SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ny ägare hälsar

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Jimmya85
    Deltagare

Hej alla.
      Har tidigare postat lite frågor angående imprezan, och tänkte nu presentera mig eftersom säsongen börjar snart sparka igång, och medlemsskapet av SSI kommer betalas av mig så fort bilen är reggad och plåtarna kommit (Hittade inget annat sätt att bli medlem utan plåtar)

Är bosatt i Helsingborg och har själv importerat en Impreza Wrx -Ra sen 96:a. Uttagen 99 med 12000 mil på mätaren. Åkte själv iväg till England efter jag fått kontakt med en tjej som sålde sin bil på autotrader.co.uk

Bilen hade:
      2.5 tums avgas hela vägen, 4,5″ utblås
      Racekoppling
      FMIC
      K&N filter
      Förstärkt växellåda
      Stor forge Dump
      Och lite annat smått och gott

Har liggande hemma ett Scoobyecu från Andy i England, som ska optimera bilen för rätt oktan, samt tändning/bränsle och laddet ska hamna på 16.5 psi

Körde sedan bilen 30 mil upp till Newcastle och tog den oehört snabba färjan över till göteborg. Och sedan vidare hem 30 mil till Hbg

Bilen har sedan i September, stått i garage och längtat efter våren (Kommer bara köra detta halvåret med bilen)

Nu har den tagits med släp till Småland, där min farsa äger en mack och jobbat som bilmekaniker i 27 år. Ska servas, sättas dit en sportkat, byta framlampor, byta däck samt rustas upp lite i skicket (kantstötta fälgar och någon smårepa på lacken)

Har börjat ha kontakt med besikningsmannen och han kräver intyg från Subaru att bilen är serietillverkad, så det blir att kontakta IM på måndag dessvärre.

Mitt stora mål är att få den klar till Elmia, och köra med hela karavanen härifrån dit

Hoppas vi ses vid många tillfällen i sommar 😉

Mvh Jimmy

http://img383.imageshack.us/img383/4328/frontbumper02ze4.jpg
      http://img355.imageshack.us/img355/2789/frontsidepicoh3.jpg
      http://img383.imageshack.us/img383/3534/dsc00061vs4.jpg

Manor
      Deltagare

Grattis och välkommen :-).

Niklas
        Deltagare

Välkommen!

PS: Kom ihåg att, ”this thread sucks without pictures!” 😉 😀

Jimmya85
          Deltagare

Välkommen!PS: Kom ihåg att, ”this thread sucks without pictures!” 😉 😀

Äh! 😉
            Knappt hunnit ta nått på den, men här är nått iaf

Boki
            Deltagare

Välkommen! 🙂

AK_Impreza
              Deltagare

Welcome kanske man ska säga när du skaffat en engelsk bil 🙂
                du kommer inte ångra dej 🙂 om du behöver hjälp är det bara o skriva här på forumet o du kommer självklart få svar!

Pasi_k
                Deltagare

Välkommen till många fina stunder med SSI och SSI syd.. 😀

Lindahl
                  Deltagare

Hej Jimmy!
                    Jag har också precis skaffat en subaru så det är trevligt med lite mer sällskap! Vi ses i stan!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.