› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ny bil inköpt.
- Detta ämne har 20 svar, 2,600 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av
andreaswrx.
-
FörfattareInlägg
-
8 april, 2011 kl. 06:00 #221507
/Adam/
Deltagaresnyggt hur är det med motor ljudet låter den mycket ellr ? mvh
Den mullrar rätt skönt på tomgång. Helt ok standardljud 😉
8 april, 2011 kl. 13:42 #221500Speedstr
DeltagareDen mullrar rätt skönt på tomgång. Helt ok standardljud 😉
Kan bara hålla med, och riktigt skönt ljud när man växlar på runt 3,000-4,000 🙂
8 april, 2011 kl. 16:04 #221496AndreS
DeltagareGrattis till bilen. Gillar fan den här sedanmodellen (vingen Måste dock sitta på). Riktigt läcker i svart. Nästa steg för dig blir väl att lacka fälgarna vita (eller skaffa nya vita)? 🙂
Nästa steg blir att stoppa dit solfilm samt KONI orginal sänksats. Ville ha
vita orginal vinterfälgar men tyvärr hade dom redan monterat fälgarna som sitter på.
Den låter gott på tomgång och till 3000rpm sen tycker jag ljudet dör lite. Min gamla STI (-04) hade trevligare ljud, antagligen för att den varvade mer.
Vill minnas att jag sett ett cat-back i någon STI Racingkatalog men hittar det inte på subarus hemsida? Antar att Subaru hävdar att garantin försvinner om man stoppar dit ett ”icke orginal”.Slutligen var jag ut en sväng på isbanan med den, väldigt bra med lite mer vrid än gamla motorn! På min bana behövde jag aldrig gå lägre än 3:dje växeln vilket jag behövde göra i några kurvor med den gamla bilen, sen behöver man inte ligga på relativt höga varvtal för att den ska orka.
Svårt att bedöma chassiet på is då det är så dåligt fäste men tyckte den var lite mer smidig och lättkörd än den gamla.8 april, 2011 kl. 16:20 #221498edbe
DeltagareNästa steg blir att stoppa dit solfilm samt KONI orginal sänksats. Ville ha
vita orginal vinterfälgar men tyvärr hade dom redan monterat fälgarna som sitter på.
Den låter gott på tomgång och till 3000rpm sen tycker jag ljudet dör lite. Min gamla STI (-04) hade trevligare ljud, antagligen för att den varvade mer.
Vill minnas att jag sett ett cat-back i någon STI Racingkatalog men hittar det inte på subarus hemsida? Antar att Subaru hävdar att garantin försvinner om man stoppar dit ett ”icke orginal”.Slutligen var jag ut en sväng på isbanan med den, väldigt bra med lite mer vrid än gamla motorn! På min bana behövde jag aldrig gå lägre än 3:dje växeln vilket jag behövde göra i några kurvor med den gamla bilen, sen behöver man inte ligga på relativt höga varvtal för att den ska orka.
Svårt att bedöma chassiet på is då det är så dåligt fäste men tyckte den var lite mer smidig och lättkörd än den gamla.Hm…köper man en bil för 400+ kan man ju tycka att dom ska kunna ordna den färg på fälgarna man vill ha! Är det samma färg sommar och vinter?
9 april, 2011 kl. 12:38 #221497AndreS
DeltagareKlart jag skulle kunna få med vita fälgar, men då skulle jag ha fått betala mer. Vill tro att jag fick ett rätt bra pris på hela paketet.
Sommardäcken sitter på orginalfälgarna, har inte plockat ur dom ur påsarna men tror dom är en aning mörkare.9 april, 2011 kl. 16:06 #221489andreaswrx
DeltagareNästa steg blir att stoppa dit solfilm samt KONI orginal sänksats. Ville ha
Svårt att bedöma chassiet på is då det är så dåligt fäste men tyckte den var lite mer smidig och lättkörd än den gamla.bytt fjäderben på den och inga sänkfjädra, sjuk skillnad blir det och ännu värre väghålning än med sänkfjädra.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.