› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ny här
- Detta ämne har 25 svar, 1,727 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 10 månader sedan av
Gilarski.
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2009 kl. 11:08 #120190
Kvarnis
DeltagareTack alla för det varma välkommnandet !!Banträffen den 12’e sept är jäkligt lockande. Bilen är dock handlingmässigt en katastrof, allt orginal + 18″ fälgar! Jag skall kolla så vi inte har nåt inplanerat här hemma, hade varit kul & komma upp & träffa lite folk om inte annat.Bilen behöver fixas till på några punkter (skratta inte) 😉 1. Orginal stora strålkastare i kofångaren, nu sitter små jä*” Hella2. Grillens övre klips var kass, skall byta grillenOvan två punkter har jag troligen kirrat via en kille i Pajala som krängde delarna + annat men det var det jag behövde, denna gången.3. 16″ lättviktsfälgar (typ SSR eller Rota) för att få ned rotationsvikten, ger bättre acc men lite lägre toppfart4. Bättre krängninshämmare (under bilen)5. Öppen luftfilter, modell Karl-Johansvamp6. Droppar in lite vatten på passagerarsidan vid fötterna när det regnar. En firma hade renoverat AC’n precis innan jag köpte bilen, vet ej om det beror på detta. Bilen har ingen taklucka.7. Byta hela höger backspegel, sitter orginal hus men det är nåt skumt, förutom att spegeln inte är tonad som på vänster sida så tar det lång tid innan man ser den bil man kör om i höger spegeln.:-( 8. Racestolar fram, lättare framför allt9. Lacka om bilen, rost börjar komma lite här & där x( 10. Nya dämpare/coilovers.11. Om det sitter 2,5″ 😮 skall detta bytas till 3″, från turbon12. Mappa om bilen. Tror den är lite skruvad men tycker inte den går rent vid hårt pådrag vid vissa varv (kanske förra ägaren bara vred upp trycket utan att mappa om 🙁 Jag har hittills hunnit plocka av Biltema extra lysena som sattframför emblemet samt tagit bort gummilisten som sitter runt bakre skärmkanten & effektivt håller inne fukt…Alla tips & råd emmottages med stora famnen. Jag är väldigt prestigelös, så inga tips eller feedback är ’för känslig’.
Välkommen till en av värdensbästa bil klubbar.
Med dom trevligaste medlemmarna 😀-Köp ett orginal papp filter så länge är mitt tips 🙂
-Om du ska mappa bilen så är simtek ditt val, då ecutek inte finns till bilar innan 99.+ du sliper maf’n med simtek :), alt autronic med det kostar mer.
-Om du kör med maf fritt ecu til slut så kan du köra med vilket filter du vill, öpnna filter behvövs vid stort effekt uttag, inte annars.
-Om du har icke orginla downpipe med lr utan kat så spelar det ingen roll om du kör på 3 lr 2½”, 2½ duger lätt till 350Bhp
Att byta orginal downpipe till eftermarkanad är dock ett jävligt bra alt 🙂
-Laddtrycksmäatre,knock link bredband lambda är annars bra prylar att ha om man vill hålla på å greja själv 🙂31 augusti, 2009 kl. 14:15 #120205Gilarski
DeltagareTackar tackar. En bil utan MAF låter ju som en dröm, har sett gamal UR-quattro med en luftstrut direkt på Turbon, såg jävligt hajpat ut !:D Skall absolut hålla detta i bakhuvet när det blir mapnings-dax
Luftfilter, tack för tipset, en polare som tävlar sa samma sak faktiskt. Han hade tittat ner i motorrummet på Björn Walldegårds rallybil & där satt i nåt enkelt pappfilter också sa han.
31 augusti, 2009 kl. 14:17 #120206Gilarski
DeltagareTackar, om den knackar borde jag väll höra det ? (Eller är knocklinks för nåt annat, en rookie som frågar 🙂
31 augusti, 2009 kl. 14:18 #120207Gilarski
DeltagareGött, skall kolla in dessa 🙂
31 augusti, 2009 kl. 14:59 #120191Kvarnis
DeltagareTackar, om den knackar borde jag väll höra det ? (Eller är knocklinks för nåt annat, en rookie som frågar 🙂
Hör du spikningana på en impreza men icke orginalsystm är det dax för motorrenovering ;(
Lr har du grym hörsel 😀
2 september, 2009 kl. 07:44 #120208Gilarski
DeltagareHaha, nä jag har orginal & kan inte höra några knackningar, så då är det kanske lungt. 🙂
2 september, 2009 kl. 21:07 #120209Gilarski
DeltagareGodis, fick mit medlemskort idag 😀
Jag hoppar tyvärr banträffen, måste fixa bilen så den är lite mer giftig, sitter för mycker orginal på den (klossar, 18″, orginal dämpare osv). 😮
Lovar vara med på banan till nästa år 🙂
2 september, 2009 kl. 21:52 #120193Pedersen
DeltagareÄsch, häng på och grilla och sparka däck om inte annat.
Vi brukar alltid bli några som diskuterar fördelarna med olika fabrikat av pallbockar… 😉2 september, 2009 kl. 21:57 #120210Gilarski
DeltagareHahahaha, jaja, låt mig funder över helgen då 🙂
3 september, 2009 kl. 16:31 #120187LegacyLarsa
KeymasterÄsch, häng på och grilla och sparka däck om inte annat.Vi brukar alltid bli några som diskuterar fördelarna med olika fabrikat av pallbockar… 😉
Sitter bromsarna fortfarande kvar i golvet? 😉
Klart du ska med, det kommer att bli hur bra som helst, själv måste jag åka på ;( konferans..
/Larsa
12 september, 2009 kl. 19:34 #120211Gilarski
DeltagareTyvärr bommar jag denna träffen. Nu kommer jag ladda
ordentligt, har fått tips på endel godis som bilen skall
få in lagom till vårens banträff. 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.