SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ny här

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Vill bara säga hej till alla på forumet. Har äntligen fått möjlighet att skaffa mig en riktig bil, Subba GT -99 kombi. :+

Lite kort om mig:
      Gubbe(35 år), farsa till 2 pojkar + sambo. Bor strax utanför Göteborg.
      Har tidigare kört Mazda 323 T awd -89, mc (Streetfighter ZZR 1100) samt egen gokart. Tycker det är grymt kul & köra bil men är lite mesig så jag ser fram emot att testa lite mera ös på nån banträff.

Varför Subaru:
      Faktum är att GT’n varit min drömbil i 12 år, men har aldrig haft pengar till nån, nu äntligen har jag dock skaffat en 😀 Den överträffade mina förväntingnar & den passar mig kanon (tetskörde en två veckor innan jag hittade den jag nu äger & föll direkt)

Vad göra med bilen:
      Aldeles för mycket, borde inte köpt den om jag skall vara ärlig men den kändes så bra maskinellt så jag bortsåg från allt annat som behövde åtgärdas. Det kanske blir en liten projekttråd där jag visar alla saker & allt jag åtgärdar.

Varför medlem:
      Bra att dela erfarenheter & hjälpas åt. När jag körde mc träffades vi varje söndag i princip för att åka på kul vägar, så jag hoppas på nåt liknande här.

.zip
      Deltagare

Välkommen till Sveriges kanske bästa klubb och grattis till ett bra köp 😉
        Det är väl mest aktiviteter neråt i Sverige så du bor väl rätt till om du vill ha många träffar.
        Vad har du för planer med bilen? Något du vill dela med dig?

//.zip

Surbarbro
        Deltagare

Hej och välkommen!

Trevligt, att du köpt bil( Menar då BIL!) 😉

Även jag har en ”Kåmbi”, och den är kanon.
          Funkar till allt. Trogen familjemedlem.

/ Catrine :7

klew
          Deltagare

välkommen välkommen! kombi is the ####, kör försiktigt o vårda pärlan 😉

—————————————–
            Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
            http://www.garaget.org/?car=108359
            Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
            —————————————–

challe
            Deltagare

Grattis till bilen och välkommen i klubben 🙂

STIred
              Deltagare

Grattis. Kul med ännu en medlem från Göteborgstrakten.

/r

Manor
                Deltagare

Välkommen :-).

Håller helt med att en GT kombi 99:a är helt rätt.

SPiKE
                  Deltagare

Välkommen till klubben.

Om du vill testa lite bankörning med pärlan så ta en titt här:
                    http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=25282&mesg_id=25282&page=

//Henrik

Gilarski
                    Deltagare

Tack alla för det varma välkommnandet !!

Banträffen den 12’e sept är jäkligt lockande. Bilen är dock handlingmässigt en katastrof, allt orginal + 18″ fälgar! Jag skall kolla så vi inte har nåt inplanerat här hemma, hade varit kul & komma upp & träffa lite folk om inte annat.

Bilen behöver fixas till på några punkter (skratta inte) 😉

1. Orginal stora strålkastare i kofångaren, nu sitter små jä*” Hella
                      2. Grillens övre klips var kass, skall byta grillen
                      Ovan två punkter har jag troligen kirrat via en kille i Pajala som krängde delarna + annat men det var det jag behövde, denna gången.
                      3. 16″ lättviktsfälgar (typ SSR eller Rota) för att få ned rotationsvikten, ger bättre acc men lite lägre toppfart
                      4. Bättre krängninshämmare (under bilen)
                      5. Öppen luftfilter, modell Karl-Johansvamp
                      6. Droppar in lite vatten på passagerarsidan vid fötterna när det regnar. En firma hade renoverat AC’n precis innan jag köpte bilen, vet ej om det beror på detta. Bilen har ingen taklucka.
                      7. Byta hela höger backspegel, sitter orginal hus men det är nåt skumt, förutom att spegeln inte är tonad som på vänster sida så tar det lång tid innan man ser den bil man kör om i höger spegeln.:-(
                      8. Racestolar fram, lättare framför allt
                      9. Lacka om bilen, rost börjar komma lite här & där x(
                      10. Nya dämpare/coilovers.
                      11. Om det sitter 2,5″ 😮 skall detta bytas till 3″, från turbon
                      12. Mappa om bilen. Tror den är lite skruvad men tycker inte den går rent vid hårt pådrag vid vissa varv (kanske förra ägaren bara vred upp trycket utan att mappa om 🙁

Jag har hittills hunnit plocka av Biltema extra lysena som satt
                      framför emblemet samt tagit bort gummilisten som sitter runt bakre skärmkanten & effektivt håller inne fukt…

Alla tips & råd emmottages med stora famnen. Jag är väldigt prestigelös, så inga tips eller feedback är ’för känslig’.

Gilarski
                      Deltagare

Tack för länken, de hade endel godis. Gillade konsolen för 3 mätare uppe på I-brädan samt Whitelines grejer, bra priser!

Ang luftfilter, har läst att lmm är känslig, men finns det inte filter som jag kan ahnvända istället för orginal ? 🙁

Janne248
                        Deltagare

Välkommen Gilarski!!!

Kul du hitta hit, hoppas du fick email igår om att din betalning var mottagen!
                          Hoppas du hittar till kinnekulle, om inte annat för att surra skit och möta lika sinnade!

//Janne

Gilarski
                          Deltagare

Ljudet har jag inte ens tänkt på faktiskt, nä, det var mer att jag trodde det skulle bli rappare respons med ett öppet luftfilter. Såg nånstans att HKS ’garanterade’ att deras svamp inte skulle skada lmm, förutsätter säkert dock att filtret oljas in med jämna mellanrum. Ska titta på ditt tips, tack 🙂

Koffe
                            Keymaster

Välkommen =)

HKS har panelfilter också, dvs filter som sitter i original luftburk. Skulle nog rekomendera nåt sånt istället för öppet.

Ang. Whiteline-prylar så verkar Milsport i UK ha rätt bra priser oxå (har inte jämfört dock). APP & JRM Racing är två svenska ÅF för Whiteline om du vill handla väghållning på hemmaplan.

MVH
                              //Koffe

Snowman
                              Deltagare

Tja o välkommen!
                                Ett tips bara… Försäkra dig om att bilen inte spikar då den ”inte går jämnt vid vissa varvtal”, det kan vara LMM som sagt upp sig, det är inget ovanligt, det gjorde den på min efter ett par månader i min ägo. Jag hade knocklink som varnade mig, den hostade till lite vid ~5000 varv och knocklinken gav utslag. Bytte LMM och problemet var ur världen.

Bara ett tips som kan spara mycket pengar och tråkigheter.

MVH
                                Markus

Snofi
                                Deltagare

Bara en liten fråga vart har ni köpt era Knocklinks? och vad kosta dom?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.