Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    skylt
    Deltagare

På tal om bättre däck – vad är det för bultcirkel och dimension på fälgarna till BRZ? Kan det vara någon vanlig dimension så man kan investera i extrafälgar med R däck…

På nuvarande bil så kör jag pirelli p zero nero som jag tycker funkar ok både till vardags och på bana

Sent from my Galaxy Tab using Tapatalk2

FeA
      Deltagare

På tal om bättre däck – vad är det för bultcirkel och dimension på fälgarna till BRZ? Kan det vara någon vanlig dimension så man kan investera i extrafälgar med R däck…

På nuvarande bil så kör jag pirelli p zero nero som jag tycker funkar ok både till vardags och på bana

Är 99% säker på att det är 5×100 bultcirkel, dvs samma-lika som alla Imprezor fram t.o.m 2004.

Janne248
        Deltagare

Enligt ett amerikanst forum är det 5×100.

trocade
          Deltagare

5×100 och 56.1 i nav ska det vara.

Orginalfälgarna har et 48 med om jag inte minns helt fel 🙂

Joakimgabrielsson
            Deltagare

då skulle du vara veta ur bilarna körs i hamnarna samt på verkstäderna när den ska göras iordning innan den ska levereras till kund 😉

Tur att jag vet att det bara jag som kört den då 🙂 Och Per Johansson. men det va efter 100 mil.

skylt
              Deltagare

Har nu kört mina första 5 mil i min BRZ – nice!

Christian S
                Deltagare

härligt:)

Mumin
                  Deltagare

Bara 5 mil ?? Borde det inte vara minst 25? 😉 grattis till kanon köp !!

adam.b.w
                    Deltagare

Slutpriset väl borde ändå bli ganska nära av vad bilen kostar i Sverige?

det är på ett uniefärligt med räknat tull osv så sej max 200 så är den be och allt 🙂

Arson
                      Deltagare

det är på ett uniefärligt med räknat tull osv så sej max 200 så är den be och allt 🙂

Bara momsen är ju närmare femtio tusen? 🙂

Janne248
                        Deltagare

Skylt och Trocade, är ni nöjda än? Bilder? Några modifikationer än?

skylt
                          Deltagare

80 mil nu grymt kul bil! Har kört mina favoritvägar som jag normalt frekventerar på 2 hjul. Inga problem eller modifieringar än – det känns inte som det behövs (ÄN)

Janne248
                            Deltagare

Skylt; Du verkar vara nöjd! Kul!
                              Finns väl mycket att göra på BRZ’an om man vill….. STI sänkfjädrar, STI fjäderbenstag…. etc etc. Däckena har fått mycket negativa kommenterar i press. Halv R-däck kanske vore något?

Men det viktigaste är att man är nöjd och har kul! Bensin kanske är det bästa manlägger pengar på (även om jag har svårt att hålla en Subaru helt orginal….)

skylt
                              Deltagare

Bilen ska ha sin premiär på bana (sturup) på torsdag nästa vecka, men tyvärr med min fru vid spakarna 😉 Ska bli kul att höra vad hon säger om däcken – jag tycker att de skriker och släpper bak för jämnan i vanlig trafik.

Joakimgabrielsson
                                Deltagare

edit. skrev på fel sida 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.