- Detta ämne har 28 svar, 3,948 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2012 kl. 21:51 #243892Patrick P931Deltagare
Haha, du gör mig lite lätt nervös. 😉
Du måste försöka logga, inte bara laddtryck utan du måste se så det inte spikar…
Med så lite laddtryck kan du köra på nödprogrammet…
Kolla med jrm om de har några idéer hur du kan gå tillväga.
14 juni, 2012 kl. 06:13 #243886KvarnisDeltagareDu lär inte röra map sensorn, det skulle jag starkt avråda i från, Nu är det iofs så du kör med maf så det är lite midlare.
Men man vill inte påverka sensorer i någon utsträckning om jag ska vara ärlig.Sen låter det som din bill går i safe mode, antaligen Lmm som är på G att bli kass
14 juni, 2012 kl. 07:45 #243908pettsunDeltagareska man få sent ladd av safe mode? tycker det låte konstigt.
får se om jag orkar hänga lös turbon och se hur den mr.14 juni, 2012 kl. 08:10 #243909pettsunDeltagareBorde inte va i safe mode eller limphome mode, då jag inte har några felkoder, måste ju lägga en fel kod för att gå in i safe.
14 juni, 2012 kl. 10:18 #243893Patrick P931DeltagareAbsolut inte, IAM styr till största del safe mode.
14 juni, 2012 kl. 13:04 #243894Patrick P931DeltagareFör att klargöra så kan det räcka med en tankning 95 soppa då bilen med tanke på vridet nog är mappad på 98 för att sänka IAM som är Subarus säkerhetsnät.
14 juni, 2012 kl. 15:42 #243910pettsunDeltagarehar pillat lite med den i dag på lunchen. mosade dit en annan magnetventil och byte till min tredje laddtrycksmätare. prov körde.
Får nu ladd på alla växlar och det kommer inte segt längre.men när jag rullar på tvåan i 2000varv och ger full sula så går laddet upp till 1.0bar och sjunker sedan ner till cirak 0.6-07 just innan jag hinner växla och samma på 3-5an, den peakar på 1.4 för att sedan sjunka ner.
Antar att jag har en liten läcka då den inte orkar hålla laddet.läste nånstans att original dummpen inte är den bästa och att den kan börja läcka vid högre ladd.
Har ju en Perrin IC med vad jag tror är en original dump. Vilken dump passar? är det samma som WRX?En annan tanke är ju att det är laddstyrnigen som gör att den sjunker. Som det gjorde på min GT då jag monterade 3″ turboback. Smaskade då dit en dawes och det blev perfekt. Borde gå att göra samma på Forestern, alltså inte skruva upp laddet utan bara ställa det stabilt på 1.4. eller blir det problem när den är mappad?
14 juni, 2012 kl. 19:17 #243887MuminDeltagareinte ovanligt att ladde sjuker mot varvstoppen gör min också.. har 1.4 på full spetta sen sjunker till ca 1 bar vid 6000 rpm..
Sugen på en sti ic kanske? 🙂14 juni, 2012 kl. 21:58 #243895Patrick P931DeltagareDu borde ha ca 1.2 bar vid 6000 v/min.
Orginal FXT dump = sti dump = bättre än i princip alla eftermarknadsprylar. Wrx har annan och byts gärna mot “vår”.
Prova mäta med bredbandslambda, är du under 11 afr vid fullgas lutar min diagnos än mer mot nödprogram.
15 juni, 2012 kl. 05:28 #243896Patrick P931DeltagareFör att då ta dig ur nödprogrammet så måste du nollställa ecun. Du bör dock montera tillbaka orginal laddtrycksstyrningssolenoid så bilen är i samma skick som vid mappningen.
Varför inte beställa en Tactrix? Du har den hemma på ett par dagar. Du kan då både logga och resetta, men först hade jag tagit en learning view, se info i open source tråden.
15 juni, 2012 kl. 10:42 #243911pettsunDeltagareJo jag ska investera i en tactrix och en airfulemätare med BBlambda då har såld bort gammel bilen.
Nån mer än jag som har haft problem med Hydroscans glyserin fyllda ladd mätare? Har nu 3st såna. 2av dem vistar lite och segt tryck. Min tredej som är ny visar mycket snabbare och högre?
Dom “gammla” jag har är inte mer än ett år och ena är bara använd vid test av tryck nån enstaka gång.Ska smaska dit ännu en till mäater och se vad den säger 🙂 En beggad Swoosch som kanske ser lite bättre ut än att ha en “industrimätare” fastsatt med en kattstrypare och tejp 🙂
12 juli, 2012 kl. 13:40 #243912pettsunDeltagarehar fortfarande problemet att bilen går ryckigt på låga växlar och tomgång. har bytt LMM utan resultat. Kollade ärvärdena för gaspedalen och gasspjället.
när pedalen är på 0% så är spjället på 8%. När pedalen är på 40% så är spjället på cirka 30%. De är först efter pedalen har passerat 80% som spjället och pedalens värden följer varandra. ska de va så?12 juli, 2012 kl. 16:25 #243897Patrick P931DeltagareDet kallas dbw, dvs. man kan själv bestämma hur förhållandet mellan gaspedal och spjäll ska se ut.
Hade det gått att bifoga bilder direkt i forumet hade jag kunnat visa lite mappar, nu är det för omständigt. 😉
12 juli, 2012 kl. 17:09 #243898Patrick P931DeltagarePå tal om inget annat så väntar Anders på att logga lite… 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.