SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Ny här i subaru världen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    _björnen
    Deltagare

Hej gott folk. Som rubriken lyder så är jag ny här. Jag ska kolla på en impreza 2.0 -98 4wd 26000 mil. Vad ska man tänka på vid ett sånt köp? Hur är det med remmar och sånt när ska dom bytas? Trevlig helg på er.

Zlasher
      Deltagare

Hej och Välkommen!

Jag är tyvärr inte rätt person att svara på dina frågor, ville bara hälsa dig välkommen=)

Manor
        Deltagare

Den stora boven är väl som på GT:n…rost. De bakre hjulhusen, domkraftsfäste, runt vindrutan…är detta lättast att se. Subarun är ingen rostburk, men denna är nu 15 år och rostfria är de inte kända för att vara.

Allt annat är väl hanterbart.

Om kamremmen byts som på en GT (vilket jag antar) så är det var 10000 mil eller vart 4:e år. Milen känns viktigast, men var det länge sedan den byttes så är även tiden viktig.

_björnen
          Deltagare

Ok. Kanon tack för svaren. Hur är det ac och antispinn (kanske inte behövs)? Men i övrigt inget spec man ska kika på då?

Christian S
            Deltagare

finns säkert några som har ac precis som på gt men det är nog rätt svårt att hitta någon som har det.

antispinn? sån skit finns inte, den varianten som jag har har inte ens abs:D

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.