Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej allihopa!
      Jag har en GT (tyvärr lite kluven på årsmodellen men misstänker -99) som läcker i kylaren och jag tänkte då köpa en ny.

Det jag har hittat är denna:
      http://www.mrtuning.se/p/aluminium-kylare-impreza-96-01-gc.html

Men jag tänkte först höra om det är någon som har åsikter om den eller kan rekommendera något bättre.

Tack på förhand

//Erik

TomK
      Deltagare

Hej allihopa!
        Jag har en GT (tyvärr lite kluven på årsmodellen men misstänker -99) som läcker i kylaren och jag tänkte då köpa en ny.

Det jag har hittat är denna:
        http://www.mrtuning.se/p/aluminium-kylare-impreza-96-01-gc.html

Men jag tänkte först höra om det är någon som har åsikter om den eller kan rekommendera något bättre.

Tack på förhand

//Erik

Finns liknade på Ebay bra mycket billigare.
        Det är vara samma kylare.

Igge
        Deltagare

Att jag inte tänkte på att kolla där är ju lite skrämmande, hehe.

Jag är en bit ifrån bilen just nu, någon som kan bekräfta om denna passar:
          http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-VERSION-1993-2000-WRX-STI-HIGH-FLOW-ALUMINIUM-ALLOY-RADIATOR-/230717370052?pt

nossnoJ
          Deltagare

Jag har varit i kontakt med det företaget enligt ebay länken. Redigt trevliga killar som verkar bara seriösa. Beställde kylaren av dom här om dagen, så vi får se hur lång tid den tar att ta sig hit mm.

TomK
            Deltagare

Har också handlat av dom mycket nöjd.

nossnoJ
              Deltagare

Hur lång frakt tid brukar det bara ca?

Christian S
                Deltagare

Att jag inte tänkte på att kolla där är ju lite skrämmande, hehe.

Jag är en bit ifrån bilen just nu, någon som kan bekräfta om denna passar:
                  http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-VERSION-1993-2000-WRX-STI-HIGH-FLOW-ALUMINIUM-ALLOY-RADIATOR-/230717370052?pt

ser ut som samma kyl som sitter på min:) värt att nämna är att avtappningspluggen garanterat kommer vara i plast istället för i metall som den är i på bilden, det va det på min och jag vart lite förvånad då man klart och tydligt ser på bilden att den är i metall.

Har också handlat av dom mycket nöjd.

har också handlat av dom vid ett par tillfällen och har varit jätte nöjd förutom sista gången då jag köpte ett grenrör av dom som skulle passa 92-06 vilket det inte alls gjorde då det tog i i oljetråget så det fick jag sälja då det va apdyrt att skicka tillbaka det till dom. Det va det som du köpte av mig:)

Hur lång frakt tid brukar det bara ca?

du kommer med största sannorlikhet ha den hemma inom en vecka.

nossnoJ
                  Deltagare

Okej låter kanon.
                    Sorry att jag lånar tråden lite.

Igge
                    Deltagare

ser ut som samma kyl som sitter på min:) värt att nämna är att avtappningspluggen garanterat kommer vara i plast istället för i metall som den är i på bilden, det va det på min och jag vart lite förvånad då man klart och tydligt ser på bilden att den är i metall.

Okej. Inga problem med kylfläkten eller så heller?
                      Angående plastpluggen: är det någon specialform (gänga/tätningsyta el dyl) som gör att man inte kan hitta metallalternativ?
                      Eller är plasten tillräckligt bra för att man ska låta den sitta? 🙂

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Christian S
                      Deltagare

du menar fläktarna då det sitter 2st?;)

iom att den är tjockare än orginal så hamnar dom ju närmare motorn så har man ingen FMIC så funkar det hur bra som hellst men iom att jag har FMIC så har jag fått modda den vänstra fläkten lite för annars så blir det lite för lite plats för tryckröret som ska upp där imellan.

det är vad jag har sett en vanlig stoss med ett gängat hål i så man skulle säkert kunna sätta i en vanlig skruv med bricka på, plast pluggen har ett fasat spår i sig för att kylarvätskan ska kunna rinnan ut utan att man ska behöva ta bort hela pluggen.
                        det funkar alldeles utmärkt att köra med plast pluggen dåck råkade jag sätta den i lite fel vinkel så min är numera lite deformerad av värmen ifrån grenröret då den hamnar rätt nära den iom att jag inte kör med orginal grenrör.

Igge
                        Deltagare

Låter fint, blir att beställa imorrn
                          Dock är jag ganska säker på att jag bara har en fläkt, min kringla har ingen ac om det kan påverka 🙂

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

nossnoJ
                          Deltagare

Lånar tråden lite igen. 😉

Tycker ni att man skall trycktesta en ny kylare man köpt från England eller kan man lita på att den är tät?

Christian S
                            Deltagare

det kan du väll göra om du vill men förhoppningsvis så gjorde dom det efter att den var klart.
                              jag trycktestade inte min och den är tät:)

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.