SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ny ägare, angående Import och fakta

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 55 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Du skrev i första posten att det var en WRX STI RA men nu är det en WRX RA. Vilket blev det? Har den DCCD?

Bilder bilder vill vi se.
      Otur med tårna, hoppas det inte var så farligt

Mats GBG
      Regionsansvarig Göteborg

Jimmya85
      Deltagare

I annons stog det WRX Sti RA. När jag kom saknades DCCD

Visade sig vara en WRX RA -96, med de flesta Sti mods. Var bänkad på 315 hp, med de mods som sitter på nu.

Så jag blev en lycklig WRX RA ägare istället. Synd bara att folk i England inte kan ge ut rätt information, och försöker dölja så mycket som möjligt tills du gjort resan. Fick ner priset en del iaf, och jag måste säga att det verkligen var ett riktigt bra pris

Sry om länken blir fel, copy and past annars, aldrig lagt in bilder i forum innan

Mvh

griml0ck
        Deltagare
          Jimmya85
          Deltagare

haha thx för bildredigeringen, vintern blir det mekande 😉
            Måste ha nya framlysen, 2 nya framdäck + en sportkat till besiktningen.

Sitter racingkoppling på den, och förstärkt växellåda. Så den bör hålla en del kraft. Sitter andra spridare, stor frontmonterad intercooler och turbon laddar 1.2 bar. Sitter och kalkylerar planer vad som ska göras med bilen ! =))

Kom gärna med ideer osv så brainstormar vi

Desen
            Deltagare

Tänk på att det inte är en bra idé att enbart byta 2 däck på en Impreza, fördelningslådan gillar inte skillnad i rullomkrets.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

Jimmya85
              Deltagare

Var bra att du påtalade detta. Funderade också hur den reagerar. Fast bakdäcken är 80 % nya, borde detta vara något problem?

Tänk på att det inte är en bra idé att enbart byta 2 däck på en Impreza, fördelningslådan gillar inte skillnad i rullomkrets./Andreas, Skåne, Kristianstad http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

Desen
                Deltagare

Även om du köper däck i samma dimmension som de som sitter bak så är det inte säkert att den verkliga rullomkretsen stämmer helt.
                  Alternativet är att mäta de bak och hyvla de nya fram till samma storlek.
                  Men jag hade nog inte chansat på bara 2 nya. Däck är billiga i jämförelse med fördelninglådor.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

kakan
                  Deltagare

Goddagens..

Nu när du fått hem din bil, hur mycket tunnare har din plånbok blivit? Vad hade du för budget innan du påbörjade ditt äventyr?
                    Anledningen att jag frågar är för att jag själv har långt gångna funderingar på att köpa mig en bil ifrån UK, och då antingen en Impreza eller en EVO. Hade det inte varit för att EVO GSR III är rätt så ful så hade det nog varit ett lätt val..

Jimmya85
                    Deltagare

Hej!
                      Låter trevligt, mina tankar om Evo försvann efter 2 personer i min umgängeskrets fått sina fördelningslådor rasade utan de frestat bilen nämnvärt.

Man kan säga att min resa blev en budget variant, och enligt beräkningarna. Nu hade jag också tur att jag klarade köra genom England utan att bli stoppad eller att det hände nått. Som föregående folk har nämnt så är det riskabelt, och dumt

Efter månadsslutet så stänger de av trafiken mellan Newcastle och Göteborg för gott, så då måste man ta sig långt in i Danmark, eller Norge för att åka, vilket kommer medföra desto mer kostnader.

Färjan kostade 1900 kr med frukostbuffe, flyget 800 kr till manchester. Sen tillkom det taxipengar och tågbiljett samt boende för runt 900 kr. Samt bensin och fickpengar. Sammanlagt gick väl resan på runt 5000 kr

OCh detta är vad bilen står dig oförsäkrat och om den är helt fungerande. Sen kommer det ju till lysen, regbesiktning, skrotningsavgift, vägning och försäkring/skatt.

Det blir en del av det, men om man har tur kan du göra riktiga kap. Har man otur kan summan springa iväg snabbare än plånboken klarar. Hoppas min bil kommer förbli fungerande. BLir att spara ihop under vintern för diverse saker inför regbesiktning samt skatt/försäkring,serivce och delar osv

Mvh

Jimmya85
                      Deltagare

För att dra en ungerfärlig kostnad, vilket säkert är långt ifrån att lita på eftersom minsta lilla kan skjuta upp kostnaderna i skyn, så skulle jag säga att om du hittar en bil för 60, så står den dig i ca 75 000 färdig, om den fungerar helt korrekt och du slipper byta massor av saker

”Utan skatt/försäkring kostnader då förstås”

Storm
                        Deltagare

Efter månadsslutet så stänger de av trafiken mellan Newcastle och Göteborg för gott, så då måste man ta sig långt in i Danmark, eller Norge för att åka, vilket kommer medföra desto mer kostnader.

Det går Trailer Färjor från Tillbury och Imingham till Göteborg som man kan åka med imån av plats, tog min bil den vägen.

simo
                          Deltagare

”Har iaf märkt att eftersom det är shortshift gäller det att vara riktigt bra med växlingen för att passera 100 km/h snabbt. Sitter en massiv FOrge dump på den så fullt turbotryck finns kvar även vid sämre växling.”

Vänligen utvecka dessa två påståenden lite…kanske bara e jag som är dum…man jag fattar inte..

/U – lycka till med bilen 🙂

Jimmya85
                            Deltagare

Haha antagligen jag som flummar. Det jag försökte säga var att innan man lärt sig växlarnas lägen, så är det lätt att missa dem när de sitter så tätt. Jag behöver slänga in 3:an för att passera 100, alltså 2 växlingar, och får man inte i dem direkt så tappar man mycket upp till 100 🙂

Hoppas det var bättre formulerat 🙂

Förresten! I vinter blir det tråkigt nog inköp av strålkaster, vilka strålkastare passar, årsmodell osv. Ska man behöva lägga ut över 4000 kr på dessa, eller finns det andra alternativ om man är händig 🙂

Mvh

Niklas
                              Deltagare

Vad menar du, extraljus? Byta ut dimljusen eller köpa lösa och sätta i grillen eller en ljusramp ’la rally?

Jimmya85
                                Deltagare

Jag menar främre lysen som är felriktade pga vänstertrafik i UK

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 55 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.