› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ny ägare, angående Import och fakta
- Detta ämne har 54 svar, 3,484 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Jimmya85.
-
FörfattareInlägg
-
28 september, 2006 kl. 10:27 #108271
SecretAgentMan
DeltagareStyrboxen sitter under passagerarens fötter, lyft på mattan och skruva bort plåten som sitter över. 🙂
Det skall inte hänga några underligheter inklippta i kabelhärvan in i boxen om den är standard – de kan ha bytt kort helt och hållet i boxen, öppna upp den och ta en bild så kan vi säkert klura ut vad det är för något. 🙂
/J
28 september, 2006 kl. 10:47 #108311Jimmya85
DeltagareSkitbra. Ska kolla det i helgen så får vi se vad som gömmer sig bakom mattan. Vad är det för märke på en orginal styrbox på en 96;a?
28 september, 2006 kl. 10:51 #108272SecretAgentMan
DeltagareSubaru? 😉
/J
28 september, 2006 kl. 11:01 #108312Jimmya85
Deltagare*skratt*
KlockrentTänkte mest själva beteckningen, tex Bmw 325:a, Bosch xxxx xxxxx
Subaru? ;)/J
28 september, 2006 kl. 18:45 #108283killer
DeltagareOm du inte har fått tag i strålkastare än så kan jag tipsa om att Meca kan ta hem för ca 2000 kr/par
29 september, 2006 kl. 06:23 #108313Jimmya85
DeltagareJaha. Men det är ju ett bra pris.
Skroten ville ha runt 1100 kr styckOm du inte har fått tag i strålkastare än så kan jag tipsa om att Meca kan ta hem för ca 2000 kr/par
29 september, 2006 kl. 08:18 #108275Manor
DeltagareSant :). Men det är så hög priskonkurans på blocket denna tiden på hösten. Kanske kontaktannonser skulle funka, tex Ung itkonsult söker rik dam i övremedelåldern, helst med några fåtal år kvar på nacken
Jag ser att du är IT-konsult…då är ju i varje fall inte pengar och muskler en trång sektor :D.
mvh Mats N – högavlönad COBOL-kille :+
29 september, 2006 kl. 09:44 #108314Jimmya85
DeltagareSant :). Men det är så hög priskonkurans på blocket denna tiden på hösten. Kanske kontaktannonser skulle funka, tex Ung itkonsult söker rik dam i övremedelåldern, helst med några fåtal år kvar på nacken
Jag ser att du är IT-konsult…då är ju i varje fall inte pengar och muskler en trång sektor :D.mvh Mats N – högavlönad COBOL-kille :+
😛
Tycker det är rätt knapert tills man blir systemkonsult och certat sig en del. Och sen får man inte glömma alla utgifter som inte är bilrelaterat :/29 september, 2006 kl. 12:37 #108284killer
DeltagareJaha. Men det är ju ett bra pris.Skroten ville ha runt 1100 kr styck
Om du inte har fått tag i strålkastare än så kan jag tipsa om att Meca kan ta hem för ca 2000 kr/par
Jo, igen ide att köpa beggat när man kan få nytt billigare 🙂
Schysst bil föressten
9 oktober, 2006 kl. 19:13 #108315Jimmya85
DeltagareTja!
Kunde tyvärr inte ta några bilder eftersom dispayen gick i 1000 bitar i fyllan 🙂Det var ingen piggyback eller nått. Bara en orginal V5 box.
Innuti boxen var det tomt på ena chipplatsen, andra platsen fanns det ett chip med typiska orginalnr. Stog TECS överallt på chip och ECUKörde bilen en runda för att tvättta den(innan jag kollade ECUboxen så den står ren hela vintern)
Bilen verkade helt trött mot innan, kändes som det var en traktor fastkedjad bakom bilen. Den varvade helt rent osv. Men den kändes grymt slö
Nu kommer jag nojja över detta hela vintern vad det kan vara 🙁
Mvh
Styrboxen sitter under passagerarens fötter, lyft på mattan och skruva bort plåten som sitter över. :)Det skall inte hänga några underligheter inklippta i kabelhärvan in i boxen om den är standard – de kan ha bytt kort helt och hållet i boxen, öppna upp den och ta en bild så kan vi säkert klura ut vad det är för något. :)/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.