Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Vita_Vargen
    Deltagare

Halloj alla glad Subaru entusiaster!

I onsdags köpte jag mig en Subaru Impreza GT -99 och idag hittade jag hit till forumet så tänkte presentera mig lite.

Föredetta Volvo-förare(ej att förknippa med volvo-raggare) som på senare år trillat in på andra märken och nu även Subaru.
      Äger i dagsläget 4 st bilar, utöver Subarun har jag en Nissan 300ZXTT, BMW E30 318i och en VW up!.

Min första erfarenhet av Subaru var när jag åkte med polarens Impreza WRX -01, det var väl första gången jag åkte nånting med lite mer kräm i. Tyvärr lyckades han smälla den och rulla 4-5 varv i en avkörning som såg ut att vara tagen från actionfilm (körde bilen bakom o såg de hela). Det var andra gången jag imponerades av den Imprezan. Både han och passageraren hoppade ur bilen efter denna åktur utan någon som helst skada, lite omskakade bara.

Att jag köpte en Impreza var lite av en slump faktiskt. Har alltid haft lite småkärlek till första generationen efter man var liten och kollade på rally men har aldrig haft några seriösare funderingar på att skaffa en.
      Började med att fick ett samtal från min farbror om att han hade en kollega som ville sälja en Impreza, ahapp kan ju vara kul vinterbil tänkte jag. Visade sig sen att det var en GT med enbart två ägare och 21k mil på mätaren och efter en provtur vart man ju Subarufrälst och det vart affär direkt. Bilen var ju dock lite udda eftersom den hade skräddarsydd skinninredning och galongolv samt dubbla komradio antenner, direkt kom misstankarna om att den gått som taxi. Men en Impreza som taxi? Kändes inte helt logiskt men visade sig senare efter ett besök till Furstenhoff(Subaru-handlare/verkstad, tror dom flesta känner till dom?) att bilen var såld där och att den mycket riktigt gått som taxi dom första två åren. Så ifall någon minns en taxi som åkte runt i Sthlm med dekalen “Sveriges snabbaste taxi” på bakluckan så är det denna bil 🙂

Ska försöka fixa lite bättre bilder på den men här är några iaf 🙂

Just ja sen vart syrran även hon Subaruägare på samma dag, fast hon slog till lite större och köpte en BRZ… som första bil ^^

Igge
      Deltagare

Nice! 🙂

zanoii
        Deltagare

Jag minns den! Läste ett reportage om den i nån biltidning (Bilsport?) för en herrans massa år sedan!

SPiKE
          Deltagare

Härlig bil

FiddeFuling
            Keymaster

Gött! =D GT e en kalas bil! Välkommen

Surbarbro
              Deltagare

Även jag kommer ihåg den. Plus har åkt.
                Välkommen till klubben! 🙂
                Gillar din syrra. Vi behöver vara fler. 😉
                Tuffa kärror.

Fronix
                Deltagare

Grattis! Välkommen hit 🙂

Vita_Vargen
                  Deltagare

Nice! 🙂

Tackar 🙂

En vit GT måste va jävligt rare, aldrig sett innan. Grymt!

Jasså? Hade jag ingen aning om 🙂 Tackar 🙂

Jag minns den! Läste ett reportage om den i nån biltidning (Bilsport?) för en herrans massa år sedan!

Häftigt, måste jag försöka leta rätt på, du har ingen gissning på vilket år det kan röra sig om? Borde ju varit under tiden den var i tjänst vilket borde begränsa det till 99-01 d—0.o—b

Härlig bil

zanoii
                    Deltagare

Troligast är att jag läste det när jag låg i lumpen vilket gör att jag gissar på -99.

Såg att Aftonbladet hade en liknande artikel men det var en blå impreza och jag är 100% säker på att den jag läste om var vit. Hittade en tråd på nåt annat forum (zatzy kanske?) där det stod att det fanns tre imprezor som gick som taxi.

Vita_Vargen
                      Deltagare

Troligast är att jag läste det när jag låg i lumpen vilket gör att jag gissar på -99.

Såg att Aftonbladet hade en liknande artikel men det var en blå impreza och jag är 100% säker på att den jag läste om var vit. Hittade en tråd på nåt annat forum (zatzy kanske?) där det stod att det fanns tre imprezor som gick som taxi.

Mailade bilsport så får vi se om dom kanske kan assistera 🙂

Hittade också den informationen när jag googlade, en röd kombi och två sedaner(vit/blå) verkar ha snurrat runt som taxi runt 1999-2004.

Edit: Lägger till några bilder på den unika inredningen 🙂

JohnDOE
                        Deltagare

Snygg bil och varmt välkommen.

Nontouch
                          Deltagare

Wow! Läckra säten…

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.