› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ny leksak
- Detta ämne har 8 svar, 1,106 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 4 månader sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
23 augusti, 2005 kl. 15:04 #8886
alrik
DeltagareJag har införskaffat mig en mini-z nu efter vissa påtryckningar av mina vänner.
Blev en Subaru. Fick med en ljusbox, dock så måste man borra lite först för att få dit den.
Är ganska kul att köra och man kan mecka om massa olika saker på bilen också.
Här är iaf en bil på den.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi847&id=DSCF0017
/ Mikael – ingen mästerfotograf 🙂
23 augusti, 2005 kl. 15:38 #100180MickeM
DeltagareHär är en som jag hamnat att mecka på 🙂
Lättare att få i ställ än med den riktiga 😀23 augusti, 2005 kl. 15:38 #100181MickeM
DeltagareEDIT: Oops, det blev dubbelt!?
15 september, 2005 kl. 21:16 #100182MickeM
DeltagareBlev en egen, men inte en MiniZ eller 1:10… utan en 1:8 med 3,5cc
och inte ens en Impreza-skal… 🙁 Jisses va de äter däck och allt.
På tre timmar så var däcken smulor, men den småtrimmade skiten är
klockad till 90km/h och en tom parkering för 160 bilar räcker inte
långt… Blir nog Impreza-skal nästa gång… och givetvis att likna
mitt original så mycket det går. 🙂Man blir ju aldrig vuxen 😀
http://home.aland.net/mickem/pics/rcmerca.jpg
/MickeM
15 september, 2005 kl. 21:24 #100183pannan
DeltagareHar också haft en skala 1:8 bil en Kyosho Super Eight Lancer EVO V 🙂 Satte på slicks, sänkfjädrar och pumpers på den för att kunna köra på asfaltsbanor. Den var inte gratis att hålla igång 😉 varje helg när man körde fick man ha med extrakoppling, slutade med att man fick köpa carbonkopplingar så de höll iallafall 3 helger *s*
Utrustade även bilen med 2 stegs växellåda 🙂 gick i ca 100 km/h och var hul kul som helst, driftkung på flatenbanan 🙂 Dock var nöjet för dyrt då saker jämt gick sönder 🙂
Minns fortfarande premiärkörningen på en jättestor parkering. Bilen skenade efter 2 min och höll på att köra över en tant för att sedan göra en tvärvändning och köra upp för en ramp…slutade med en 20 meters luftfärd rätt in i skogen 🙂 Sedan var det bara att reparera bilen och så höll det på 🙂
//J 🙂
15 september, 2005 kl. 21:43 #100179SecretAgentMan
DeltagareOjoj…radiostyrt.. 😀 Både jag och Madde tävlade i både 1:10 touring och 1:12 track…och det fuskades med en gammal Impact 1:10 IC utomhus.
Inget slår en 1:12a med 6-celler och vass lindning ute…vi jagade varvrekord på Malmabanan i Västerås med dem, som satts av riktiga 1:8 racevagnar…körde åttor runt det mesta den sommaren, men strömmen räckte i 4 minuter ungefär. 😀
/J – gör allt han kan för att stå emot köpimpulser..
15 september, 2005 kl. 21:54 #100184pannan
DeltagareRätt kul att se skillnaden i varvtider och snabbhet mellan en tävlingsbil och en bil för hobbybruk. Brukade komma ner en Italienare och köra på flatenbanan med en riktig asfaltsbil, vet inte vad märket var men det var en bensinare med nylonhjul och tävlingschassie. Såg mer ut som en äldre formelbil. Fy fasen säger jag bara. När vi hade kört ett varv då var han inne på sitt 3:e. Sjukt snabb 🙂
Fast om vi tyckte att våra delar var dyra…..hmm det var bara barnleken mot vad prylarna kostade till hans 😀 däcken räckte typ en dag om ens det. Motorn kostade en halv förmögenhet 🙂
15 september, 2005 kl. 22:47 #100185Pedersen
DeltagareÄr också gammal RC syndare, har den faktiskt kvar i en garderob någonstans:
http://classictamiyarc.com/tamcars11.html (varning, högnostalgifaktor för människor födda på 70-talet)
Blå metallic + guldfärgar… Tja, det funkar ju än.
Naturligtvis med knäckt övre bärarm på vänster fram, klart underdimensionerat. Gjorde säkert över med 5 uppsättningar. Efter motorbytet gick det drivaxlar på löpande band också. Billig hobby 🙂16 september, 2005 kl. 05:28 #100186Pasi_k
DeltagareKlart man är i RC Träsket 😀
Började med att man köpte en Thundertiger 1:10 Impreza (såå mycket hobby det kan bli)
Efter ett år och några diffar och 2 motor ras.Köptes en Kysho Inferno 7,5 sport 1:8. (tyvärr buggy impreza skal ska fixas)
Nu kör man i 8or runt polarnas 1:10Är nog det rooligaste man kan göra i bilväg utan att sitta i den.. 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.