SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nurburgring

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Lt Dan
    Deltagare

Ville bara säga att jag är här med Porsche klubben och att det är sååååå fränt.
      Fick åka med 3 varv och jag SKA bara hit själv med subban nån gång. Helt otroligt!!
      180 porschar och banan hyrd hela dagen av Porsche club Sverige är FETT. Var mer porschar än vanliga bilar i byarna runt omkring.

Prost mit ein weissbeer..eller drei 🙂

/Lt D

Sprang även på 8st legacy turbos från UKLegacy.com på samma hotel som mig 🙂

LegacyLarsa
      Keymaster

Sådärjaa..

Vi får väl planera in en tur till våren. Den andra kommer hem imorgon, specialtransport, ringer och berättar när jag vet mer.

/Larsa

Lt Dan
        Deltagare

Hemma till verkligheten igen…längtar redan tillbaka 🙂

Ska när jag orkar ladda upp lite bilder.

Om det är nån som undrar nåt och planerar att åka ditt så är det bara att fråga på om boende, priser och allt annat nyttigt…

Lt D

Gilarski
          Deltagare

Grymt, klart du ska upp med bilder, hade du även ’on board camera’ ? 😎

Lt Dan
            Deltagare

Japp det hade vi. Tror polarn pratade nåt om youtube. Ska kolla med honom. Annars så lär det väl komma ut nån film från de andra 179 Porscharna.

Grymt, klart du ska upp med bilder, hade du även ’on board camera’ ? 😎

Kvarnis
              Deltagare

F-n drack du bara öl LT 😉 😀

alrik
                Deltagare

http://www.youtube.com/watch?v=Rzgl_sMVx6Q&feature=player_profilepage

Ett av mina varv på ringen, detta med 2 passagerare samt 9 år gamla Potenza. 9,05 BTG

R-däck och själv och några flera vara så ska inte en mitten 8 vara några problem.

Gilarski
                  Deltagare

http://www.youtube.com/watch?v=Rzgl_sMVx6Q&feature=player_profilepage

Ett av mina varv på ringen, detta med 2 passagerare samt 9 år gamla Potenza. 9,05 BTG

R-däck och själv och några flera vara så ska inte en mitten 8 vara några problem.

Bra kört, kul & se 🙂

Kollade i en lista på nätet, kör man låga åttor -> top 100 -bästa tiderna

HighLevelOfSweden
                    Deltagare

Bra kört, kul & se 🙂

Så om man kör 7.58 fullvarv då??
                      Är det tillräckligt snabbt för att att vara på top 50 då?? ;0)
                      Bilen, en STI 2007 med AST, Whiteline, kortad styrväxel, Performancefriction skivor/belägg. APR vinge/frontläpp samt ca 380-390hk – gick som en skållad råtta runt banan tills dess att topplockspakningen gav sig – suck!! :0/ (men returmatch med Mäkinens rekord blir under oktober och då dj-vlar…… :0)))))))

Lt Dan, kul att du också gillade världens ballaste bana – synd bara att jag inte visste att du var där nere då jag mer än gärna bjudit dig på ett varv!!

Sen att det under samma varv på onsdagskörningen smällde dryga 10 Porschar varav 5 i samma kurva, och 2 som blev till skrot så får det en att undra om inte det är alldeles för många som har för mycket pengar och för lite kunskap för att köra en Porsche!! :0/

alrik
                      Deltagare

Bra kört, kul & se 🙂

8:37 — 143.443 km/h — Subaru Impreza GT Turbo, 218 PS/1290 kg (sport auto 03/00) Detta bör vara fullvarv dvs inte BTG.

+100hk, bättre chassie och R-däck så är den tiden helt klart nåbar vill jag påstå efter blott 8 varv på banan. BTG är min tid bör tilläggas.

HighLevelOfSweden
                        Deltagare

BTG tider får man lägga till ca: 25 sekunder på för att få till en ”korrekt” ”fullvarvstid”…..!!

Gilarski
                          Deltagare

Sorry men vad betyder BTG ?

Listan verkar hyfsat fräsh: http://www.fastestlaps.com/track2.html

HighLevelOfSweden
                            Deltagare

BTG = Bridge to gantry!!

När man under allmänåkningen kör ut i från depån så har man ett par hundra meter fram tills en bro där man normalt startar tidtagningen för att sedan i början av den långa rakan som är fartbegränsad samt avspärrad mitt på stoppa tidtagningen under en metallkonstruktion som kallas gantry!!

Lt Dan
                              Deltagare

F-n drack du bara öl LT 😉 😀

Ledsen att göra dig besviken, men ja, fan skulle upp tidigt varje morgon så bärs var snällast 🙂 🙂

Lt Dan, kul att du också gillade världens ballaste bana – synd bara att jag inte visste att du var där nere då jag mer än gärna bjudit dig på ett varv!!

Sen att det under samma varv på onsdagskörningen smällde dryga 10 Porschar varav 5 i samma kurva, och 2 som blev till skrot så får det en att undra om inte det är alldeles för många som har för mycket pengar och för lite kunskap för att köra en Porsche!! :0/

Ja jäklars, det var synd. Hade varit riktigt nice 🙂

Såg/hörde bara om 2 st kraschar men nog är det lite som du säger…

/Lt D

Lt Dan
                                Deltagare
                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.