› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ny bil beställd…
- Detta ämne har 19 svar, 2,174 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 5 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
19 augusti, 2010 kl. 18:01 #23959
Manor
DeltagareJa, idag gjorde jag slag i saken hos Mumins arbetsgivare (kul att träffas igen Johan).
Ett stycke Subaru Outback 3.6R – 2011 är nu beställd. Silverfärgad såklart och svart skinn. Den kommer att levereras i slutet av året, och man har både glada och ångestkänslor på samma gång.
Skitkul med en ny bil efter 11.5 år i Imprezan, men en j-vla massa pengar (och mer blir det med utrustning som vinterhjul, dragkrok, motorvärmare etc.).
Som tur är så kan man fortfarande vara medlem i klubben iom de nya stadgarna :D.
Kör på racebana eller konbana…nä inte med den här bilen hellre, men nu får jag lättare in fikabord och stolar samt kylväska med köttbullemackor (är du inte lite sugen på en sådan igen Syke :)).
Bankung – NIX, fika- och husvagnskung – JEPP you bet :cool:.
Om någon är intresserad av en fin silverfärgad kombi i sina bästa år med ganska mycket lull-lull och fullstämplad servicebok (var 625 mil på auktoriserad verkstad) så är ni välkomna att PM:a. Det finns inte många med enbart en ägare, och som är så pass välskötta. Priset kommer helt klart bli konkurrensmässigt sett till de som nu ligger på Blocket, och det är som sagt en väldigt fin bil. Då det är några månader kvar tills den nya bilen kommer, så läggs den inte ut på Blocket än…men hojta till om intresse finns.
19 augusti, 2010 kl. 18:25 #208183Niklas
DeltagareJasså har du (också) blivit kund hos Risbergs? Trodde du aldrig skulle överge södern men jag förstår dig, gör likasamma som dig, förutom att jag inte köper en Outback men dock en LMM lite då och då… :p
19 augusti, 2010 kl. 18:26 #208181Mumin
DeltagareFan va kul Mats!! Och det bästa är att jag kommer får köra in motorn åt dig!! MUAHAH 😀 Nej då vi tar det så lungt och fint med nya bilar.. Och hur blev det med krok och allt med kneg för min del:)
Och Tobbe här på forument är på väg till Napoleon och kan ta med dig dina grejjor!! pma ditt nr -.-
19 augusti, 2010 kl. 19:04 #208169Manor
DeltagareJasså har du (också) blivit kund hos Risbergs? Trodde du aldrig skulle överge södern men jag förstår dig, gör likasamma som dig, förutom att jag inte köper en Outback men dock en LMM lite då och då… :p
Jag köpte min Impreza på Rosenholtz Bil, men de kör bara Honda sedan många år tillbaka efter att Kindwalls dealen i Stockholm tvingade bort ett antal av de mindre seriösa handlarna.
På Fürstenhoffs Motor gör jag service, och de är ”vidareförsäljare” av Subaru och kan inte ge samma pris som jag fick nu (vad jag vet åtminstone…).
Mumins boss verkade ärlig och rak, och gav mig ett pris.
19 augusti, 2010 kl. 19:06 #208170Manor
DeltagareFan va kul Mats!! Och det bästa är att jag kommer får köra in motorn åt dig!! MUAHAH 😀 Nej då vi tar det så lungt och fint med nya bilar.. Och hur blev det med krok och allt… blir det något vid sidan om eller? 🙂 Fan jag fixar ju en krok på 1 timme.
Och Tobbe här på forument är på väg till Napoleon och kan ta med dig dina grejjor!! pma ditt nr -.-
Ja ska övervaka dig som en hök…don’t touch my Subaru :D.
Vi får se hur det blir med tillbehör och montering. Än så är inget annat än bilen beställd.
PM ska skickas.
19 augusti, 2010 kl. 20:12 #208180tendency
DeltagareDet här har man ju haft på känn sedan en tid. 🙂 Men du lär väl troligtvis bli nöjd med bilbytet. Gissar att motorn är stark och perfekt till husvagnsdragning.
Frågor som uppstår är:
Ska du uppgradera avgassystemet så att man hör boxer-6an?
