SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Nu var det dags IGEN!

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 63 totalt)
  • Författare
    SVARTEN
    Deltagare

Jag har fått besked om vad som gått snett med lådan, dogringen för treans växel är kaputt. Den har gått i delar och som det verkar är det materialfel även detta;(

Vad som är mer oroväckande är att det interlock-kitt jag beställt/betalt extra för och fick monterat förra gången ingående axeln gick av. Sitter INTE monterat:o:o:ox( x( x( Vilket skämt, dom tar betalt och SÄGER att dom monterar detta men så är inte fallet.

Att bara kräva tillbaka pengarna för interlock-kittet i detta sammanhang är nog i mildaste laget i detta skeendex(

Jag tycker att alla skall ta del av denna informationen och verkligen fundera om ni vill serva eller låta MLS göra några jobb på era bilar.

Först och främst tar allt en j-vla tid och sedan lovar dom alltid saker dom inte kan hålla. Tänk bara vilka delar dom stoppat i på service eller andra reparationer. Återanvända delar eller rent ut så byter dom kanske inte ens delarna:o:o

En sak är säker jag vill iaf varna alla mina kollegor i denna klubb dör denna firma. SVART-listad fom NU!!!!

/Christian

Kvarnis
      Deltagare

Finns inga ord att säga om vad MLS sysslar.. som passar sig här
        men 😮 😮 😮 x( x( x( får beskriva det hela !!!!

OzO
        Deltagare

>Vad som är mer oroväckande är att det interlock-kitt jag
          >beställt/betalt extra för och fick monterat förra gången
          >ingående axeln gick av. Sitter INTE monterat
          —–

Helt otroligt!!! :o:o:o

Det skall du ha kompensation för! Verkligen!

Själv kör jag utan interlock-kit eftersom det inte verkar behövas på min… (enligt leverantören). Däremot så undrar jag om du kopplar varje gång eller krossväxlar. Iofs borde det väl hålla med att rycka i växlarna (med en förkortad serviceintervall förmodar jag)… men användning av koppling kanske inte är så dumt. (Ta det inte personligt, jag bara undrar hur andra kör sin dog, för själv är jag djupt inne i en inlärningsperiod)

_______________________________________________________________________________
          ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

SVARTEN
          Deltagare

Jag vet iaf efter detta kommer jag aldrig att använda kopplingen förutom när jag kör iväg på 1:an. Enligt ”rallygurun” som reparerar min låda så skall det inte spela någon roll enligt Sellholms. Men efter två år med sina dogboxar i skog/asfalt så har dom alltid rasat då han kört med kopplingen och aldrig när kopplingen inte varit använd:o:o

Det kan tyckas vara väldigt sjukt, men lådan är ju tillverkad att våldas med och mår tydligen bäst av det enligt dom två som jag pratat med som kör rally i grupp A. Vid nerväxling så skall man endast släppa av på gasen och vid uppväxling så skall man precis innan man lägger i växeln dippa till på gasen. Kör man med koppling så är det risk att man missar något och kuggen slits:o

Jag fick i rekommendation av MLS att under inkörningen använda kopplingen i ca 100-150 mil därefter köra utan koppling vid hårdkörning och lugn körning med koppling. Men vad vet dom egentligen inte att serva kunder iaf eller mecka antagligen, detta var kanske ett sätt för dom att få mig att komma tillbaka oftare och serva lådan så dom kunde tjäna pengar…..:ox(

Jag var i kontakt med MLS idag och berättade min gång jag tänker ta eftersom dom har gjort ett bedrägeri och jag kan göra en polisanmälan angående detta och gå vidare till KO. Eftersom Glenn inte vågade tackla detta problem utan smet på semester, fick jag istället tala med en annan person som ordnade att jag fick tillbaka pengarna på mitt konto för interlock-kittet. Jag berättade då att jag kommer delge Glenn när han är tillbaka om vad som komma skall:D

/Christian

Dawn
            Deltagare

Bra att du fick pengarna för interlock tillbaka iallafall. 😉
              Önskar att jag orkade tjata(kommer inte på nåt annat ord) så mycket som du verkar ha gjort, när min 8000 kr koppling brann upp efter ca 30mil.x(

