- Detta ämne har 28 svar, 3,948 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
7 juni, 2012 kl. 07:37 #28525pettsunDeltagare
Så har jag varit och byt ut GT’n mot en forester.
Sitter och funderar vad man ska göra med den i utrustningsväg.
I motor väg är jag nöjd så det låter jag vara.Just nu sitter:
Större IC
IHI VF34 turbo
800cc spridare
perrin fulerail
3″ turboback
Ecutek (JRM)
Motorn är bänkad till 367hk och 520NMFrontspoiler
sidokjolar
sport grill
.Den är Helt original i fjädering mm.
Så Hade tänkt grövre krängare bak,22mm sti eller eftermarknads(KÖPES)
Och Coilovers eller wrx/sti fjäderben och fjädrar, vad tror ni?
Passar coilovers från en sti eller wrx? blir den svamping med tanke på att den väger mer än Imprezan?Har original scoop fortfarande så tänkte byta ut det mot ett STI, nån som vet vilka modeller det passar från?
Det sitter ingen luft styrning under uven mot IC’n. Original pasade nog inte mot nuvarande IC, så dom kastade säkert den. Hur viktig är den?Fälgarna ska bort! är de fulaste jag sett på länge. Nån som har nå tips på bra, snygga och prisvärda fälgar? gärna beg.
(gammal bild som inte är tagen av mig)
7 juni, 2012 kl. 09:48 #243899pettsunDeltagareHade behövt måtten på en STI Intercooler. Nån som har en i närheten som kan mäta den åt mig?
7 juni, 2012 kl. 09:53 #243885ManorDeltagareÅrsmodell och bilder tack :).
7 juni, 2012 kl. 10:28 #243900pettsunDeltagareFinns ju en bild i inlägget men tyvär en gammal från förrförra ägaren fast den ser ju likadan ut nu, årsmodell är 06.
7 juni, 2012 kl. 13:46 #243888Patrick P931DeltagareGrattis!
Börja med att ta en learning view och att logga den! 😀
Jag tror inte att EcuTek har låst alla kanaler utan man kan nog få ut lite rolig info via en schysst logger. 🙂
Var bor du?
Ang. prylar så har jag fått enkelt förklarat att allt chassimässigt från STI 2004 passar bolt on. Vet dock ej om det stämmer.
7 juni, 2012 kl. 15:10 #243901pettsunDeltagareHar tyvär inget att logga med. OCh att köpa grejer för det är inte prio just nu 🙂
Jag bor i Luleå.Läste att scoop från en STI 02-04 passar. Men jag har ingen luftstyrning under huven. Känns som att det är en fördel för att leda luften rätt mot IC’n. Original är ju alldelles för liten för IC’n. Ena tanken är att köpa en Original och modda om den så att den passar. Eller köpa en från en STI, Men passar den? har inte hitta nån info.
Hur har du gjort? antar att du har större IC på din?8 juni, 2012 kl. 05:46 #243889Patrick P931DeltagareMin planerade set up är ic från sti och resten orginal, men jag går och drömmer om en Subtle Solutions splitter!
Men så länge min insugstemp inte är helt åt skogen stressar jag inte. 😉
8 juni, 2012 kl. 08:58 #243902pettsunDeltagareokej. funderade själv på en Subtle Solutions splitter men den är inte billig… tror dom skulle ha dryga 3500kr ink frakt till hit. Finns mycke annat man kan göra för dom slantarna.
Borde gå att modda om original så den passar mot ic’n. har ju ingen alls just nu, så ser inte riktigt hur original ser ut mot min IC.
Hur är det med jäderbenen och fjädrar från en sti? blir det för mjukt på en forester? Kan tänka mig att den vill säcka bak.
8 juni, 2012 kl. 20:06 #243903pettsunDeltagareär det lamell diff bak i forestern?
upptäckte i dag att när man svänger fullt eller med mycke rattutslag så rullar bilen tungt. Kanske inte är nå fel utan en egenskap eller en kombination av kass hjulinställning och 19″ hjul.8 juni, 2012 kl. 20:29 #243890Patrick P931DeltagareDet ska vara lamelldiffat på XT, den är faktiskt ganska underhållande att köra sidledes då det är blött. 😉
12 juni, 2012 kl. 19:23 #243904pettsunDeltagareMonterade nyss på laddtrycksmätare och tyckde den laddar dåligt
börjar ladda på 3000.
1an 0bar
2an 0.5bar
3an 0.8bar
4an och 5an 1bartycker det är lite dåligt för en bil med 367hk.
Gammel GT’n ladda ju 1bar från 2an-5ans växel och började ladda på 2000. känns lite piggar.Har också lite orolig tomgång spec när den är kall men det kanske är pga mappnigen.
13 juni, 2012 kl. 05:30 #243891Patrick P931DeltagareDu kan ha satt mätaren fel? Koppla in dig på dumpvakumet.
Jag tycker att du på trean/fyran bör ha drygt 1.5 bar vid 3500-4000 som sakta dalar till ca 1.2 bar vid 5500-6000.
13 juni, 2012 kl. 10:02 #243905pettsunDeltagareDu kan ha satt mätaren fel? Koppla in dig på dumpvakumet.
Jag tycker att du på trean/fyran bör ha drygt 1.5 bar vid 3500-4000 som sakta dalar till ca 1.2 bar vid 5500-6000.
okej. jag har kopplat in den med ett T-kors på slangen till mappsensorn. De är ju så grov koppling på dumpen. Då behövs ju ett T-kors som har en mycket mindre utgång på ena sidan, då jag vill ha så tunn slang som möjligt till mätaren för att slippa flipperspel.
När tycker du att den ska börja ladda? 3000 är ju lite väl sent.
13 juni, 2012 kl. 10:48 #243906pettsunDeltagarekollat lite nu. Inge fel på min inkoppling av laddmätare.
Drog ur slangen till WG’n, då får jag snabbt och bra men skenande ladd, som det skavara.alltså är det något fel med min laddstyrning. Slangarna är i bra skick. Kollade mitt t-kors. På imprezan så sitter det ju en “strypningskula” i korset. Ska det sitta en sådan i Forestern? för jag har då ingen. nån som har en 2.5 xt som kan kolla om ni har en strypningskula i korset?
13 juni, 2012 kl. 16:28 #243907pettsunDeltagareStrypningen satt inte i T-korset, den satt i slangen.
Testade byte laddtryckssolenoiden till en från en Impreza GT.
då har jag laddtryck:
1an 0bar
2-5 1barså det blev mycket bättre med en annan solenoid. Men det är ju fortfarande för lite ladd och det kommer alldeless för sent. Börjar ladda vid 2500-3000var och har full ladd vid 3500-4000.
sliter jag ut slangen från WG’n så får jag den att ladda nästan 1.5bar på 2an men det är vid 6000 och den börjar inte ladd fören vid 2500-3000.
Ringde JRM som har mappat den. Dom sa att den ska ladda 1.4-1.5bar och ha fullt ladd tryck vid 2500-3000varv.
Nån som har några ideer?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.