Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Högerstyrd
    Deltagare

Tjena. Tänkte säga hej och berätta om vem jag är och vad jag kör.

Då kör vi.

Just nu kör jag ingenting men det beror på att jag håller på med reparera min högerstyrd 2001 WRX. Jag köpte den i juli in vad skulle vara i bra skick. Tyvärr var bilen inte det. Precis efter köpet på väg hem fick jag några felkod och efter knappt 40mil började kopllingen slira på allvar. Sen fanns det nån oljud som jag tror kom från ett dåligt insugrör och skadat turbo.
      Och mm som var dåligt med bilen. Motorn kom ur och alla dåliga delar är byttade eller reparerade.

Snart är jag klar och ska bilen till besiktningen.

Har mycket mer att berätta men orkar inte just nu 😀

Igge
      Deltagare

Tråkigt att sånt händer, men välkommen ändå! 🙂

Jommie
        Deltagare

Hej, och välkommen. Kul med fler från Sörmland.

n0llan
          Deltagare

Jag lånar din tråd Högerstyrd då jag också är ny här på forumet 🙂
            Skickade in min ansökan för medlemskap för knappt en halvtimme sen.

Köpte en begagnad Legacy -99 av VDn på mitt jobb för 2 veckor sen och detta är faktiskt min första bil som jag äger helt själv 🙂

Har aldrig kört Subaru tidigare innan då vi bara har ägt Volvo, Ford och SAAB innan i familjen.

Har inte hunnit ha några riktiga problem med bilen ännu, knock on wood :p, men däremot har jag hört något som inte låter helt rätt. Det blir dock något som kommer att tas till rätt avdelning i forumet om det skulle återkomma då jag bara har fått problemet en gång och det var i samband med första långkörningen (Dorotea – Umeå – Dorotea totalt 44 mil).

Hoppas att man kan få bra tips här inne och kanske få träffa på en eller en annan Subaru-förare härifrån 😉

challe
            Deltagare

….skickade in min ansökan för medlemskap för knappt en halvtimme sen.

d—0.o—b Härligt du är ett föredöme, har godkänt din ansökan nu.
              kolla mailen för info.

Välkommen

Högerstyrd
              Deltagare

nyheter: Efter en lång vinter och ännu mer skruva är bilen på gatan. besiktad och hela rubbet.
                Alltså vad har hänt?
                Var ska jag börja? Jo vid början.
                Bytt kopplingen, tryckplåt och svänghjul.
                Bytt turbo (TD04) och insugrör. Perrin motorsport silikon.
                Bytt bromsbelägg och upptäckte en fast bromsokkolv. Renoverade båda fråmbromsoken.
                installerade en quickshift.
                bytt motoroljen och växellådoljen.
                bytt ventilkåptättning och tändstifter.
                bytt bakvevaxeltättning.
                bytt alla hårda bromsrör pga rost.
                bytt alla vacuumslanger och ic-tb anslutningen.

just nu håller jag på med fixa ACn och allmänt återställa bilen till original. tog bort flesta dekaler. Tyvärr fick jag lite lacksläpp på högersidan. Tänker byta högerfram dörren. skärmen fick också lite lacksläpp men har inte hittat rätt skärmen än. Däremot tror jag att jag har hittat en lämplig dörr i rätt färgen och i någorlunda bra skick. tror det är billigare än att har båda omlackad.
                Avgaset är tillfälligt fixat men måste bytas snart. jag tänker skaffa en trick up-pipe men vill inte ha en full de-cat turbo back. jag tänker prova med en original STI avgas med en fin bakburk men ved inte om det passar en TD04. Igge (från forumet) ska ta en bild av en STI turbo att se om de är rillräckligt likadana.
                Sen har jag en misstanke att syncroringerna i min växellåda är dåliga. Antingen bytta lådan eller renovera. jag vet inte än.
                Åh… jag gjorde allting själv. Är lite stolt över detta.

Sea
                Deltagare

Hej och välkommen! Usch vad jobbigt det där med din bil var. Men det verkar som om du har kommit ordentligt igång med ditt hobby, vilket är ju trevligt. Jag har också nyligen bytt turbon. Vad allt tänker du göra till näst? Hoppas du fortsätter på samma sätt som hittills, du har ju fått så mycket gjort.

FiddeFuling
                  Keymaster

PROJEKT TRÅD!! o mycket bilder! 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.