad i vingen för att komma igenom SBP. EVO 6 TME hade väl samma problem så övrebladet ersattes med ett plast blad i sverige.

>Nu kommer en fråga, var inte strålkastarna som satt på
        >Electra One tillvalsutrustning på S201:an?

Har ingen aning, har bara sett S201 med vanliga strålkastare.

Vectorm12
        Deltagare

Fy fan för bilprovningen säger jag bara… Ringer första gången och får tag i en ”expert” han verkar inte ha den blekaste om någonting utan spenderar större delen av samtalet sägandes ”nja”

Han kunde däremot konfirmera att jag inte får ha vingen på bilen eftersom den är ”för hård”. x(

Och han visste inte heller om fronten skulle vara godkänd p.g.a. den ”underliga” formen.

”suck”

Janne248
          Deltagare

>Han kunde däremot konfirmera att jag inte får ha vingen på
            >bilen eftersom den är ”för hård”. x(

Jo det var inte konstigt, men lätt att lösa. Bar aoch köpa en MY99-00 GT vinge och köra igenom SPB med…gör ju jag. 😉

>Och han visste inte heller om fronten skulle vara godkänd
            >p.g.a. den ”underliga” formen.

Varför skulle den inte vara godkänd? ”Underligg” säger inte mycket. Är den för hård också?

Strat
            Deltagare

Är ju ännu enklare att bara plocka av vingen och besikta utan. Kan dom inte säga nåt om. Är inte fronten ganska låg och spetsig? Kan ju skära folk i fotknölarna 😉 Besikta går säkert med en gt front, men flygande poliser lär du ju fastna i.

Vectorm12
              Deltagare

>Är inte fronten ganska låg och spetsig? Kan ju skära folk i fotknölarna 😉

ja, den är väl relativt låg och spetsig, men personligen tror jag inte att det är värt besväret att byta både vinge/front varenda gång man ska besiktiga bilen. Men jag ska fortsätta att bråka med dem och se vad vi kommer fram till… om inte annat snor jag en massa tid för dem.}(

edit: flygande besiktningar har man varit med om men flygande poliser?;-)

Vectorm12
                Deltagare

Ja dåså, det blir ingen S201:a…

Nu efter många om och men så har jag kommit fram till att Både wingen och fronten inte kommer att gå igenom besiktningen.

Det skulle i sådant fall bli att montera bort dessa och ersätta dem varje gång.

;(

Strat
                  Deltagare

Men det måste väl ändå vara det minsta bekymmret?

zeaflower
                    Deltagare

>Men det måste väl ändå vara det minsta bekymmret?

håller med! e ju inte många timmars arbete per år för att ha en helt unik bil! låt inte den lilla petitessen stå ivägen,,,

// Sjöblom

Vectorm12
                      Deltagare

Sorry jag var lite kortfattad.

>Men det måste väl ändå vara det minsta bekymmret?

Jo, det har du rätt i men däremot kunde de inte säga med säkerhet att bilen godkänns även om jag fixar alla papper på bilen. De sa nästan rakt ut att jag inte någonsin skulle få använda bilen på gatan.
                        Men jag trodde nästan att de jävlades med mig 🙁

Och jag har inte 400,000:- som jag har råd att stå på gården.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.