SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Nu var det dags IGEN!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 63 totalt)
  • Författare
    SVARTEN
    Deltagare

Vet inte om jag gör det egentligen, men jag vill bara ha problemet löst väldigt snart nu…. Kräver det en hel bil ner till dom gör jag det.

/Christian

omar
      Deltagare

Det måste vara konstigt ifall de orginal skiftgafflarna gett vika. Jag lovar att det krävs mycket för det…
        Nästa gång använd nån som gjort växellåds arbeten förr och nån som ni kan lita på… det är inte för ingenting jag åker 65mil ner till skåne för att gå igenom lådan.
        Hoppas det ordnar sig för dig
        Mvh omar

SVARTEN
        Deltagare

Jag lovar dig att OM jag får chansen att anlita en annan firma med lådbyte blir det inte dom igenx(

Vad jag vet och hört är det inte bästa kvaliten på originalgafflarna, har du inte bytt dom i din låda? Enligt min spec på min låda skall det sitta värre gafflar i. Jag kan ju aldrig bevisa motsatsen eftersom dom själva vill riva lådan….

/Christian

SecretAgentMan
          Deltagare

Originalgafflarna rekommenderar i stort sett alla ”som vet bättre” att man byter ut, jag vet i alla fall att det känns betydligt bättre att det sitter stålgafflar i min låda när växlarna smäller i.

Det är inte bara styrkan som är av intresse, standardgaffeln har 2 kontaktpunkter mot dogringen, mina stålgafflar ligger an ”hela varvet runt” – jag inbillar mig att det ger betydligt mera styrsel när det går hett till.

Skulle jag bygga en dog åt någon annan skulle jag absolut rekommendera stålgafflar, eller upplysa kunden om att han tar det på egen risk…

🙂

/J

SVARTEN
            Deltagare

Dom har svårt att ställa upp på mina krav.

1. Vill jag ha ner bilen får jag bekosta det själv:ox(

2. Dom kan inte säga när den är klar om inte delar finns hemmax(

3. Enligt dom så går det inte att häva köpet för att det är special/special:ox(

Vad är det för kundpolitik egentligen, frågan är vad ARN säger om detta?

/Christian

Henke
              Deltagare

Jävla skitverkstad!
                De utnyttjar situationen eftersom de vet att du inte har något val, vill de inte ta kostnaderna så vet de ju att du måste göra det… Förr eller senare..
                Kolla noga med ARN!
                Sprida ett rykte om mls borde ju inte vara något större problem, skriv en rad på zatzy så har de inga fler kunder från våran kategori!

/ Henke

SecretAgentMan
                Deltagare

>Dom har svårt att ställa upp på mina krav.
                  >
                  >1. Vill jag ha ner bilen får jag bekosta det själv:ox(
                  >
                  >2. Dom kan inte säga när den är klar om inte delar finns
                  >hemmax(
                  >
                  >3. Enligt dom så går det inte att häva köpet för att det är
                  >special/special:ox(
                  >
                  >Vad är det för kundpolitik egentligen, frågan är vad ARN
                  >säger om detta?
                  >
                  >/Christian

Punkt nummer 2 kan jag faktiskt ha viss förståelse för, även om det inte är en ursäkt, det borde ligga i deras intresse att lösa detta nu på stört.

Jag kan mycket väl tänka mig att PAR inte ger några garantier till MLS (PAR har ändrat sin garantipolicy drastiskt nyligen), och att MLS sitter lite i kläm just nu, men å andra sidan är det ju inga jättepengar vi pratar om att ordna fram lite reservdelar – det är ju inte en komplett låda som skall fram.

MLS – om ni läser detta, stryk Christian lite medhårs, gå med på att han skickar ned lådan på en pall – ta den kostnaden ur eran ”fikakassa”, och reparera den ASAP så vi får se den svarta skönheten på bana i sommar. 🙂

/J

jraberg
                  Deltagare

kan inte mer än instämma med föregående talare(Jerry).
                    Trist Svarten, mkt trist…hoppas verkligen att det löser sig för dig på ett smidigt sätt.
                    Trist likaså för MLS som numer i mina ögon har sjunkit långt ner på skalan. SÅ! lyssna på Jerry, nu har ni chansen att rätta till det hela lite smidigt, det kostar så lite(mkt) och ger så mkt mer(mindre) tillbaka om man får ett bra(dåligt) rykte(går att vända på med;-) )

-JR

SVARTEN
                    Deltagare

Var är Äljen, han brukar ju skriva på alla trådar:o

omar
                      Deltagare

Jag har orginal skiftgafflar i min låda och har inte haft problem med dessa( ta i trä!). Jag tror inte att de är så svaga som många säger, visst det är bra att byta till stål för säkerhets skull.
                        Svarten har du hört nåt om hur det går??

Mvh Omar

SVARTEN
                        Deltagare

Det har gått så långt nu att VD:n inte ens ringer upp mig fast han lovar det, han smsar beskeden till min mobil istället istället. Han måste iaf vara lite rädd för mig nu i detta läge:D

En enda ljuspunkt i denna tragiska historia….

/Christian

thehook
                          Deltagare

Hmmmm….. vet inte hur många gånger jag har blivit lovad att bli uppringd från VD:n men inte blivit det… 🙁

Mvh / Krooken

Kvarnis
                            Deltagare

Finns kanske en förklaring till det VD= Vice Donkey….;)

Hoppas det löser sig för dig Svarten….finns ju EN STOR RISK
                              att man lessnar på allt å bara ger upp….(inte ang MLS iofs )
                              Men att hålla på å ha en bil som bara får stå i garaget hela tiden är inte roligt !

SVARTEN
                              Deltagare

Vice Donkey är nog rätta benämningen på denna VD på MLS, dom ville ha ner hela bilen och inte bara lådan för att dom ville reda ut vad som orsakade lådras på ras.

Jag ville då inte köra ner bilen pga ev. lådras och att jag inte ville ha förlorad arbetsinkomst. Vi kom då överens efter mycket om och men att dom skulle stå för transporten av min bil till dom och dom skulle ta hand om lådan på plats. Jag nämnde ett alternativ och det var med bärgare, men det var alldeles för dyrt för dom. Han skulle då kolla upp möjligheterna med att ta bilen på en biltransport. Detta besked har jag väntat på i en vecka, varje dag har jag fått ringa och tjata om besked och han har lovat att återkomma. En enda gång har jag fått ett sms med svaret att han skulle återkomma nästföljande dag och det var på fredagen förra veckan.

Istället för att överlämna ärendet till någon annan där nera har han åkt på semester utomlands och varken ordnat med transporten eller återkommit med en annan lösning. Han har helt enkelt bara skitit i att göra det han lovat att göra:o:o:o:ox( x( x(

Helt ofattbart vilken taskig service dom har på denna auktoriserade Subarufirma:o

Jag har istället tagit ner lådan själv idag och lämnat iväg den till en god vän som kör rally i grupp A med en Subaru, som har god kontakt med en lådrenoverare här i stan. Han skulle ta 1000 för att öppna lådan och byta de ev.trasiga delarna. Helt underbart att man kan få så snabb hjälp och med ett så konkurrenskraftigt pris:o

Det finns ju en ljusglimt att bilen är klar till i början av juni om inte delarna strular:D

/Christian

SecretAgentMan
                                Deltagare

Fasen vad det skall krånglas där nere… 🙁

Gött att det löser sig i alla fall – och för det priset skulle jag inte ens börja sniffa på bränd växellådsolja. 😀
                                  Vad säger PAR om det hela?

/J

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 63 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.