SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ny medlem

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Wesly
    Deltagare

Hej !
      Nybliven medlem & vill presentera mig lite

Jonas West är namnet, många av er har redan träffat mig då jag jobbar på Subaru Sandared/Borås & var ju med på eran banträff på kinekulle där vi sålde subaru prylar.

Innan subaru kom in i mitt liv så var det mazda som gällde, har haft ett par stycken & i julas såldes den sista, en Mazda 323 GT-R som var var trimmad & med hållbarhet där efter 🙁

Och nya planer började smidas.. Har letat bil länge men fastnade tillslut för en gammel 95:a med lite smågodis på

Så nu ska jag/vi besöka så många träffar som möjligt & äntligen få köra oxå (gt-r:en krångla hela förra sommarn)

med lite spons som jag lyckats skrapa ihop så ska vi nog lyckas få en rolig bil att köra bana med

Utgångs objektet är en svart 95:a med 13000mil på mätarn samt:

3″ feritta utan katt
      Fjäderbensstag fram & bak
      Grövre krängare bak
      stålomspunna bromsslangar
      slitsade taroskivor
      öppetfilter
      chipp, alu dump
      inga asfaltsmator kvar samt all onödig inredning ska väck. m.m. m.m.

några bilder då jag hämta den uppe i umeå en liten resa på c:a 110 mil enkel resa
      http://brahegatan.d2g.com/14K/out/bitch/FrameSet.htm

Kom gärna med tipps på vad som kan göras för att få bilen att gå snabbare på banan

MVH Jonas

LegacyLarsa
      Keymaster

Hejdu!
        Välkommen!
        Det är en fin bil att gå, åkte en tur i den under is-träffen i Ö-vik i vintras, och jag tror att även bloccen kan intyga att den går bra! 🙂

/Larsa

Blocken
        Deltagare

MMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmUUUUMMMA!!! :D:D:D:D

Den där bilen är STENHÅRD! Grattis Jonas till en tokfrän bil!

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/kvarnistraff/DSC00766.sized.jpg

Mvh Block

Motin
          Deltagare

Grattis till en bra köp 🙂 o välkommen i gänget!

Rogga
            Deltagare

Grattis till bil köpet 🙂

Rogga ”Kombimaffian”

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

syke
              Blockerad

Grattis o välkommen! 🙂

OzO
                Deltagare

Välkommen och som sagt en stenhård bil! :7

_______________________________________________________________________________
                  ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

Wesly
                  Deltagare

Tackar så mycket !

Kommer precis hem från att ha piskat lite små vägar… FY F*N va jag älskar denna bilen nu :7

Patrik
                    Deltagare

Härligt att höra!
                      Bilen trivs bäst på små jävliga vägar med pjäxan i pannrumme.
                      Hoppas den uppfyller dina förväntningar.

/Patrik

Wesly
                      Deltagare

>Härligt att höra!
                        >Bilen trivs bäst på små jävliga vägar med pjäxan i
                        >pannrumme.
                        >Hoppas den uppfyller dina förväntningar.
                        >
                        > /Patrik
                        >

är rädd & sitta med växelådan i näven bara..
                        men jag gasar på små mycket jag bara vågar … vill lära känna mig bilen innan licens tagningen den 3/4

Blocken
                        Deltagare

>Härligt att höra!
                          >Bilen trivs bäst på små jävliga vägar med pjäxan i
                          >pannrumme.
                          >Hoppas den uppfyller dina förväntningar.
                          >
                          > /Patrik
                          >

Patrik> Jag har fortfarande våta drömmar om resan på skogsvägen 😀 :7 (Ingen fara Jonas, det gick lugnt & fint – knappt styrfart;))

Vad blir det istället nu Patrik? 🙂 Har du kvar Golfen?

Mr Bläck

Patrik
                          Deltagare

Jo, golfen är kvar men på väg ut.
                            Får se vad det blir i framtiden har några bilar som jag är sugen på.
                            Gäller att få ihop eknomin så jag har råd att köra oxå.

/Patrik

Kvarnis
                            Deltagare

>Hej !
                              >Nybliven medlem & vill presentera mig lite
                              >
                              >Jonas West är namnet, många av er har redan träffat mig då
                              >jag jobbar på Subaru Sandared/Borås & var ju med på eran
                              >banträff på kinekulle där vi sålde subaru prylar.
                              >
                              >Innan subaru kom in i mitt liv så var det mazda som gällde,
                              >har haft ett par stycken & i julas såldes den sista, en Mazda
                              >323 GT-R som var var trimmad & med hållbarhet där efter 🙁
                              >
                              >Och nya planer började smidas.. Har letat bil länge men
                              >fastnade tillslut för en gammel 95:a med lite smågodis på
                              >
                              >Så nu ska jag/vi besöka så många träffar som möjligt &
                              >äntligen få köra oxå (gt-r:en krångla hela förra sommarn)
                              >
                              >med lite spons som jag lyckats skrapa ihop så ska vi nog
                              >lyckas få en rolig bil att köra bana med
                              >
                              >Utgångs objektet är en svart 95:a med 13000mil på mätarn
                              >samt:
                              >
                              >3″ feritta utan katt
                              >Fjäderbensstag fram & bak
                              >Grövre krängare bak
                              >stålomspunna bromsslangar
                              >slitsade taroskivor
                              >öppetfilter
                              >chipp, alu dump
                              >inga asfaltsmator kvar samt all onödig inredning ska väck.
                              >m.m. m.m.
                              >
                              >några bilder då jag hämta den uppe i umeå en liten resa på
                              >c:a 110 mil enkel resa
                              >http://brahegatan.d2g.com/14K/out/bitch/FrameSet.htm
                              >
                              >Kom gärna med tipps på vad som kan göras för att få bilen att
                              >gå snabbare på banan
                              >
                              >MVH Jonas
                              >

Grattis till ett fint bil köp 🙂

Å välkommen in i gänget.
                              …Så Mazda höll inge bra mao ….
                              minns att jag stod å sråkad med dig om dittt prjekt.

Lådan är den svagaste länken…men det har lite att göra med att det sitter den det största orginal turbo agget som samtliga suttit subaru.

Så när du vill ha lite mer degg så behövs inge turbo byte 😀
                              ..till att börja med dvs 😉

Wesly
                              Deltagare

kvarnis:
                                Jo mazdan var en förbannat rolig bil när den funka.. effekt mässigt så ligger subban i lä.. men tycker att kör känslan i subban är mycket bättre & som min bil är moddad nu så har den ett brett & lätt kört register som passar utmärkt till inspererande bankörning..
                                (tycker jag än så länge)

Hoppas skaka fram lite pengar så jag kan beställa nya R-däck
                                toyo 205 15″ samt idag så beställdes nya stolar…

Finns de några färdiga kitt för front monterad ic eller blir de till att snickra själv? & gör detta stor skillnad ?

Har läst mig till att tein fjädrarna är att rekomendera på imprezan .. vart beställer ni dessa?`

MVH
                                Jonas

OzO
                                Deltagare

>Finns de några färdiga kitt för front monterad ic eller blir
                                  >de till att snickra själv? & gör detta stor skillnad ?

Pace passar rakt av. HKS kräver att man skär i fronten för att den skall få plats. APS passar rakt av vad jag kommer ihåg (nån?).

Upp till 300hk funkar toppmonterad alldeles utmärkt (för MY99+). Dock vet jag inte vad som sitter i en 95:a…

_______________________________________________________________________________
                                  ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.