- Detta ämne har 23 svar, 9,272 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Olaaa.
-
FörfattareInlägg
-
20 juli, 2011 kl. 10:20 #26357Janne248Deltagare
Det börjar bli dags att uppgradera från min HTC HD2 Windows Mobile 6.5. Men jag gillar applikationen “Race Chrono“. Fungerar bra som Lap Timer (de svenska banorna finns som för nedladdning så man inte behöver krångla själ att sätta upp start och mållinjer etc…) men också bara för att logga data, som man sedan kan exportera som en .KML file för att sedan titta på ruten man åkt i Goggle Earth.
(Jag tex. “spelade in” Rexbosvängen som en KML Google-Earth fil som finns för nedladdning för den som vill se ett exempel. Ladda ned filen och starta i Google Earth så visas det vart Rexbosvängen är. Trevlig väg som rekomenderas.)
Så första frågan finns det likannde program för Android:
1. Lap Timer (med nedladningsbara svenska banaor).
2. GPS data loggning program med export som KML fil.Om vi löser problemet ovan så måste en Android telefon inhandlas. Två bra lurar finns nu på marknaden frågan är vilken är bäst?
HTC Sensation
eller
Samsung Galaxy S II
20 juli, 2011 kl. 12:36 #226794EiiiiikDeltagareSensation! 🙂 inget snack om saken..
20 juli, 2011 kl. 14:23 #226782GT99DeltagareHar klämt och känt lite på båda och skulle välja htc:n utan att tveka. Samsungen kändes aningen rappare men också billig och plastig.
20 juli, 2011 kl. 20:53 #226790ZetterlundDeltagare1. RaceCrono ligger på utvecklingsbänken för Android 😉 Annars så finns det några betalappar (inte testat någon då jag inte kör för tillfället) som har fått både bra och dålig kritik.
2. Loggning finns på många sätt.. Enklare gps loggare som tex My Tracks på Andrid Market ska klara av att exportera data och visa på både gMaps och gEarth.
3. Har känt på båda .. Samsung är snabb! Men känns mycket plastigare än HTCn gör.. + att personligen så gillar jag Sense som finns på HTC.
Thats my point of view 😉
20 juli, 2011 kl. 21:12 #226784.zipDeltagareAja baja. Sensation går bort då den har så otroligt många buggar. Största boven är väl att sensation inte riktigt är optimerad för dagens Android version. Ta bara en titt i http://www.swedroid.se/forum
Fast det är även en massa hårdvarufel etc som spökar.Annars ligger den bättre i handen än SGS2. Om det inte är jätte brådis så skulle jag ha avvaktat fram mot jul då det kommer två nya flaggskepp, både från HTC och Samsung.
20 juli, 2011 kl. 21:15 #226775LegacyLarsaKeymasterJag har precis inhandlat en samsung(idag), och känner mig nöjd. Den är lite snabbare med 1gig ram och 16gig internminne.
en annan jämnförelse:
Subarun är ju plastigare än en bmw, men den har den snabbaste tiden runt ringen, så valet är prestanda eller prestige..jag valde prestanda..
/Larsa
20 juli, 2011 kl. 22:29 #226792goffemannenDeltagareja är också sugen på en sgsII. men mitt abb går inte ut förens till vinterns så vi får se vad de finns för kul då. Just nu har jag en iphone 3gs som ja haft i 1.5år. Funkat kanon…
21 juli, 2011 kl. 21:53 #226795annalaDeltagarekör själv med galaxy S2 funkar skit fint. enkelt att uppdatera via samsung kies. Stor tydlig skärm med ljusavkänning. å riktigt snabb.
21 juli, 2011 kl. 23:30 #226791berneDeltagareJag har precis inhandlat en samsung(idag), och känner mig nöjd. Den är lite snabbare med 1gig ram och 16gig internminne.
en annan jämnförelse:
Subarun är ju plastigare än en bmw, men den har den snabbaste tiden runt ringen, så valet är prestanda eller prestige..jag valde prestanda..
/Larsa
dock var inte subarun helt org STI utan:
Från R205:
Större turbo
Bromsar med sexkolvsok
SpoilerläppFrån Spec C:
Däck: Bridgestone Potenza RE07
Huv av aluminium
Bur
Fempunktsbälten
Specialstolarså tar man en M3 CSL så vinner bmw, dock inte en 4dörrars
BMW M3 E92: 8:05
BMW M3 CSL: 7:50
BMW M3 GTS: 7:48
________________________________Subaru WRX STi Spec-C :8:06
Subaru WRX STI 7.55men till topic köp en iphone. och JB den så går du på moln sen
22 juli, 2011 kl. 00:47 #226785.zipDeltagaretill topic köp en iphone. och JB den så går du på moln sen
Apple. Gör inte dom enbart mjukvara som retar gallfebern ur folk? 😉
Hur som helst så har SGS2 bättre prestanda än Sensation i alla tester som gjorts. Dessutom har Sensation en låst bootloader vilket HTC lovat att fixa till *peppar peppar*
Trots att man är en HTC sense fan så stod inte Sensation så högt som man hade förväntat sig.Skickat från min Galaxy S med Tapatalk
22 juli, 2011 kl. 05:28 #226776Janne248Deltagare5-5 i omröstningen än så länge. Verkar vara samam lika med andra ord.
25 juli, 2011 kl. 12:31 #226777Janne248DeltagareHmmm 6-6 i omröstningen än så länge. Verkar vara samma lika med andra ord…..
Dock klämnde jag på en Galaxy SII i helgen, trevlig sak… dock verkar den inte ha lurar som är delbara så man kan efter mik och svarsknapp stoppa in vad man vill = minus poäng.
Tycker som Zetterlundm Sense är trevligt = plus till HTC.Kanske göra som Zip säger, vänta till “Vintern” då tydligen en HTC “Holiday” skall komma med 4,5″ skärm……
29 juli, 2011 kl. 09:11 #226783abacusDeltagareja är också sugen på en sgsII. men mitt abb går inte ut förens till vinterns så vi får se vad de finns för kul då. Just nu har jag en iphone 3gs som ja haft i 1.5år. Funkat kanon…
Beroende på vilken operatör du har så brukar dom gladeligen kunna erbjuda dig en ny telefon 3-5 månader innan ditt abonemang går ut.
Jag hade inga som helst problem med 3 att göra det när jag bytte till min Ajphone 4, visserligen åker du på en ny 12-24 månaders bindningstid…
29 juli, 2011 kl. 19:30 #226793goffemannenDeltagareBeroende på vilken operatör du har så brukar dom gladeligen kunna erbjuda dig en ny telefon 3-5 månader innan ditt abonemang går ut.
Jag hade inga som helst problem med 3 att göra det när jag bytte till min Ajphone 4, visserligen åker du på en ny 12-24 månaders bindningstid…
jo ja vet det. Kan förnya 3 månader innan. Och 3 månader innan blir i början på november = vinter.
13 oktober, 2011 kl. 19:03 #226778Janne248DeltagareOm det inte är jätte brådis så skulle jag ha avvaktat fram mot jul då det kommer två nya flaggskepp, både från HTC och Samsung.
Har det kommit några nya flaggskepp?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.