SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nurburgring 31/8-2/9-07 ??

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    RolleW
    Deltagare

Tjena!!

Vi är ett gäng som ska ner till ringen en sväng och roa oss ett par dagar,så är det någon som är sugen att hänga på tåget så är alla välkomna.
      Om man inte är sugen att gasa själv så går det DTM på F1 banan också samma helg!!!
      Vårat gäng som är från Malmö trakten kommer att starta turen från shell macken vid yttre ringvägen.

Många här verkar ju tycka om att gasa:-) 🙂 🙂

Rolle

minid
      Deltagare

Vad kostar kalaset?
        😀

RolleW
        Deltagare

Tjenis!!

Det kostar ca 5000kr/st för en bil om man är 2 och delar på alla kostnader.
          Malmö-Nurburgring T&R ca 200mil inkl 6varv på ringen.
          Hotell ca 85 euro/natt för dubbelrum
          Färjan Rödby-Puttgarden ca 1000-1100kr T&R
          Bron Sverige-Danmark 600kr T&R

Rolle

Chuckyyy
          Deltagare

Jag får förhoppningsvis en resa i present när man fyller år 1/9 ;), så då är vi nog nere samtidigt

bageera
            Deltagare

Tjena Minid!
              Släpp sargen och häng med dit! Du har ju närmast en skyldighet att hänga på dit ner med den bilen du har vettja. 🙂

Jag tror inte jag har hört någon säga att det ”inte var värt pengarna” eller dylikt.
              Kom ihåg att Subaru sägs satsa på att utmana/slå BMW på ringen och att STi -06 gått många varv där under testfasen av den. Jag tycker det märks på bilen att dom har varit där o testat.
              Nu har jag visserligen en PSE -04, men så nöjd har jag aldrig varit med bilen och dess prestationer, som nu sist vi var där för 2 veckor sen.
              Kändes som att alla bitarna föll på sin plats i giftet mellan subban o ringen. Bilen fick verkligen bekänna färg på ett sätt som man inte upplever på ”trånga” svenska banor, och den svarade bra upp mot kraven som banan ställer på chassie, bromsar osv.

Saknade lite effekt i en lååång uppförsbacke annars går dom löjligt bra på den banan.
              Sen la ju inte direkt ståpälsen sig av att stå på en bro i slutet av start o målrakan(en 1km+ lång raka) när Nick Heidfeld tjuuuter förbi med sin BMW F1 🙂

Mer om kostnader:
              Man betalar per varv eller rättare sagt man köper ett kort som gör att man kan komma förbi en bom för att komma ut på banan, precis som det funkar med bommarna i ett parkeringshus.

Man kan köpa kort med olika många varv på(1,2,4,8 osv).
              Ett varv kostar 19 Euro
              Åtta varv 124 Euro.
              Årskort ~1300 Eur

Vill du veta mer, hör av dig!
              🙂

minid
              Deltagare

Tjena Minid! Släpp sargen och häng med dit! Du har ju närmast en skyldighet att hänga på dit ner med den bilen du har vettja. :-)Jag tror inte jag har hört någon säga att det ”inte var värt pengarna” eller dylikt.Kom ihåg att Subaru sägs satsa på att utmana/slå BMW på ringen och att STi -06 gått många varv där under testfasen av den. Jag tycker det märks på bilen att dom har varit där o testat.Nu har jag visserligen en PSE -04, men så nöjd har jag aldrig varit med bilen och dess prestationer, som nu sist vi var där för 2 veckor sen. Kändes som att alla bitarna föll på sin plats i giftet mellan subban o ringen. Bilen fick verkligen bekänna färg på ett sätt som man inte upplever på ”trånga” svenska banor, och den svarade bra upp mot kraven som banan ställer på chassie, bromsar osv.Saknade lite effekt i en lååång uppförsbacke annars går dom löjligt bra på den banan.Sen la ju inte direkt ståpälsen sig av att stå på en bro i slutet av start o målrakan(en 1km+ lång raka) när Nick Heidfeld tjuuuter förbi med sin BMW F1 :-)Mer om kostnader:Man betalar per varv eller rättare sagt man köper ett kort som gör att man kan komma förbi en bom för att komma ut på banan, precis som det funkar med bommarna i ett parkeringshus.Man kan köpa kort med olika många varv på(1,2,4,8 osv).Ett varv kostar 19 EuroÅtta varv 124 Euro.Årskort ~1300 EurVill du veta mer, hör av dig!:-)

Tack för all infon.. Om det är något som sätter stopp så är det plånbolen tyvärr.. Jag ska iväg till Spanien på semester om någon vecka.. Storträffen missar jag även den.. 🙁 Men skulle det finnas pengar till sista datumet, så hänger jag på definitivt.. 😀

bageera
                Deltagare

Du måste lära dig att prioritera!

RolleW
                  Deltagare

Tjena!!

Johan du måste också lära dig att prioritera så du kan hänga på denna gng också!!!;-)
                    Du är ju våran guide.:-)

bageera
                    Deltagare

Ni kunde ju ha bokat en bättre helg. Har svårt att flytta driftstarter.. 🙁

Däremot kan jag nästa helg och kan dessutom få det som tjänsteresa då. Har du möjlighet att ta ledigt tor+fre, för då kunde vi haft en go ringen-helg 🙂

RolleW
                      Deltagare

Tjena!!

Ja jag vet att det inte va en bra helg,men min fru tyckte inte att helgen innan va speciellt bra då jag fick upplyst att det var våran bröllopsdag!!!:-)
                        Sturupraceway den 6/6 då??
                        Jag ska köra.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.