Rogga
              Deltagare

>Jag har fått besked om vad som gått snett med lådan,
                >dogringen för treans växel är kaputt. Den har gått i delar och
                >som det verkar är det materialfel även detta;(
                >
                >Vad som är mer oroväckande är att det interlock-kitt jag
                >beställt/betalt extra för och fick monterat förra gången
                >ingående axeln gick av. Sitter INTE monterat:o:o:ox( x( x(
                >Vilket skämt, dom tar betalt och SÄGER att dom monterar detta
                >men så är inte fallet.
                >
                >Att bara kräva tillbaka pengarna för interlock-kittet i detta
                >sammanhang är nog i mildaste laget i detta skeendex(
                >
                >Jag tycker att alla skall ta del av denna informationen och
                >verkligen fundera om ni vill serva eller låta MLS göra några
                >jobb på era bilar.
                >
                >Först och främst tar allt en j-vla tid och sedan lovar dom
                >alltid saker dom inte kan hålla. Tänk bara vilka delar dom
                >stoppat i på service eller andra reparationer. Återanvända
                >delar eller rent ut så byter dom kanske inte ens delarna:o:o
                >
                >En sak är säker jag vill iaf varna alla mina kollegor i denna
                >klubb dör denna firma. SVART-listad fom NU!!!!
                >
                >/Christian

Men fy fan villka bedragare, ska sannerligen göra allt i min väg för att hindra och varna mina vänner att handla hos dem!!
                x( x( x( x( x(

Rogga ”Kombimaffian”

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/ssi711

Blocken
                Deltagare

>Eftersom Glenn inte vågade tackla detta problem utan smet på
                  >semester, fick jag istället tala med en annan person som

Måttligt intresserad kille! x( x( x( x( x(

/AB

http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

SVARTEN
                  Deltagare

Nu ligger det nya bilder uppe på eländet i album 2004….

/Christian

Blocken
                    Deltagare

>Nu ligger det nya bilder uppe på eländet i album 2004….
                      >
                      >/Christian

Ååå fy fan 🙁

Kan trösta dig med att du har fräschast bil iaf :D:D:D

/AB

http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Oscar
                      Deltagare

Jag som funderade på att köpa deras trim-kit. Nu behöver jag inte fundera längre. Service får nog också bli någon annanstans.

SVARTEN
                        Deltagare

Det gör du alldeles rätt i;) Vänd dig till en annan firma.

*Lite* uppdatering av renoveringen, jag har varit på en underbar semester i två veckor nu. Delarna till lådan låg på Arlanda som väntat, fastnat i tullen med en ytterligare kostnad. Tyvärrx( , när packetet uppnades visade det sig att just själva dogringen saknades i leveransenx( x( x( Dom har skickat den sk.släpringen och lagret och interlockkittet, men inte dogringen. Trots bilder och beskrivningar om vad för delar som behövdes så gör man inte sig förstådd:o

Det går ”troll” i lådan:o Väntat spänt på ett svar i natt;(

Det var meningen att bilen skulle ställas ut på Classic Carshow i Saltsjöbaden för Mekonomen under helgen, men det blir ingen svart Subaru bland McLaren F1 och Ferraris och annat löst skrot.

Påminner er som även gillar lite exklusivare bilar att besöka denna mindre men mer seriös utställning än Bilsport att ta er dit.

/Christian

Niklas
                          Deltagare

Vänta nu lite, du kommer inte ställa ut din bil bland de andra bilarna som är ”löst skrot”… …men är inte din bil fylld av ”löst skrot”? 😀 😉

Hoppas du får ihop skrället snart! 🙂

SVARTEN
                            Deltagare

Jag har ju lovat dig en sjukhelsikes åktur;) Inte så kul att ta dit bilen med bärgare för att ställa ut. Man vill ju inte bli förknippad med en annan trailerqueen i klubben;)

Tur att jag ordnar problemet själv och inte anlitar MLS, för då hade den blivit stående en sommar till…..

/C

Niklas
                              Deltagare

Ser fram emot den åkturen, det blir förhoppningsvis på Kinnekulle…om jag inte är mitt i flytten då. 😮

Micke81
                                Deltagare

>Det var meningen att bilen skulle ställas ut på Classic
                                  >Carshow i Saltsjöbaden för Mekonomen under helgen, men det
                                  >blir ingen svart Subaru bland McLaren F1 och Ferraris och
                                  >annat löst skrot.
                                  >
                                  >Påminner er som även gillar lite exklusivare bilar att besöka
                                  >denna mindre men mer seriös utställning än Bilsport att ta er
                                  >dit.
                                  >
                                  >/Christian

Jag ska dit och jobba 🙂 Trevligt att det finns lite annat att göra då jag inte gillar att jobba helger ;(

Rackarns trist med lådan och allt därikring…Jag skulle nog strypa nån j*vel om liknande hände mig. Och maken till dålig service har man aldrig hört talas om 🙁

Trevlig helg allihopa

/Micke

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 63 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.