SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ny Impreza ägare behöver tips

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    brallor
    Deltagare

Hej

Har köpt en Impreza Sti -06 ( http://www.garaget.org/?car=237705 )

Jag köpte denna bilen med org-mappning och org-dump och är nu trött på att dumpa ut i filtret och jag vill veta vad ni har för erfarenheter att sätta dit en HKS-dump på en Sti -06.

Bilen är org förutom hks-avgas och öppet filter ifrån hks.

Tacksam för svar

Patrick P931
      Deltagare

Är du säker på att man har lagt tillbaka orginalmappen?

Vem skötte EcuTek mapparna?

Erfarenheterna av öppen dump är iaf mindre bra så länge man inte kör map-styrt sprut.

🙂
        Patrick

brallor
        Deltagare

Den går som en org och den laddar bara 0,6

Tobben
          Deltagare

körde öppen dump på min volvo 940t med lmm och det var helt värdelöst

brallor
            Deltagare

Jag har kört öppen dump på tidigare bilar och haft både tomgång och jämn motorgång men detta är min första Subaru och ville veta om någon haft en likadan och hur det funkar.

Patrick P931
              Deltagare

Den går som en org och den laddar bara 0,6

Orginal laddtrycksmapp efterfrågar ca 1 bar från ca 3500 till rödmarkering. Är du säker på ditt laddtryck?

brallor
                Deltagare

Det sitter laddtrycksmätare i den org och den visar 0,6

Patrick P931
                  Deltagare

Du borde logga den och se vad du får.

Glöm dumpen, köp en Tactrix. Dump som låter är iaf bara för fjortisar. 😉

🙂
                    Patrick

Andersson
                    Deltagare

Den där bilen är tyvärr inte helt okänd här i klubben. Vi som va på Storträffen i Strängnäs förra året minns den mycke väl.
                      Mitt tips är att du kör till JRM i Södertälje så fort som möjligt och ber dom kolla bilen. Den ska ha varit mappad där förra året men minns inte om förra ägaren bytte några grejer på bilen efter mappningen, bl.a saknar den nog en cellfix som gör att den går ner i selfmode läge, jag släckte iaf motorlampan på den i Strängnäs så dom kunde köra hem med bilen.

Joakimgabrielsson
                      Deltagare

Får man fråga om du köpte den av PSI.Performance? Tyckte jag såg denna bil i hans garage när jag hämtade min nämligen. Ett lurendrejföretag! Köpte min bil där och vet inte hur mycket skit han sminkat över. Hade ca 7 felkoder när jag nådde dörren hemma. Koder som han bara släckt och skitit i, som dessutom vart svindyra att åtgärda. Han hade dessutom satt på fel däck så diffen hann pajja. Alla drivaxlar har dessutom börjat låta, samt dåliga kolvringar som gör att den drar en msk olja per mil. (Dock kolvbyte (corworth?) på g)

Varför jag berättar det här är för att du nog borde ta den till trollspeed el jrm för mapp, då killen inte hade koll på något. Min var inte mappad för prylarna jag hade på iaf.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.