Vad ska du nu ha för mätare när du inte har turbo?
Kommer du att bli en mer aktiv Subarist än SSi’are?:p 😉
19 augusti, 2010 kl. 20:13 #208166syke
BlockeradHärliga tider mats! En bil som rymmer fler köttbullemackor kan jag ju inte på något sätt påstå att den är dålig!
Frugan tjatar ju om en bruksbil, man kanske borde investera i silvermonstret? 😀
19 augusti, 2010 kl. 20:21 #208182Mumin
DeltagareHärliga tider mats! En bil som rymmer fler köttbullemackor kan jag ju inte på något sätt påstå att den är dålig!
Frugan tjatar ju om en bruksbil, man kanske borde investera i silvermonstret? 😀
Ja han vägar ju byta in den hos oss 🙁 fan då skulle ju han frånt, vinge + mätare ryka samma dag 😀
19 augusti, 2010 kl. 20:26 #208167syke
BlockeradJa han vägar ju byta in den hos oss 🙁 fan då skulle ju han frånt, vinge + mätare ryka samma dag 😀
Hehe, sälj din och köp hans istället 🙂
19 augusti, 2010 kl. 22:30 #208184Rustasdacapo
DeltagareManor.. det rakar inte vara du som var den lugna lakaren med krok pa
kombin… lange sedan och jag har borjat glomma namn. Vi gjorde sallskap hem fran Gellerasen en gang…
Om du fortfarade har samma karra, kan jag vara intresserad… aven om jag jagar en forester just nu, fan bor pa Sicilien… har inte rad med en impreza..Har kraschat lite billigare bilar har de senaste aren…
forsoker utrota alla citroener i varlden… kalla mig sjuk, eller fattig…20 augusti, 2010 kl. 05:36 #208179Yonaz
DeltagareHjälte!
20 augusti, 2010 kl. 06:19 #208178Lt Dan
DeltagareVälkommen till Legacy träsket Mats. Du kommer garanterat få svårt att ta dig därifrån 🙂
En sak jag kom på. Du vet om att Legacy nu finns med 2,5 bensin turbo på 265hk? Iof inte till Outback. Men det visste du säkert!
/Dan
20 augusti, 2010 kl. 06:22 #208171Manor
DeltagareManor.. det rakar inte vara du som var den lugna lakaren med krok pa
kombin… lange sedan och jag har borjat glomma namn. Vi gjorde sallskap hem fran Gellerasen en gang…
Om du fortfarade har samma karra, kan jag vara intresserad… aven om jag jagar en forester just nu, fan bor pa Sicilien… har inte rad med en impreza..Har kraschat lite billigare bilar har de senaste aren…
forsoker utrota alla citroener i varlden… kalla mig sjuk, eller fattig…Krok och kombi stämmer, men jag har aldrig varit på Gelleråsen så det kan inte vara jag :).
20 augusti, 2010 kl. 06:24 #208172Manor
DeltagareFrugan tjatar ju om en bruksbil, man kanske borde investera i silvermonstret? 😀
Det är klart att du ska Syke. Det skulle vara mig ett sant nöje att sälja den till dig :). Du vet ju att både barn och hundar fungerar i min kombi…eller fikabord och stolar ;).
20 augusti, 2010 kl. 06:29 #208173Manor
DeltagareVälkommen till Legacy träsket Mats. Du kommer garanterat få svårt att ta dig därifrån 🙂
En sak jag kom på. Du vet om att Legacy nu finns med 2,5 bensin turbo på 265hk? Iof inte till Outback. Men det visste du säkert!
/Dan
Hej!
Jo visst känner jag till Legacy GT…och funderingar har faktiskt gått åt det hållet också. Jag ville dock byte bilstil helt och hållet, så denna gång blir bilen höjd + mycket gummi på hjulen samt hyfsad kraftfull utan turbo. Jag har haft några sexcylindriga bilar innan Imprezan och har trivts med motortypen, förutom en relativt dyr bränslenota. När det gäller acc och möjlighet att trimma så är ju Legacy GT överlägsen, men jag har ju t.o.m kört Imprezan otrimmad utan att jag deppat för det. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.