Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    skylt
    Deltagare

Hej alla, blev tipsad av Janne248 att söka mig hit då jag beställde en BRZ i början av Maj och som jag förväntas få levererad i dagarna d—0.o—b

Bor i Malmö och beställde den i WR Mica Blått och är grymt nöjd att jag var ute i god tid då tilldelningen för premiären verkar blygsam.

Tänker ta den till banan så snart den är inkörd – hänger en hel del på bana på MC och tänkte lära mig ratta bil också – förhoppningsvis har jag gjort ett bra val!

/Andreas

Kvarnis
      Deltagare

Grattis till Subban, får dyka upp nån träff när du fått den.
        Enda varningen är väl att du kan träffa en massa trevliga människor 😀

Markus
        Deltagare

Kul och välkommen! De som fick köra BRZ på banan på storträffen var imponerade av hur bra den betedde sig i kurvorna så du kommer nog bli nöjd 🙂

skylt
          Deltagare

Tack, jag gissar att det tids nog blir några fler BRZ ägare här – som vill diskutera modifieringar så som turbo, kompressor och annat 🙂

Skickat från min GT-P1000 via Tapatalk 2

adam.b.w
            Deltagare

är lite sugen att köpe en i usa ca 170k kostar dom där 😉 helt okej pris för en helt ny bil.

grattiws till en riktig frän bil 😉
              och välkommen till klubben

Surbarbro
              Deltagare

är lite sugen att köpe en i usa ca 170k kostar dom där 😉 helt okej pris för en helt ny bil.

Kanon kärra.
                Älskar ju mina två.
                De är guld värda.
                Se till att anmäla dig till klubben,( Det är så trevligt och kul
                när vi ses.)
                Ser fram mot nästa träff.
                Synd att det är så långt nu.

Steewe
                Deltagare

Vad kul, måste nog vara första BRZ’an på forumet. 🙂

Får du bilen i dagarna hinner du lagom köra in den innan det är dags för Emmaboda Superstage 22-23 September. 😉 Om inte annat får du komma förbi och visa dig och hälsa på oss andra skadade tokar och ev följa med till boendet på lördag kväll för lite grillning med tillbehör. 😀

Mvh Stefan

skylt
                  Deltagare

Förenade motor ringde och bilen är här! Med pioneer navigation och allt. Skyltarna har dock inte kommit än så det blir några dagars väntan till.

Förenade motor i Fosie har någon form av VIP kväll imorgon mellan 18 & 20 och då är det min bil som står i hallen med skylten såld på, så var försiktiga 😉

Jag ska försöka hinna förbi och kika förstås…

Sedan blir det inkörning om det nu behövs – vad tror ni?

Sent from my Galaxy Tab using Tapatalk2

Janne248
                    Deltagare

Välkommen! Kul du hittade hit!
                      Själv är jag för närvarande Subaru-lös men det skall väl lösa sig till våren.
                      Som de andra säger, hitta till en träff, du har både Emmaboda och Kinnekulle och välja på nu i september. Enda risken är att du möten en hel del tokiga och trevliga människor!!

Arson
                      Deltagare

Slutpriset väl borde ändå bli ganska nära av vad bilen kostar i Sverige?

Joakimgabrielsson
                        Deltagare

Jag körde in min nyrenoverade motor i 100 mil. Aldrig över 2500 varv och sedan olje och filterbyte. Kolvringar och dyl ska ju slitas in och antar att det blir en del skit i oljan första milen. Man känner ju när bilen går utan att kämpa.

Christian S
                          Deltagare

Jag körde in min nyrenoverade motor i 100 mil. Aldrig över 2500 varv och sedan olje och filterbyte. Kolvringar och dyl ska ju slitas in och antar att det blir en del skit i oljan första milen. Man känner ju när bilen går utan att kämpa.

då skulle du vara veta ur bilarna körs i hamnarna samt på verkstäderna när den ska göras iordning innan den ska levereras till kund 😉

Garagekungen
                            Deltagare

Välkommen till en trevlig klubb, Andreas !

Jag har i princip växlat tillbaka till bil efter en high-sider på Gelleråsen – mäniskan är inte riktigt gjord för det… 🙁
                              (har dock fortfarande min “Italienska älskarinna” kvar, helt återställd efter vurpan)

Att ha 4 hjul i backen går dessutom betydligt fortare i kurvorna och det är där jag jag trivs bäst!

Hoppas att du kan komma till Emmaboda – det är tok-roligt att köra där !!!

Ses!
                              /
                              GK

skylt
                              Deltagare

Tack för det – det var skönt att äntligen få se bilen i verkligheten – jag skrev på kontraktet i början av maj…

Skönt också att lacken var så snygg!!

Sent from my Galaxy Tab using Tapatalk2

trocade
                                Deltagare

Grattis till en trevlig bil 🙂

Är också ny här och har också en vit brz som jag faktiskt fick levererad redan den 21 augusti, har hunnit köra 73 trevliga mil varav 1 mil på sviestad i Måndags, det är ett bra val för bankörning direkt från fabrik, men självklart skulle lite bättre däck, bättre bromsbelägg och nån chassiinställning vara ännu bättre 😉

Jag har kört min ganska blandat under den här tiden, inget tokvarvande men lite blandade varvtal, tror inte man behöver vara försiktigare än så.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.