Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Nordwall
    Deltagare

Jag hatar orginal-plåten, den är lång och ful! x(
      Jag hade en snygg olaglig nummerplåt och var jätte nöjd med den, men bilprovningen sa NEJ! Den är olaglig byt genast annars åker du på en ombesikning! SUCK!;(

Vad göra!?
      -Jo slänga på ordinalet så klart! Jag börja skruva och hittar massa plast som nummerplåten sitter fast i. Kapar bort den onödiga plasten.. Mest pga att det är snyggt och “coolt” att ha så stort “gap” som möjligt! 😀

Men vad händer då!?
      -Jo, det finns ingen stans att fästa nummerplåten!? Ehh, va fan.. Slänger dit lite matt tejp (kanon bra dubbel tejp) och lägger plåten på “läppen” 🙂

Men va händer då eller!!!!??
      -I morse, när jag svänger ut ifrån garaget.. Tror du inte att jag möter snuten de första man gör! 🙁 FAN!
      Ingen böter men; -så där får man inte ha! Farbrorblå är super ARG!x(
      Jag säger att jag inte kan fästa den på något annat sätt.. Men farbrorn säger så klart, -Det där får du fixa till, med bestämd röst!

Trött man blir 🙁
      Men jag fixa iordning det hela med strips (eller hur det nu stavas).
      Ser för jävligt ut nu, skäms som en flodhäst! ;(

Så går det när man ska fixa till orginalet fast på ett snyggt och cleant sätt. NOT! x(

//Björn Nordwall

tendency
      Deltagare

“Jag börja skruva och hittar massa plast som nummerplåten sitter fast i. Kapar bort den onödiga plasten..
        Men vad händer då!?
        -Jo det finns ingen stans att fästa nummerplåten!?”

Du kapade bort plasten som plåten sitter fastskruvad i och blev förvånad när det inte fanns något att skruva fast plåten i sedan?
        Ps. Herreg… vad mkt smileys! 😮

Impreza GT sedan 1999

Nordwall
        Deltagare

nja, jag visste allt att det igentligen var där nummerplåten skulle sitta. Men jag tänkte det, om man tar bort det enda stället som nummerplåten skulle sitta fast på så skulle kanske besikning gubben gå med på att låta mig ha plåten liggandes.. Men jag hann inte ens till besikningen förrän snuten stoppa mig.. SUCK!

Nu har jag gjort iordning allt i fronten.. kommer att ta bild på det fram över 🙂 (oj då, en enda smilies!)

//Björn

specialized
          Deltagare

Men jag tänkte det, om man tar bort det enda stället som nummerplåten skulle sitta fast på så skulle kanske besikning gubben gå med på att låta mig ha plåten liggandes..

Hmm, Intresant tankegång 😉

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
            ———————————-
            Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Nordwall
            Deltagare

Jo, väldigt korkat utav mig. Men det bjuder jag på, och tänkte att jag skulle printa in detta här så fler inte tänker göra de samma =S..

Man lär sig utav sina misstag.. :+

//Björn Nordwall

PPP
              Deltagare

Jag får dock hålla med om att originalarrangemanget av nummerplåten är det fulaste på hela maskinen (jag har en WRX MY06). 🙁

I övrigt tycker jag bilen är sååå snygg, även helt i original. Men om någon har något tips om hur man kan få till nummerplåten snyggare så skulle man ju vara tacksam.

(Jag förmodar om att ansöka om en mindre nummerskylt är lönlöst.)

// Per

IMPREZA FOREVER
                Deltagare

Borde gå att få liten skylt om man regbesiktar bilen med den på.
                  /Björn

Sign by Dealighted – Coupons & Discount Shopping
                  Nordwall
                  Deltagare

Jag prata med en gubbe på vv, och enlig han så ska ingen Subaru få en liten nummerplåt. Det verkar som att Subaru sverige har skrivit på eller på något sätt sakt att ALLA subarus ska ha och kan få plats med en STOR nummerplåt. 🙁

Och den j*vla nummer plåten måste sitta exakt rakt! x(

//Björn

specialized
                    Deltagare

Gör som jag, åk till en reklam/skyltfirma och gör en egen plåt.
                      Den jag har, är nog ~14-15 cm kortare och ~ 2-3 cm lägre, gjord i aluminium.
                      Har åkt med den i 2 år utan problem.

Byter till orginalplåt en gång om året när jag besiktigar ..
                      Kan fixa bilder om det behövs 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
                      ———————————-
                      Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Niklas
                      Deltagare

Jag har kört för fort ett antal gånger utan att få böter under de 10 år jag haft körkort, men det betyder inte att det är ok utan att jag haft tur och inte blivit stoppad. 🙂

Har du blivit stoppad i en poliskontroll och besiktigat med din lilla regskylt utan anmärkning? Om så är fallet, då är det intressant.

Vet folk som gjort egna regskyltar och fått böter för “saknad av regskylt”. Så har man otur och möter en nitisk polis så kan det bli samma problem som trådskaparen redan har.

Allt handlar om vem man träffar. En fd SSIare “Allan” blev ju stoppad av polisen i Halmstad och fick världens byråkratitjafs med polisen, VV och SBP angående ombesiktning pga den livsfarliga originalvingen på GTn. 😀 🙂

down_the_drain
                        Deltagare

Jag blev stoppad med min lilla skylt jag hade på min GT.. Fick böta 300:- för avsaknaden av reg skylt.Det roliga var att den lilla skylten syntes mycket bättre än den gamla som var lite matt efter att ha spray:ats med reflektspray för fartkameror 😀

/P

alrik
                          Deltagare

Om man åker utan skylt drar till sig uppmärksamhet men en liten skylt klarar man sig troligtvis på eftersom det ändå sitter en “skylt” där.

De är min teori.

Det som är lite konstigt är att jag inte blev stoppad i min Golf II:a där framskylten inte syndes så bra. I princip så såg man bara dom 4 tecknena i mitten och dom såg man ungefär bara en 2/3 av höjden.

/Mikael

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.