SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Nu sa den upp sig…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    h0lle
    Deltagare

Var ute och plågade bilen nu (GT -00) som plötsligt började hacka och vilja dö.. Svängde intill kanten och kollade om det läckte under bilen osv.. Tittade under huven men såg inget speciellt förutom att det ångade lite från området vid turbon(Tvättade bilen för någon timme sedan?) När jag startade bilen igen så självdog den inte men däremot slår varvstoppet i vid 4k varv typ och check engine lampan lyser.. Låter som en dyr historia eller?

MVH

h0lle
      Deltagare

tack för ditt svar.. har inte hunnit göra någonting, skulle iväg kort efter så drog bara ur batteriet för att se om det var något me boxen så det ska jag kolla imån. då ska jag även prova ta bort lmm. den går ju på något nödprogram nu känns det som.. att tillägga är även att jag körde bilen ganska hårt precis innan den började krångla.. kan det vara sopparelaterat kanske?

mvh

veilside
        Deltagare

Kan med 93% säkerhet säga luftmassemätaren trasig!

Olin
          Deltagare

Vill han testa med en annan luftmassemätare innan det betalas 1400:-? för en ny så hojta till.

h0lle
            Deltagare

Vill han testa med en annan luftmassemätare innan det betalas 1400:-? för en ny så hojta till.

det vore väldigt vänligt av dig. jag hör av mig ;P

h0lle
              Deltagare

Tänkte bara avsluta denna tråden med att säga att ni hade rätt, det var luftmassemätaren. När den ändå var inne byttes generatorremmen som var slut.

När jag var på väg hem och fått upp tempen riktigt så provade jag förstås att gasa lite. Vad händer? Ena taklisten släpper och viker sig dubbelt. Var ska jag köpa list och ”clips” ?

MVH

MariaimprezaGT
                Deltagare

Tänkte bara avsluta denna tråden med att säga att ni hade rätt, det var luftmassemätaren. När den ändå var inne byttes generatorremmen som var slut.När jag var på väg hem och fått upp tempen riktigt så provade jag förstås att gasa lite. Vad händer? Ena taklisten släpper och viker sig dubbelt. Var ska jag köpa list och ”clips” ?MVH

jävlar va din bil måste vara snabb!!!!!!! 😮
                  😀

Maria

Skylifting is teh #### 😉

Olin
                  Deltagare

clips har VSG. Dom har tom. en påse på lager som dom tagit hem till mig men jag har inte hunnit fixa med min ruta ännu. Det är inte omöjligt att dom kan ta hem listen oxå.

h0lle
                    Deltagare

VSG?
                      Skulle tippa på att jag behöver listen också då den ju vek sig på mitten när den släppte där fram.

Olin
                      Deltagare

VSG = Värnamo Slip & Glasmästeri

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.