Välkommen!
Andra får fylla i men (vad jag förstått) så har man inte DCCD på Prodrives UK biler, till förmån för ABS. Maskinellt tror jag inte Prodrive gjort något alls ärligt talat. Lite interöradetaljer har fått Prodirve touch samt exteriört ev. nån fram/bak spoiler
STI lådan med 6 växlar anses som en rejäl förbättring jmf med föregående generation STI (GC8).
Tror det sitter en VF43 i din, men lite osäker, detta ser du dock lätt genom att kolla på snurran (ev. måste du ta bort värmeplåten.
Den generella uppfattningen är att en VF35, eller VF34, är bland de bästa snurrorna på en Impreza, i vart fall på EJ205/207 motorn. Du får då bra respons på låga rpm samtidigt som du kan få ut ~340 hk på övre registret.
Vill du ha mer pulver så kan en Twinscroll vara intressant (VF36/VF37).
Sök även på forumet så hittar du massor av erfarenheter på saker som gått snett eller som visat ge fina resultat 🙂