Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #243892
    Patrick P931
    Deltagare

      Haha, du gör mig lite lätt nervös. 😉

      Du måste försöka logga, inte bara laddtryck utan du måste se så det inte spikar…

      Med så lite laddtryck kan du köra på nödprogrammet…

      Kolla med jrm om de har några idéer hur du kan gå tillväga.

      #243886
      Kvarnis
      Deltagare

        Du lär inte röra map sensorn, det skulle jag starkt avråda i från, Nu är det iofs så du kör med maf så det är lite midlare.
        Men man vill inte påverka sensorer i någon utsträckning om jag ska vara ärlig.

        Sen låter det som din bill går i safe mode, antaligen Lmm som är på G att bli kass

        #243908
        pettsun
        Deltagare

          ska man få sent ladd av safe mode? tycker det låte konstigt.
          får se om jag orkar hänga lös turbon och se hur den mr.

          #243909
          pettsun
          Deltagare

            Borde inte va i safe mode eller limphome mode, då jag inte har några felkoder, måste ju lägga en fel kod för att gå in i safe.

            #243893
            Patrick P931
            Deltagare

              Absolut inte, IAM styr till största del safe mode.

              #243894
              Patrick P931
              Deltagare

                För att klargöra så kan det räcka med en tankning 95 soppa då bilen med tanke på vridet nog är mappad på 98 för att sänka IAM som är Subarus säkerhetsnät.

                #243910
                pettsun
                Deltagare

                  har pillat lite med den i dag på lunchen. mosade dit en annan magnetventil och byte till min tredje laddtrycksmätare. prov körde.
                  Får nu ladd på alla växlar och det kommer inte segt längre.

                  men när jag rullar på tvåan i 2000varv och ger full sula så går laddet upp till 1.0bar och sjunker sedan ner till cirak 0.6-07 just innan jag hinner växla och samma på 3-5an, den peakar på 1.4 för att sedan sjunka ner.
                  Antar att jag har en liten läcka då den inte orkar hålla laddet.

                  läste nånstans att original dummpen inte är den bästa och att den kan börja läcka vid högre ladd.
                  Har ju en Perrin IC med vad jag tror är en original dump. Vilken dump passar? är det samma som WRX?

                  En annan tanke är ju att det är laddstyrnigen som gör att den sjunker. Som det gjorde på min GT då jag monterade 3″ turboback. Smaskade då dit en dawes och det blev perfekt. Borde gå att göra samma på Forestern, alltså inte skruva upp laddet utan bara ställa det stabilt på 1.4. eller blir det problem när den är mappad?

                  #243887
                  Mumin
                  Deltagare

                    inte ovanligt att ladde sjuker mot varvstoppen gör min också.. har 1.4 på full spetta sen sjunker till ca 1 bar vid 6000 rpm..
                    Sugen på en sti ic kanske? 🙂

                    #243895
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      Du borde ha ca 1.2 bar vid 6000 v/min.

                      Orginal FXT dump = sti dump = bättre än i princip alla eftermarknadsprylar. Wrx har annan och byts gärna mot “vår”.

                      Prova mäta med bredbandslambda, är du under 11 afr vid fullgas lutar min diagnos än mer mot nödprogram.

                      #243896
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        För att då ta dig ur nödprogrammet så måste du nollställa ecun. Du bör dock montera tillbaka orginal laddtrycksstyrningssolenoid så bilen är i samma skick som vid mappningen.

                        Varför inte beställa en Tactrix? Du har den hemma på ett par dagar. Du kan då både logga och resetta, men först hade jag tagit en learning view, se info i open source tråden.

                        #243911
                        pettsun
                        Deltagare

                          Jo jag ska investera i en tactrix och en airfulemätare med BBlambda då har såld bort gammel bilen.

                          Nån mer än jag som har haft problem med Hydroscans glyserin fyllda ladd mätare? Har nu 3st såna. 2av dem vistar lite och segt tryck. Min tredej som är ny visar mycket snabbare och högre?
                          Dom “gammla” jag har är inte mer än ett år och ena är bara använd vid test av tryck nån enstaka gång.

                          Ska smaska dit ännu en till mäater och se vad den säger 🙂 En beggad Swoosch som kanske ser lite bättre ut än att ha en “industrimätare” fastsatt med en kattstrypare och tejp 🙂

                          #243912
                          pettsun
                          Deltagare

                            har fortfarande problemet att bilen går ryckigt på låga växlar och tomgång. har bytt LMM utan resultat. Kollade ärvärdena för gaspedalen och gasspjället.
                            när pedalen är på 0% så är spjället på 8%. När pedalen är på 40% så är spjället på cirka 30%. De är först efter pedalen har passerat 80% som spjället och pedalens värden följer varandra. ska de va så?

                            #243897
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Det kallas dbw, dvs. man kan själv bestämma hur förhållandet mellan gaspedal och spjäll ska se ut.

                              Hade det gått att bifoga bilder direkt i forumet hade jag kunnat visa lite mappar, nu är det för omständigt. 😉

                              #243898
                              Patrick P931
                              Deltagare

                                På tal om inget annat så väntar Anders på att logga lite… 😉

                              Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.