SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Nür Spec (lågtljud?)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Assazel
    Deltagare

läste detta precis:
      ”Alla Nur Spec slutburkar klara dom japanska JASMA kraven. Vilket betyder en ljudnivå på under 96db, dom flesta ligger faktiskt kring 92-96db på standardbilar. ”

Jag trodde att trots insatsen borde den mullra rätt bra ändå?
      Nu när man skall köpa är det säkert så att de har en ny modell som knappt låter ngt (med min vanliga tur)

//s

Niklas
      Deltagare

Vet du hur mycket ca 95dB är? Banorna i Sverige har ett ljudbegränsning på ca 95dB, låter det mer får man inte köra. De bilarna som får köra låter en hel del. Jag tvivlar på att du kommer bli besviken. Men om du vill att det skall låta kan du ju alltid köpa ett 3″ rör utan katt och dämpare, då lär du kunna väcka halva Sverige…om det nu är det du är ute efter.

Assazel
        Deltagare

ehehe.. nä det räcker nog så… Rätt kul att de då skriver att standardbilar ligger däromkring. De kanske är uppvuxna 45 meter från Mantorp eller British AIR

Janne248
          Deltagare

>Nu när man skall köpa är det säkert så att de har en ny
            >modell som knappt låter ngt (med min vanliga tur)

Tror inte det är någon ny modell, i lådan till mitt Nür Spec R så låg det med nån lapp om att det klade de där kraven…
            EDIT köpte mitt i fjolvåras.

MickeM
            Deltagare

Nür Spec R… Är det inte 95 dB (just för att följa krav och besämmelser) med insats och 106 dB utan… tror jag att jag läste nånstans…

3 dB motsvarar väl en fördubbling av ljudnivån/styrkan…?
              Såå… 106 – 95 = 11 dB… 11 / 3 -> 106 dB är nästan 4 ggr högre ljudnivå än 95 dB!

95 dB räcker nog till för att höra att man kommer med bilen.. 😀

Ljudnivån är ju annan på Nür Spec S samt hela allt med DP oxo…

Jag har nyss målat med starkluktande färg, så jag kan ju ha fel… sniff. :+

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.