SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ny Impreza ägare behöver tips

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28486
    brallor
    Deltagare

      Hej

      Har köpt en Impreza Sti -06 ( http://www.garaget.org/?car=237705 )

      Jag köpte denna bilen med org-mappning och org-dump och är nu trött på att dumpa ut i filtret och jag vill veta vad ni har för erfarenheter att sätta dit en HKS-dump på en Sti -06.

      Bilen är org förutom hks-avgas och öppet filter ifrån hks.

      Tacksam för svar

      #243590
      Patrick P931
      Deltagare

        Är du säker på att man har lagt tillbaka orginalmappen?

        Vem skötte EcuTek mapparna?

        Erfarenheterna av öppen dump är iaf mindre bra så länge man inte kör map-styrt sprut.

        🙂
        Patrick

        #243595
        brallor
        Deltagare

          Den går som en org och den laddar bara 0,6

          #243593
          Tobben
          Deltagare

            körde öppen dump på min volvo 940t med lmm och det var helt värdelöst

            #243596
            brallor
            Deltagare

              Jag har kört öppen dump på tidigare bilar och haft både tomgång och jämn motorgång men detta är min första Subaru och ville veta om någon haft en likadan och hur det funkar.

              #243591
              Patrick P931
              Deltagare

                Den går som en org och den laddar bara 0,6

                Orginal laddtrycksmapp efterfrågar ca 1 bar från ca 3500 till rödmarkering. Är du säker på ditt laddtryck?

                #243597
                brallor
                Deltagare

                  Det sitter laddtrycksmätare i den org och den visar 0,6

                  #243592
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    Du borde logga den och se vad du får.

                    Glöm dumpen, köp en Tactrix. Dump som låter är iaf bara för fjortisar. 😉

                    🙂
                    Patrick

                    #243589
                    Andersson
                    Deltagare

                      Den där bilen är tyvärr inte helt okänd här i klubben. Vi som va på Storträffen i Strängnäs förra året minns den mycke väl.
                      Mitt tips är att du kör till JRM i Södertälje så fort som möjligt och ber dom kolla bilen. Den ska ha varit mappad där förra året men minns inte om förra ägaren bytte några grejer på bilen efter mappningen, bl.a saknar den nog en cellfix som gör att den går ner i selfmode läge, jag släckte iaf motorlampan på den i Strängnäs så dom kunde köra hem med bilen.

                      #243594
                      Joakimgabrielsson
                      Deltagare

                        Får man fråga om du köpte den av PSI.Performance? Tyckte jag såg denna bil i hans garage när jag hämtade min nämligen. Ett lurendrejföretag! Köpte min bil där och vet inte hur mycket skit han sminkat över. Hade ca 7 felkoder när jag nådde dörren hemma. Koder som han bara släckt och skitit i, som dessutom vart svindyra att åtgärda. Han hade dessutom satt på fel däck så diffen hann pajja. Alla drivaxlar har dessutom börjat låta, samt dåliga kolvringar som gör att den drar en msk olja per mil. (Dock kolvbyte (corworth?) på g)

                        Varför jag berättar det här är för att du nog borde ta den till trollspeed el jrm för mapp, då killen inte hade koll på något. Min var inte mappad för prylarna jag hade på iaf.

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.