SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ny-monterat 3tums simons

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Micke Goden
    Deltagare

Har nyligen varit och hämtat min wrx -03 från Simons där de har skräddarsytt en nytt avgassytem med downpipe. Vart kanonbra måste jag säga, dubbla ljuddämpare för lagom ljudnivå och 10ggr mindre mottryck 🙂

Så nu borde det gå att beställa ett ”Simons sportsytem med Downpipe” av dom om de är nån som är intresserad.

Dock så började min motorlampa att lysa efter några mil, gissar att det är den där givaren som spökar (to lean) kan någon förklara vad som ger den felkoden och om den går att få bort utan mappning tills vidare (måste bytan uppipe först)

Tack på förhand!

Mvh Micke

dragster
      Deltagare

Sitter det katalysator på nya systemet?
        Annars gillar nog inte ECU:n att det inte finns någon kat.

MVH
        Roger

Yonaz
        Deltagare

Använd sökfunktionen ”celfix” ”cel-fix” ”cel fix” finns flera trådar som beskriver ditt problem.

Bakre lambdasonden som spökar.

http://www.gruppe-s.com/Subaru/subex.htm <-- nederst på sidan finner du celfix. (JRM-racing är återförsäljare av samtliga Gruppe-s produkter) Lycka till! /J

Chewie
          Deltagare

Har en mekanisk celfix liggande. Lät tillverka en extra när jag gjorde en till mig själv. Kostade mig hundra riksdaler så det är ditt pris. Kan levereras gratis till emmaboda om du kan vänta!
            Annars får du en liten frakt på det 🙂 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.